Korg ElecTribe's! Wie heeft welke en doet er wat mee?

Origineel geplaatst door Slope Creations
Ik heb de EA-1 en heb er vooral veel doelloze lol mee (gehad).

Heb hem geloof ik maar in 1 track gebruikt (rap), waarin hij de stuwende pulse geeft in 8e...een krusing tussen de beat van een hartmonitor en een stofzuiger in blaasstand.

In mijn tracks kan ik hem over het algemeen niet kwijt, heeft te maken met het 'gedrag van de algemene sound'...dat is mijn sound gewoon niet.

Ik wil hem NIET kwijt though! Ik weet dattie weer een keer van pas komt, net als bij die rap-track.

Jij moet dan ECHT de ER-1 hebben.,
Iin een hand omdraai maak je de dopste beats eruit.
Ik had hem toevallig bij me toen er wat gasten gingen freestylen!
Zeeeer vet! lol

Een minpunt vind ik toch echt de monofoonheid van die dingen. Met name op de SX was het erg prettig geweest als de twee Keyboard tracks i.i.g. iets van 8 stemmen polyfoon zouden zijn. Het weergeven van een akkoord is, zonder allerlei omwegen (resampling? kan dat überhaupt?), daardoor niet mogelijk. En daarom wil ik het ook niet een volwaardige sampler noemen.

Mee eens, gek genoeg zijn sturen de 2 keyboardtracks *WEL* polyphoon midi uit :)
Ik gebruik de Electribe ESX in combinatie met de TX16wx sampler ( http://electribrary.2webapp.com/item/2435 ) . Dan kan je akkoorden spelen op de electribe, electribe stuurt die midinoten naar de TX16wx (vsti/soundfont/wav oid), en dat kan je dan weer samplen in je electribe of TX16wx sampler. Inderdaad een omweg maar opzich een vrij vlotte omweg.

Imho is een electribe ESX pas leuk zodra je het met de OpenElectribe Editor gebruikt (http://electribrary.2webapp.com/search?tags=tool) en synthplugins/TX16wx sampler op je PC ermee aanstuurt, anders is het echt een gevangenis :)

Ja, meneer squezel is flink aan het spammen. Dat stukje op de frontpage is ook van hem.

Om het dan maar een nuttige bump te maken:

Ik heb sinds kort de ES-1. Ik gebruik hem nu gesynct aan de arpeggio van de Z1, en straks offer ik wat voices op om analoge synths aan te sturen en een step sequencer. Alles lekker in sync en dan nog een viertal mooie samplevoices van de ES1 zelf gebruiken.

Die ES1 koop je tegenwoordig voor drie keer niks, en het is echt een leuk ding.

Ik heb lange tijd een Korg EA-1 bepoteld. ;)
en die een tijdje geleden omgeruild voor enkele midi-controllers.

Behalve het instrument en de klanken zelf, kan je met de step-sequencer
geluidsmodules mee aansturen of eenvoudige nieuwe ritmes of melodiën te creëren.

Inderdaad, ik bekijk binnenkort hoe ik op de ES1 een MIDI noot aan elke klank kan toewijzen, Electribes kennende zal dat wel eenvoudig zijn.

ik heb een sx en heb geen last van die 25 ms. vertraging
ik vind het een heerlijk apparaat hij verveelt niet ,je ontdekt steeds weer wat nieuws

Ja, meneer squezel is flink aan het spammen. Dat stukje op de frontpage is ook van hem.

dat is correct opgemerkt mr torp. Ik hoop op je begrip en enthousiasme :)

Op mijn begrip moet je niet rekenen. 1 plaats, 2 plaatsen OK. Maar op 6 plaatsen jaren dode threads omhoog halen voor hetzelfde spamberichtje? Dag begrip. Ik heb je link trouwens niet eens bekeken, smells like spam.

Thnx voor je berichtje. Ik stel voor dat we deze thread electribe-only houden en moderators zich over dergelijke bijzaken bekommeren indien nodig.

Heb een ER1 Mk2 en ben er zeer tevreden van.
Onlangs 2ehands gekocht omdat ik toch weer wat hardware wou en heb er geen spijt van.
Werkt lekker samen met mijn cubase en is echt easy om mee te werken. Op een uurtje de handleiding doorgenomen en gemerkt dat die bak wel lekker in elkaar zit.
Volgens mij kan je er niet echt aan gekloot zijn voor die dingen nog kosten.
Ik zie tegenwoordig ook veel controllers op met drumpads; wel daarvoor kan je toch ook gewoon de electribe gebruiken; doe ik ook.
Zelf je geluiden bouwen vind (jah nu heb ik het niet over de pcm samples trigeren en wat tweaken hé) ik wel leuk en hands on.

Back