Korg ElecTribe's! Wie heeft welke en doet er wat mee?

Deester©

Ingeburgerd
Ik heb dus op de ElecTribe M de hele serie.
de EA de ER en de ES (sampler)!
Maar ik zit nog aan het begin van me reis!
Wie is al verder op weg met deze machine's en wat doen jullie ermee?
Ik ben zeer benieuwd!!!

Ik heb zelf de Ea-1 en Er-1, heerlijke bakken!! Maar ik loop nu toch tegen lastige limitaties op die me ervan weerhouden om de Es-1 te kopen. Namelijk het feit dat ze max 16 maten aankunnen voor een pattern en dat de songs niet herhalen. Als een van de twee opgelost zou kunnen worden dan zouden ze alweer een stuk intressanter worden!

Maar het geluid van deze bakjes is voor de prijs echt super!

Origineel geplaatst door Blinx
Ik heb zelf de Ea-1 en Er-1, heerlijke bakken!! Maar ik loop nu toch tegen lastige limitaties op die me ervan weerhouden om de Es-1 te kopen. Namelijk het feit dat ze max 16 maten aankunnen voor een pattern en dat de songs niet herhalen. Als een van de twee opgelost zou kunnen worden dan zouden ze alweer een stuk intressanter worden!

Maar het geluid van deze bakjes is voor de prijs echt super!

16 maten vind ik juist best veel voor een stepsequencer eigenlijk, is 64 steps dan. Ik heb een ER-1 en ben er wel tevreden mee, je kan lekker gefreakte shit maken met dat bakje...Van vage bliepjes tot toch wel best mooie ronde kicks...

Ga maandag de ER-1 kopen!!! Na al die goede dingen die ik erover heb gehoord lijkt ie me ideaal voor mijn soort muziek (voornamelijk hardcore)... Zal deze thread zeker goed in de gaten houden, ben benieuwd wat anderen er over zeggen!

Origineel geplaatst door Ethereal
Ga maandag de ER-1 kopen!!! Na al die goede dingen die ik erover heb gehoord lijkt ie me ideaal voor mijn soort muziek (voornamelijk hardcore)...

Als ex-ER-1 bezitter kan ik alleen maar zeggen: wel leuk voor elektro e.d., maar zeker niet voor het hardere werk!!! Persoonlijk zou ik de ER-1 omschrijven als een goed/redelijk alternatief voor de TR606.

Ik heb geen Electribe maar heb pas bij Feedback even zitten spelen met de MX en de SX.

Leuke speeltjes voor erbij. Je kunt er echt snel hele vette loops mee maken. De eenvoud, overzichtelijkheid en toegankelijkheid (net als bij de 303, 808, 909 etc.) maken dat je met deze beestjes echt creatief bezig kunt zijn.

Een minpunt vind ik toch echt de monofoonheid van die dingen. Met name op de SX was het erg prettig geweest als de twee Keyboard tracks i.i.g. iets van 8 stemmen polyfoon zouden zijn. Het weergeven van een akkoord is, zonder allerlei omwegen (resampling? kan dat überhaupt?), daardoor niet mogelijk. En daarom wil ik het ook niet een volwaardige sampler noemen.

Maar het zijn creatieve doosjes die erg leuk zijn... voor erbij.

Ik heb de eA-1 en de Er-1 in mijn bezit.
Het zijn echt heel praktische apparaten. Geven nooit problemen, doen de dingen goed waarvoor ze bedoeld zijn.
Misschien wil ik de sampler ooit nog eens kopen.
De ea-1 kan mooie bassen maken, van warm tot rauwe, maar ook freaky geluidjes.

Het belangrijkste vind ik dat ze zo ongelofelijk makkelijk te bedienen zijn. 't is bijna net speelgoed.
Ik ben dus zeer tevreden over de electribes.

Maar wat korg nu heeft gedaan met de nieuwe serie er, en ea, is toch wel een beetje erg makkelijk.
Ze hebben er volgens mij gewoon een nieuw bakkie omheen gedaan.
ik zie inider geval niets nieuws, vergeleken met de eerste serie.

http://www.korg.com/gear/info.asp?A_PROD_NO=ERMKII
http://www.korg.com/gear/info.asp?A_PROD_NO=EAMKII

Ik heb de ER en de ES gehad maar ze zijn allebei weer weg..
De ER heeft grappige geluiden maar helaas zijn de hihats samples.. dat is jammer en de attacks zijn veel te hard..
De ES is erg handig maar de geluidskwali is gewoon slecht en hij heeft een 25ms midi sync delay..

