Waarom word de machinedrum zoveel aangeboden?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door n0_key
Het zal allemaal wel. Ik heb 'm ook gehad en ik vind 't niks. Koud, kil, zo dood als een pier. Er komen wat leuke metalige geluiden uit, maar de rest is ruk....

sluit ik me 100% bij aan. al moet ik zeggen dat het soms wel kan werken in een track om juist die geluiden te gebruiken, maar ik haal betere resultaten met samples en software. wil niet zeggen dat ik hem niet zou willen hebben, maar dan wel voor 200euro ofzo. meer zou ik er niet voor over hebben. ieder zijn ding nogmaals, maar ik vind het niet iets speciaals en dat geld ook voor de jomox. voor het geld wat beide kosten, koop ik liever een goede sampler.

Origineel geplaatst door divi
sta mij toe om ff wat te ontkrachten.

heb net ebay.com, .de en .nl gecheckt: in totaal één enkele MD te koop.

op t forum idd 3. tsja, voor een toestel dat uit 2001 dateerd vind ik dat wel meevallen...

ik denk dat we nog ver van dumpen verwijderd zijn

denk ik ook, is vooral toeval. ik had al regelmatig ernaast gegrepen, als ik er 's een zag.
maar ja, het was toch geen blijverd!

Ik moet eerlijk toegeven dat sinds ik een 909 heb,ik de MD nog maar weinig gebruik...en dan eigenlijk alleen voor leuke bekkentjes en zo...:o:

Maar ik doe 'm niet weg !

tsja de 909 wisselt ook vaak van eigenaar,
maar dat komt denk ik dat vooral momenteel ook veel n00bs een 909 in hun "studio" willen.
Ik hoor en lees het de laatste tijd vaak dat de jonge beginnertjes perse de 909 willen.
In de disco waar ik regelmatig draai (overigens mijn eigen) komen echt vaak van die jonge knulletjes naar mij toe, met van die vragen, "wat moet ik doen om dj te worden, wat moet ik hebben om plaatjes te maken" ze vragen voor hun verjaardag 2 sl1200 en een mixer, en krijgen dat ook nog :S kopen 10 platen en noemen zich dj!
KOM OP ZEG! toen ik nog aan de studie was, waren er zeker 20 a 30 mensen die met muziek bezig waren,
inkl. ik zelf. allemaal hadden ze veel geld uitgegeven aan syths,drums,pc,mpc,sampler en weet ik veel wat,
om na 2 jaar alles voor de helft te verkopen,
kunnen geen noot lezen, en spelen geen instrument (dat zegt dan natuurlijk ook niets, maar toch) hebben geen gevoel voor ritme, maar zullen wel ff dj worden... of producer worden....
Kopen overhaast een Machinedrum, en verpatsen heb naar een maand.
Zelfde als met de MC909 van roland, ik heb hem ook, ik ben er blij mee, ik kan er ook echt heel veel mee, maar als je ziet voor wat voor bedragen die weggaan, ik zie ze langsvliegen voor 1000 euro :S 3 weken oud, is niet wat ik zocht! na ja

[adempauzemode] sorry ik moest het allemaal ff kwijt niets is beledigend of aanvallend bedoeld [/adempauzemode]

heb de tr909 wel eens gehad, was er ook blij mee, heb hem ook niet weg gedaan, maar hij is omgekomen =(
maar toen ik begon met muziek had ik echt niet de drang voor een 909,
toen was het ook niet de machine die het nu is.
Vooral de laatste jaren is het 909 voor en 909 achter, (808 idem) als ik kijk op marktplaats of ebay,
of wat dan ook, "studio te koop wegens beindigen hobby", hoevaak daar een 909 in staat
Zelfde geld in mijn optiek voor de tb303, ik heb hem (nog) niet, maar wat een beestje is dat.
Korte tijd nadat dat ding uitkwam, schopte iedereen hem weg, en moet je nu eens zien.
maar nou ging het ook niet over de 909 of de 303, maar over de md. :smeris:

