tsja de 909 wisselt ook vaak van eigenaar,
maar dat komt denk ik dat vooral momenteel ook veel n00bs een 909 in hun "studio" willen.
Ik hoor en lees het de laatste tijd vaak dat de jonge beginnertjes perse de 909 willen.
In de disco waar ik regelmatig draai (overigens mijn eigen) komen echt vaak van die jonge knulletjes naar mij toe, met van die vragen, "wat moet ik doen om dj te worden, wat moet ik hebben om plaatjes te maken" ze vragen voor hun verjaardag 2 sl1200 en een mixer, en krijgen dat ook nog :S kopen 10 platen en noemen zich dj!
KOM OP ZEG! toen ik nog aan de studie was, waren er zeker 20 a 30 mensen die met muziek bezig waren,
inkl. ik zelf. allemaal hadden ze veel geld uitgegeven aan syths,drums,pc,mpc,sampler en weet ik veel wat,
om na 2 jaar alles voor de helft te verkopen,
kunnen geen noot lezen, en spelen geen instrument (dat zegt dan natuurlijk ook niets, maar toch) hebben geen gevoel voor ritme, maar zullen wel ff dj worden... of producer worden....
Kopen overhaast een Machinedrum, en verpatsen heb naar een maand.
Zelfde als met de MC909 van roland, ik heb hem ook, ik ben er blij mee, ik kan er ook echt heel veel mee, maar als je ziet voor wat voor bedragen die weggaan, ik zie ze langsvliegen voor 1000 euro :S 3 weken oud, is niet wat ik zocht! na ja
[adempauzemode] sorry ik moest het allemaal ff kwijt niets is beledigend of aanvallend bedoeld [/adempauzemode]
heb de tr909 wel eens gehad, was er ook blij mee, heb hem ook niet weg gedaan, maar hij is omgekomen

maar toen ik begon met muziek had ik echt niet de drang voor een 909,
toen was het ook niet de machine die het nu is.
Vooral de laatste jaren is het 909 voor en 909 achter, (808 idem) als ik kijk op marktplaats of ebay,
of wat dan ook, "studio te koop wegens beindigen hobby", hoevaak daar een 909 in staat
Zelfde geld in mijn optiek voor de tb303, ik heb hem (nog) niet, maar wat een beestje is dat.
Korte tijd nadat dat ding uitkwam, schopte iedereen hem weg, en moet je nu eens zien.
maar nou ging het ook niet over de 909 of de 303, maar over de md.
Dat is nog een vrij jong apparaat, maar zoals ik al eerder suggereerde, en anderen ook... veel mensen gaan ook voor uiterlijk, terwijl bij dit soort dingen eigenlijk alleen het innerlijk telt.
Niet dat dat mij uitmaakt natuurlijk, iedereen moet met zijn geld doen wat hem goeddunkt, ik wacht nog mooi ff tot een gabber van 14 al zijn spaarcenten uitgeeft aan een md, en hem 3 weken later verkoopt voor 600, dan is ie voor mij
ik kijk momenteel op ebay, en zie er zelf ook niet eens een meer staan, paar weekjes geleden stonden er echt waar een stuk of 5 op, dus dat klopt dan weer wel!