Waarom word de machinedrum zoveel aangeboden?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Alexandre Redwood

Back in town
Ik vroeg het mij af... zie er zeker 3 in het vraag/aanbod forum staan, op ebay e.d. worden ze ook zowaar gedumpt, tussen de 6 en 900 euro?

ben namelijk van plan er 1 aan te schaffen, maar begin een beetje een slecht gevoel te krijgen, iedereen doet ze weg!

Laatst gewijzigd:
tsjah - als de rook opgetrokken is besef jeje dat je een drumbox hebt gekocht voor 1200 euro (!!!!).

Ik denk dat de meesten ook door de mooie design worden opgegeild - net als kleine kindertjes met speelgoed.

Wanneer blijkt dat je voor goede beats ook nog talent (en vooral outboard gear!) nodig hebt - (een machinedrum in je kamer is nog geen garantie dat je de volgende speedy j bent) kan de klap hard aankomen.

de bovengenoemde techno artiest is ook niet in een keer goed geworden.

Het schijnt dat de engine van Machinedrum goed is voor variaties van de tr - serie.
Tsjah en variaties van de tr serie kun je ook goedkoper hebben.

T is net als met de nord leads vroeger. Als je m eenmaal hebt, besef je je hoe weinig hij kan voor zoveel geld. Je hebt wel erg goede sound - maar je moet er nog zoveeel bij hebben, dat je van dit prijs een hele rig bij elkaar kunt kopen.

Idd, Ik begin het me ook steeds meer af te vragen. Ik wil nml mijn MC 303 een keer gaan vervangen door bv een Machinedrum. Misschien is er dan toch niets anders dan een TR-909 ;)

Ik kijk iig uit naar de diverse meningen.

tsja goed, maar er zijn toch niet zoveel mensen die niet weten wat ze eigenlijk kopen?
ik koop nooit dingen die ik niet volledig ga gebruiken/leren gebruiken, ik denk er ook eerst over na!
en mij dan persoonlijk zegt design mij weer niets, mmm.

ik zie het zelf niet zo vaak dat er massaal iets weer weggedaan word, maar goed, het zou wel zo zijn dat er op dit moment natuurlijk veel meeloop muziekantjes zijn, (niet aanvallend bedoeld)

ik kan mij de tijd nog herinneren dat ik ook de enigste van mijn school was die dj was, nu heeft elk jochie van 14 twee draaitafels thuis :S

maar was zelf meer nieuwsgierig of er misschien een grote tegenvaller uit het apparaat blijkt te komen?

momenteel haal ik alle drums uit mijn MC909, ik heb meer een dedicated drummachine nodig. tr909 of tr808 blijven natuurlijk goden, maar er moet toch eens een vervanger komen! die jomox's was ik niet zo van onder de indruk!

hahaha, en het project van eraz volg ik ook op de voet, helaas ben ik niet zo goed meer in solderen! (desondanks mijn MTS) maar dat zie ik gewoon niet zitten, heb geen bestuck en soldeermachines! hahaha

maar mooi is het wel

ik sta er ook een beetje van te kijken, maar goed ieder z'n ding toch.:)

nou ik heb hem nu ongeveer 2 jaar en gaat er echt niet uit, er is gewoon niks anders op de markt die je kan vergelijken met de machinedrum. het is mijn meest gebruikte en geliefde bak die ik heb staan.

kan het je nog sterker vertellen, heb er een tijd twee gehad, was een beetje overbodig maar kreeg de aanbieden om te ruilen met iets wat ik te koop had staan en kon het toen niet laten. heb die machinedrum uiteindelijk wel verkocht aan een maat van me.

ik vindt, en blijf het gewoon een geweldige bak vinden en zal er niet snel afstand van doen.

Machinedrum is gewoon een erg leuk apparaat.

Alleen haal ik zelf vergelijkbare resultaten uit Reason.
Kost wel meer tijd en moeite, dat wel.

Het is gewoon een top-ding!

ik heb hem een paar dagen, maar ik weet zeker dattie mijn manier van muziekmaken radicaal gaat veranderen...

eenzame klasse!!!

Groet,
Roy

mmm, toch..... na ja. heb eerst nog andere grote uitgaven, maar ik ga zeker de machinedrum aanschaffen,
vind het persoonlijk altijd zo zonde wat mensen doen, iets kopen, om het 2 maanden later voor een paar honderd eurominder weer te verkopen.
Kunnen ze beter mij 100 euro betalen voor het advies het apparaat NIET te kopen, scheelt ze nog 200 euro :engel:
tenzij het natuurlijk tijdelijk benodigt is voor 1 bepaalde produktie!