Dat is nog een vrij jong apparaat, maar zoals ik al eerder suggereerde, en anderen ook... veel mensen gaan ook voor uiterlijk, terwijl bij dit soort dingen eigenlijk alleen het innerlijk telt.
Niet dat dat mij uitmaakt natuurlijk, iedereen moet met zijn geld doen wat hem goeddunkt, ik wacht nog mooi ff tot een gabber van 14 al zijn spaarcenten uitgeeft aan een md, en hem 3 weken later verkoopt voor 600, dan is ie voor mij :D

ik kijk momenteel op ebay, en zie er zelf ook niet eens een meer staan, paar weekjes geleden stonden er echt waar een stuk of 5 op, dus dat klopt dan weer wel!

I HAVE A DREAM!!!!!! hahaha, nee maar goed,
ik wou er gewoon ff over praten waarom de machinedrum zoveel word aangeboden,
zelfde geld voor de Korg Karma, kost toch gauw 1500 euro dat apparaat,

ik heb hem voor 800 euro gekocht, dat ding was gewoon nieuw,
van een jongen die dus wou beginnen met producen, hij snapte alleen er geen hol van...

Nog een voorbeeld, mijn jp8000, 700 euro, misschien wat hoog, maar die was echt nog splinternieuw
aardige gozer waar ik hem van kocht trouwens, maar goed... die wou wat jaartjes geleden ook beginnen met producen, en na een tijdje er achter komen dat het niets voor ze is.....

Muziek kun je niet doen, muziek kun je niet leren, muziek is geen hobby!
Muziek ben je vanaf het moment je moeder je op de aarde plant, muziek is een van de gaven die mensen door het lot meekrijgen, muziek is niet als fietsen, muziek is niet als autorijden, muziek doe je al voordat je het weet dat je het doet.
De muziek is het die volkeren samen drijft, de muziek is het die zorgt voor de innerlijke stimulans tussen geest en lichaam, de muziek is het die de onzichtbare, onverklaarbare en onvoorkombare link legt tussen de individuele mensen en die onderling verbindt.
Muziek word gedaan door de genen die het kunnen, maar het word VOOR de genen gedaan die het niet kunnen,
Helaas kan niet iedereen dj,producer,pianist,trompettist of zelfs bassist worden, net zoals ik nooit wereldkampioen hordelopen zal worden, ik nooit schilder of timmerman zou worden.
Nee.... maar als je voor de muziek geboren bent, dan weet je dat.... dan weet je dat als je een instrument koopt je het niet een maand later gaat verkopen om dat je het toch niet kan..... ik zou nooit een kwast kopen om meesterwerken te maken, niet omdat ik het niet zou willen, nee..... om dat ik het toch nooit zou kunnen.

Amen my musician brothers!

[dusss mode] jajaja.. bedenk het maar om half twaalf [/duss mode]

maar ja, we gaan lekker offtopic...... en das natuurlijk nooit goed.
Ik weet wat ik moet weten, paar weekjes schaf ik de md aan, en het zal er ongetwijfeld 1 van een aanbod site zijn, voor vele 100den euro's minder, en in absolute nieuwstaat,

Final statement!
Koop instrumenten voor jezelf, niet omdat DJ TIESTO of ARMIN VAN BUREN of je buurjongen, het ook heeft..... dat zal nooit geen zin hebben..... jij moet er mee werken en leven!

Hoe meer van dat figuren apparaten kopen en te goedkoop doorverkopen hoe beter. :D
Is ook een talent, om veel geld over de balk te kunnen smijten. ;)

oh ja.... wat zeg ik nu allemaal voor dumb shit.... ik snijd mijzelf in de vingers!

OKAY, ALLE MEELOPERS DURE INSTRUMENTEN GAAN KOPEN, EN NA 2 WEKEN VOOR DE HELFT DOORVERKOPEN!!!!!!!!

zo beter :engel:

Ik heb de machinedrum gehoord en gezien op de synthforummeeting in venlo en ik was érg onder de indruk.Maar hij is idd erg duur.Dus ik moet het voorlopig ook maar met software en samples doen.En mischien moet er ook maar eens een nieuwe drumsynth op de markt komen die de geluidskwaliteit van de 909 heeft maar met de hedendaagse multifunctionaliteit, en dan betaalbaar.

