Waar en wanneer bedenk je de meest geniale muzikale ideeën!?!

J-Run

Bak koffie of geluid??
Na de vraag "Waar halen julie je inspiratie vandaan????" van bobaphat, is mijn vraag waar en wanneer muzikale ideeën in je op komen... Bij mij is dat bijna altijd als ik op de fiets ben. Heel gek dus. En natuurlijk s'ochtends onder de douche, maar dat heeft bijna iedereen ;) .

en jullie?

Is dit niet hetzelfde als inspiratie :confused:

Ik ook, op de momenten dat je het niet verwacht. Ik denk dat het creatieve gedeelte van je hersenen het meest actief is op momenten dat je dingen doet die niet veel inspanning leveren.. Het moeilijkste is om deze geniale onspruitingen om te zetten naar midi-data!

Arv

Geniale muziek ideen, ach ja het is maar wat je geniaal noemt, maar meestal onder saaie colleges op school.:)

sja, achter m'n toetsen idd.. wat moet ik me voorstellen bij ideeen tijdens het toiletteren? ideeen komen pas op als ik aan het kloten ben...

Origineel geplaatst door krz
sja, achter m'n toetsen idd.. wat moet ik me voorstellen bij ideeen tijdens het toiletteren? ideeen komen pas op als ik aan het kloten ben...

Bepaalde gespreide gasvorming kan een zeer wenselijke melodie veroorzaken.

Ik rook altijd een paar joints terwijl ik na één of andere lijpe tekenfilm kijk (meestal ulysses31) daarna maak ik altijd de tofste muziek!!
Tita tovenaar doet het bij mij trouwens ook erg goed;)

Origineel geplaatst door synthiaks
Ik rook altijd een paar joints terwijl ik na één of andere lijpe tekenfilm kijk (meestal ulysses31) daarna maak ik altijd de tofste muziek!!

de beste ideen komen toch de eerste dagen na een bezoek op de huishoudbeurs!:confused:

Origineel geplaatst door equate
op de w.c. ?

:)

equate

Idd, heb ik ook! 8)

Of als je er niet te slecht aan toe bent na een feest, kan er ook weleens wat geinigs uitrollen.

Maar ik moet zeggen dat ik zelf zulke ideeën eigenlijk nauwelijks verwerk tot songs.

Meestal als ik tentamens moet leren, waar dan vervolgens weinig van komt :stupid

Of als ik ergens ver weg van m'n toetsen ben en dan toevallig een auto met beukende beats langs hoor zoemen... dan begint het VET te kriebelen gewoon ;)

Achter de toetsen van een vriend, als ik tv kijk, naar de radio luister (waar ik snel spijt van krijg), in bed als ik nie kan slapen. Enz. Behalve als ik op de plee zit. Ik kan niet en gameboyen (advance) en componeren tegelijk.

Origineel geplaatst door synthiaks

Hihi, ik rook ook regelmatig joints (of hashpijp...) alvorens ik een poging waag aan een muzikaal stuk.. Vaak vind ik het diezelfde avond echt geweldig klinken, maar de dag erna is het toch wat minder leuk dan ik dacht. Maar de hoofdmelodieen liggen dan wel al vast!

Arf

als ik in m'n bed lig....kan ik gelijk niet meer slapen :(

in een club, dansend op de klanken van een dope dj...

en in de studio :)

Back