Stringman string synthesizer

Mennomoog

Stamgast
Op het album van David Bedford's "The Odyssey" hoor je een heel warm en zoet string geluidje. Op de LP staat vermeld "Stringman string synthesizer". Dus ik heb het internet een beetje afgezocht en ik kom uit op een Univox Stringman (plaatje bijgeleverd) en een Crumar Stringman. Ik denk persoonlijk dat het om een Univox gaat want die Crumar is geloof ik later gemaakt, maar dat weet ik niet zeker. Het album zelf komt uit 1976.

Weten jullie misschien om welke synthesizer het hier gaat en misschien hebben jullie meer informatie? Want ik kan weinig op het net vinden.

Attachments

• stgman.jpg
    stgman.jpg
    27,9 KB · Bekeken: 124
Volgens mij zijn de univox en crumar hetzelfde. Het is in feite een korg stringsynth dacht ik zo. Ik heb hem verder nog nooit gezien.

Weet je zeker dat de Univox en de Crumar hetzelfde zijn? Ik kan in ieder geval geen plaatje van die Crumar vinden.

Ik heb wel een mp3'tje bijgevoegd uit het album van David Bedford "The Odyssey". Ik zal later nog wat duidelijke mp3's posten van de string gedeeltes. In deze hoor je de string op de achtergrond van de gesequencde synthesizer (en nu mogen jullie raden welke synth dat is ;) ). Tip: album komt it 1976.

Misschien is dit wel één van de minst voorkomende string synthesizer? Ik probeer wel eens het ding te zoeken met een gezocht advertentie ofzo.

Moet ik hem natuurlijk wel bijvoegen :P

Hee!!!! Een nieuwe update! Ik heb een advertentie op marktplaats gezet om die Stringman te zoeken. Ik kreeg gelijk vandaag een mailtje van iemand die nog een catalogus heeft van de Crumar Stringman. Hij zei ook dat ik maar op Crumar Stringman moest zoeken, want ja die Univox versie is uiteraard voor Amerikaanse markt.

Maar hij gaf me dus direct een scantje. Harstikke bedankt! :okdan:

Attachments

• crumarstringman.jpg
    crumarstringman.jpg
    68,6 KB · Bekeken: 114
Met die poten eronder lijkt het wel een campinggastel of zo. ;)

Dit is kennelijk een synthesizer van het merk FREEMAN. Ik vond wat plaatjes op google:

Attachments

• freeman1.jpg
    freeman1.jpg
    36,5 KB · Bekeken: 111
Met het merkje erop... er staat trouwens string symphonizer:

Attachments

• freeman10.jpg
    freeman10.jpg
    42,7 KB · Bekeken: 121
Wat een klerelijers daar bij marktplaats! Ik zet voor de 5de keer ofzo een gezocht advertentie op marktplaats, verwijderen ze het opeens omdat ze vinden dat de waarde hoger is dan 200 euro!!!! :( :(

Had ik vorige keer ook, moest ik ineens 6 euro betalen :( Ik zoek mijn heil voortaan wel ergens anders.

WHOOOOOOOOOOOOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! THANKS!!!!!!!!!! :halleluja :okdan:

*uche*.....

$%)($*%)#($*%)($#*%)( TE LAAAAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :( =(

Back