Origineel geplaatst door agressor
Muziek ben je vanaf het moment je moeder je op de aarde plant, muziek is een van de gaven die mensen door het lot meekrijgen, muziek is niet als fietsen, muziek is niet als autorijden, muziek doe je al voordat je het weet dat je het doet.
De muziek is het die volkeren samen drijft, de muziek is het die zorgt voor de innerlijke stimulans tussen geest en lichaam, de muziek is het die de onzichtbare, onverklaarbare en onvoorkombare link legt tussen de individuele mensen en die onderling verbindt.
[pinkt traantje weg van ontroering]

over 'nu wordt k producer' typetjes:

was 2 weken geleden een kerel gaan helpen met de installatie van z'n setup. had m over de mail leren kennen toen hij naar mijn te koop aangeboden spullen vroeg.

hij bleek trance dj te zijn, en had nu maar s besloten te gaan producen. heeft ie in één keer aangeschaft:

virus indigo
jp8080
nord rack
D-station
digitale mengerd
speciaal gebouwde gloednieuwe P4 PC incl flatscreen
SX2

de jongen had geen flauw benul van hoe om te gaan met MIDI en audio tracks, VST connections, routings of outputs.
VST synts? no can do
de rest bespelen met het klavier van de virus? uh

heb m alles uitgelegd. project file met alle instellingen en tracks opgeslaan zodat ie daar mee kon verder werken.

2 dagen later, de kerel aan telefoon: "t lukt niet meer!". ik van "heb je die file toch achtergelaten", hij van "ja, maar wil het zelf nog s doen". na kwartier blabla over de foon lukt het nog niet. werkte al serieus op mn systeem. 10 minuten later hangt ie weer aan telefoon: "t is gelukt, had de MIDI track die k wilde bespelen niet geselecteerd!" :stupid

kwartier later, weer ad foon: "nu lukken die VST synths ook niet meer". toen was ik t k*tsbeu en heb m vriendelijk maar kordaat afgewimpeld

was maar bij je plaatjes gebleven denk ik dan

Origineel geplaatst door divi
over 'nu wordt k producer' typetjes:

Ik vrees dat dit soort mensen ook door de huidige synthesizermarkt wordt gecreëerd. Eind jaren 70 - begin jaren 80 wist nauwelijks iemand wat een synth was (samplers was al helemaal een vraagteken). Wist iemand toch dat een synth geen hitech modulaire materializer/dematerializer was, maar een muziekinstrument, dan had je meestal de astronomische bedragen als afschrikking. Bijgevolg begon toen iemand met synths als ie echt zeker was dat ie er ook iets mee kon doen.

Tegenwoordig zijn de nieuwprijzen veel lager dan 20 jaar geleden en zo is de drempel verlaagd. Anderzijds zijn de mogelijkheden en de complexiteit van de toestellen drastisch toegenomen. OK, je kan er veel mee en het is meestal erg indrukwekkend ... maar meestal wordt vergeten dat je al die knappe dingen enkel kan doen als je over een flilnke bagage kennis beschikt.

Maar kom ... het kost tenminste geen 6000 EUR meer om een Karma of wat dan ook aan te schaffen, dus we doen maar ... en enkele weken later zijn ze tegen de muur der onwetenheid gebotst. Het is dan plots geen goed ding meer en het wordt buitengekieperd voor een veel lager bedrag dan de aankoopprijs. Dom voor hen ... maar goed voor de mensen die WEL met synths bezig zijn ;) .

Alleen krijg je op den duur wel de indruk dat synths meer een consumptieproduct zijn dan wel een muziekinstrument en technologisch geavanceerd apparaat (net zoals dit de PC ook overkomen is) ... en dat vind ik wel jammer.