[offtopic] zit eerst nog ernstig te twijfelen welke digitale mixer ik ga kopen, eerste instantie tascam dm-24 met firewire en meterbridge,maar wil ff niets overhaasten.
Het is wel mijn bedoeling er zeker een paar jaar mee te gaan werken.
Heb ook gekeken naar de 01v96, en de 02r96 maar die is weer net iets te duur, wil max 5000 euro uitgeven aan een digitale mixer[/offtopic]

Ik kan alleen voor mezelf spreken (had 'm ook te koop staan).
Volgens mij is er sprake van toeval, zo vaak zie je de machinedrum niet te koop, alleen nu recent toevallig een paar keer snel achter elkaar/ tegelijk. Ik ben er een tijdje naar op zoek geweest en meestal was-ie dan net weg als ik mailde. Ze verkopen vlot. De mijne kon ik ook 2 of 3 keer kwijt.

Ik ben gewoon een lui warhoofd, ik hou van zo simpel mogelijk, merk ik steeds weer. En van oud. Na zeer lang wikken en wegen heb ik besloten om weer oude rommel te kopen. Voor de broodnodige sfeer, de heerlijke beperkingen (zonder menu maak je eerder muziek) en de ranzige klank.

Over prijzen en marketingtechnieken kan je discussiëren, maar de machinedrum is een geweldig apparaat, dat bv de genoemde jomox echt te kakken zet. Gewoon, veel uitgebreider en je kan er elk drumgeluid uithalen. En dan klinkt een 808 ook echt als een 808, enz enz. Naast de mogelijkheden is de veelzijdigheid van de srumsounds prima.

Als je een goede betrouwbare drumbak wil, om te produceren, met onder andere de bekende vintage geluiden, is de machinedrum ondanks zijn prijskaartje dik de moeite waard.

ow ow! let me get some things straight here!

MD = superbak, maar koop m niet als 909 vervanger, dat is ie niet

de MD heeft zoveel meer sonische mogelijkheden, maar de 909 (en andere TR's) zullen altijd hun eigen unieke sound hebben

heb je echt alleen interesse in de pure TR sound, koop dan de real thing, of kloons, of samples

zoek je echter een gedegen uitbreiding van je sound pallet, dan is de MD een zeer goeie keus

en dan is de MD ook nog is een lust om patterns te programmeren, ook al met zoveel meer mogelijkheden dan de TR's

ja ik vind hem zelf dus ook super, heb er een paar keer mee mogen spelen, en ik wil hem dus ook echt,
alleen net nu ik er erg in geinteresseerd ben, word ie overal gedumpt, wou ff zeker weten, dat er geen verdachte redenen bij is, vreemde niet herstelbare bugs ofzo ;-)

nee onzin, vond het gewoon ff opmerkelijk dat iedereen hem ging dumpen!
maar nou wist ik ook niet dat ie alweer een aantal jaren oud was..... dacht dat het apparaat van 2003 was, althans toen hoorde ik er pas van.. maar goed dan nog..

ik koop hem ook als vervanger voor mijn MC-909 drums,, de 909 gebruik ik alleen live, en bij de dj-sets. en op de bank en op het balkon ;-), maar in de studio wil ik een goeie leuke drumcomputer, de tr909 of 808 zijn toppers, maar die wil ik eens een keer niet, ik denk dat ik met de md meer kan!

mijn voorlopig enigste zou zijn dat ik de draaiknoppen vermoeiend in gebruik vindt (duwen voor snelle beweging). maar dat schijnt aan mijn reeks te liggen, huidige zouden een stuk losser zijn

over bugs, op de yahoo mailing list is er tot nu een developer van elektron (Daniel) actief geweest. en hij s net nu bug reports en feature requests aan t verzamelen voor een aanstaande OS update. da s nog s power to the people!

Het zal allemaal wel. Ik heb 'm ook gehad en ik vind 't niks. Koud, kil, zo dood als een pier. Er komen wat leuke metalige geluiden uit, maar de rest is ruk.

Ik heb 'm dan ook snel weer weggedaan en grappig genoeg heeft die koper 'm inmiddels ook al weer verkocht. Dat ding heeft 't gewoon niet wat mij betreft.

Origineel geplaatst door agressor
kost ie trouwens??? kon het zo gauw niet vinden??? ga je ook nog de monomachine kopen??? hahaha
heb m gebruikt gekocht voor 400€, op het moment dat de laatsten uit de deur gingen voor +/- 900€. da s er wel over dacht k zo...

de monomachine heb k niet meteen behoefte aan, en zeker t geld niet voor, al zou k geen nee zeggen als k m kreeg :D

@ no_key: leuk voor je, ik mag m dus wel. geuren en kleuren hé...

Origineel geplaatst door divi
@ no_key: leuk voor je, ik mag m dus wel. geuren en kleuren hé...

Ach, zo is dat. Over smaak valt te twisten :D

Zonder dollen, ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken. Als iemand ergens lekker mee werkt, dan moet ie dat gewoon doen toch? Wat ik net als de topicstarter opvallend vind is het relatief grote aantal dat van eigenaar verwisseld. Zeker een drumbak voor rond de 1000 euri is niet voor iedereen weggelegd en dan toch zo'n groot verloop...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back