gr
arV

Ik heb de elctribe M.
Ik vind het een heerlijk apparaat om mee te werken. Als ik vast zit met iets of het ontbreekt me sowieso aan inspiratie, dan is een uurtje stoeien met de EM tn eerste gewoon leuk en ten tweede komen er vaak dan ideeen.
Ik gebruik de sequencer ook vaak om andere apparaten mee aan te sturen en dat werkt goed.
Het grootste pluspunt van dit aparaat vind ik wel de intuitieve manier van werken. De handleiding is goed geschreven, maar heb hem zelden nodig (gehad)

groet

Tom

Ik heb zelf de electribe-es

Ik vind het spelen ermee echt heerlijk. Lekker makkelijk en simpel en je kunt er precies goed mee aanklooien. Ik moet zeggen dat ik er ook echt niks in programmeer, alles een beetje in elkaar draaien zoals op dat moment mijn pet staat.

weet trouwens iemand al of die sx de 25ms vertraging niet heeft?

heb de er en ea gehad... moet eerlijk zeggen dat ik de mogelijkheden van de er leuk vond, maar eigenlijk vindt ik beide bakkies helemaal niks... de geluiden pasten ook nevernooitniet in m'n mix (kan ook aan m'n mix liggen natuurlijk :))

Laatst gewijzigd:
Ik heb de ER-1, leuk om simpel mee te freaken of als gate te gebruiken voor leuke effecten, niet voor alle soorten muziek geschikt dus kvind het geen allrounder maar het is zeker een mooie aanvulling :)

Origineel geplaatst door mindscan
Ik heb de eA-1 en de Er-1 in mijn bezit.
Het zijn echt heel praktische apparaten. Geven nooit problemen, doen de dingen goed waarvoor ze bedoeld zijn.
Misschien wil ik de sampler ooit nog eens kopen.
De ea-1 kan mooie bassen maken, van warm tot rauwe, maar ook freaky geluidjes.

Het belangrijkste vind ik dat ze zo ongelofelijk makkelijk te bedienen zijn. 't is bijna net speelgoed.
Ik ben dus zeer tevreden over de electribes.

Maar wat korg nu heeft gedaan met de nieuwe serie er, en ea, is toch wel een beetje erg makkelijk.
Ze hebben er volgens mij gewoon een nieuw bakkie omheen gedaan.
ik zie inider geval niets nieuws, vergeleken met de eerste serie.

http://www.korg.com/gear/info.asp?A_PROD_NO=ERMKII
http://www.korg.com/gear/info.asp?A_PROD_NO=EAMKII

Hij ziet er wel vetter uit, en die 303 knopjes :D whehehe, dat vind ik wel een grote grap :D

Ik heb De Em Iks en die kicks ass!

Easy to use en kraakhelder, lossssssss Uitermate geschikt voor Harde rauwe synthsounds

Aanvullen die collectie van je:okdan:

greetz Camiel

kheb er1/ea1 (laatste sinds kort), kwam erachter dat je eigenlijk heel de ea1 niet nodig hebt met een er1 :)
kvind't hele fijne speel bakjes :)

alleen.. nog steed balen dat er geen fijne 909-achtige snare uit de er1 is te halen :(
als iemand 'em wel heeft kunnen maken.. post het aub! :)

Iedereen zegt dat die dingen niet veelzijdig zijn.
Daar ben ik het totaal niet mee eens!
Want het hangt er natuurlijk vanaf hoe je ze zelf gebruikt
En hoe assertief je zelf bent natuurlijk.
Ga je lekker freaken en zoeken naar een oplossing voor je probleem of leg je het erbij neer met opmerkingen zoals: wat een eenzijdige bak of wat een klote bak.
It's up to you.
Ik heb in elk geval veel lol aan die dingen en ik merk dat je ze niet alleen voor hard core kan gebruiken maar ook voor Hip Hop zijn de ES en de ER zeer uitermate goed in te zetten!
Maar goed dat is mijn ervaring.

ik heb sins kort de ea1 en de er1
ik was best wel verbaasd in hoeveel deep housec tracks ik de ea1 hoorde en ik keek nog vreemder op bij het beluisteren van wat hardcore tracks
zelfde ea1 totaal ander karakter dit bakkie oogt als speelgoed maar begin em steeds meer als een wolf in schaapskleren te zien
voor de er1 geld eigenlijkhet zelfde hoor hem heel vaak in volledig cerschillende stijlen

heb een es-1 en ben er erg tevreden mee, al heeft hij zijn beperkingen wat effecten/geluidsbewerking en maatsoorten etc betreft, maar dat maakt ie dubbel en dwars goed door z'n hands-on gevoel. Gebruik 'm dan ook vooral live/improviserend: gekke grooves/loops/bliebs maken. Maak er nooit songs oid mee, gewoon ff wat tweaken en laten lopen die handel!

Back