:doei:

Ik trigger toch nog even op 't volgende:

Je kon ook al piano spelen en Cubase gebruiken toen je nog veilig en wel in de buik van je moeder zat?
Wat een voorrecht! En al die mensen die het niet meteen zo goed kunnen als jij? Tegen de muur ermee, zeg ik! :duivels:

Sorry hoor, maar meen je dat nou echt, of heb je 't gewoon rottig opgeschreven?
Muziek is voor een grote menigte (ik neem aan: de meerderheid der instrument-bespelers) niets meer dan 'slechts' een hobby. Gewoon, voor de lol. Op alle niveaus, van 'boer daar ligt een kip in 't water' tot de laatste hit van ... whatever.
Vind ik niets mis mee.
Net zoals met postzegels verzamelen, spelen met treintjes, vliegtuigspotten, kinky sex in de parenclub etc. :D

Muziek ben je vanaf het moment je moeder je op de aarde plant, muziek is een van de gaven die mensen door het lot meekrijgen, muziek is niet als fietsen, muziek is niet als autorijden, muziek doe je al voordat je het weet dat je het doet. De muziek is het die volkeren samen drijft, de muziek is het die zorgt voor de innerlijke stimulans tussen geest en lichaam, de muziek is het die de onzichtbare, onverklaarbare en onvoorkombare link legt tussen de individuele mensen en die onderling verbindt.
Goh, uit welke tranceplaat heb je die fantááástische quote? :engel:

En on-topic, over de machinedrum:
Ik zeg WACHT MAAR TOT TIESTO ER EEN HIT MEE MAAKT!
Dan zijn ze niet meer aan te slepen... ;)

Laatst gewijzigd:
met de laatste post (?) ben ik het wel eens.
laat iedereen lekker zijn ding doen, op zijn manier. het ging over de machinedrum hier, maar zo langzamerhand wordt de onbekende muzikant vrolijk afgezeken,, en natuurlijk ter meerdere eer en glorie van jezelf.
waarom niet?!

het was toch duidelijk dat ik het een beetje pesterig bedoelde 8)

ik speel vanaf mijn 4de piano ;-) en natuurlijk voor veel mensen is het ook een hobby!
maar waar ik meer op doelde zijn de echte dwazen, die voor 15000 euro een studio aanschaffen, alsvorens nog NOOIT iets met muziek gedaan te hebben, maar die zullen het wel ff doen om rijk te worden en een paar plaatjes uit te brengen, daar kan ik persoonlijk slecht over..... mensen die echt iets met muziek willen doen, weten dan....die zijn muzikaal en hebben ritme gevoel... klaar!
ik ken ook mensen die geen noot kunnen spelen, die hebben ook wat synths thuis.... puur alleen om geluidjes te maken, dat kan toch ook! maar die doen er dan tenminste nog iets mee, maar daar had ik het niet over....
ik had het over de huidige 16 jarige knulletjes die roepen dat ze dj of producer zijn, omdat ze 2 dap audio draaitafels en een synth thuis hebben staan..... maar goed, we zullen ze nodig hebben. om de prijzen laag te houden!

(mocht je je trouwens aangevallen voelen,, ik wil er niemand mee aanvallen ofzo hoor.... ik zeg alleen wat ik vind)

oh ja.... die leuke quote heb ik zelf bedacht....... ter plekke..... heb er nog wel meer, doe ik wel vaker.... alleen in het nederlands klinkt het toch meestal wat mindet

Whe're like the moon and the sun, forever travelling in diffrent paths, but once in a thousend years, whe've being given a chance, and be together!
ECLIpsE!!!!!!!!!!!!!!!!!!

zo was ie dacht ik..... ;-) was van de trance party ECLIPSE!

(mocht je je trouwens aangevallen voelen,, ik wil er niemand mee aanvallen ofzo hoor.... ik zeg alleen wat ik vind)

Nee hoor, Agrr. Niks persoonlijks :)
Vind je verduidelijking gelukkig een stuk sympatieker...

tiesto maakt geen hits, dat doen zijn producers! hij maakt er alleen de slechte remixes van!
daarom krijg je altijd zoveel platen en rmx bij een nummer van tiesto... hij wil zijn nummers er ook bij!
;)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back