ARP 2500 - hoe werkt dit?

Die patchmogelijkheden links en rechts van iedere rij zorgen er voor dat je verschillende combinaties van modulaties kunt doen.

Je kunt bijvoorbeeld een LFO naar de pitch van een oscillator sturen, hem doorpatchen naar de volgende rij en een envelope daar bij patchen die vervolgens samen met de LFO naar de PWM van de oscillator gaat. Zo kun je dus een bepaalde modulatie in meerdere combinaties of in een combinatie en alleen doen.

Denk ik.

Volgens mij zitten die patchpoints links en rechts van de matrices er voor 2 redenen:
1) Het koppelen van twee 'routing-bussen' aan elkaar.
2) Het koppelen van externe apparatuur.

Als je verschillende combinaties van modulaties wilt doen, zou het volstaan om gewoon meerdere 'schuifjes' naar dezelfde horizontale rij te verplaatsen, daar heb je dan geen patchkabels voor nodig.
Of bedoel je dat niet, Bikkel?

Origineel geplaatst door Hanz
Volgens mij zitten die patchpoints links en rechts van de matrices er voor 2 redenen:
1) Het koppelen van twee 'routing-bussen' aan elkaar.
2) Het koppelen van externe apparatuur.

Als je verschillende combinaties van modulaties wilt doen, zou het volstaan om gewoon meerdere 'schuifjes' naar dezelfde horizontale rij te verplaatsen, daar heb je dan geen patchkabels voor nodig.
Of bedoel je dat niet, Bikkel?
volgens mij heb je hier volkomen gelijk ;)

Was de ARP2600 niet gebaseerd op de ARP2500? De ARP2600 heeft volgens mij ook enkele van die matrixvelden. Dus dan zou het volgens het zelfde principe moeten werken, toch???:confused:

Phochos:confused:

P.S. Waarom hebben ze bij ARP niet van die makkelijker methoden als de BIg Moog gebruikt, met Patchsnoertjes???:D :stupid

De ARP2600 heeft volgens mij ook enkele van die matrixvelden.
Ja dat klopt. Alleen komt er bij een 2600 geluid uit.:D Die velden die je ziet, daar zitten luidsprekers achter.:biertje:

De patchcord aansluitingen dienen om meerdere ARP 2500 aan elkaar te koppelen, bijvoorbeeld de 'wings', de extra zijvleugels.

Er is bij CEM in Amsterdam een mogelijkheid les te volgen op een ARP 2500!

Attachments

• 005jamsession001.jpg
    005jamsession001.jpg
    93,9 KB · Bekeken: 105
Origineel geplaatst door SaintEric
Ja dat klopt. Alleen komt er bij een 2600 geluid uit.:D Die velden die je ziet, daar zitten luidsprekers achter.:biertje:

Okee, weer wat wijzer geworden:D :halleluja

Back