Wat is de zwakste schakel in je setup?

Aantal dingen:

-Buren en/of isolatie
-Monitors, EFX en opname
-M'n kennis van MIDI, samplen, etc.etc.
-M'n humeur/zin om Muziek te bouwen.

Gear heeft iedereen te kort, maar theoretisch zou ik vooruit kunnen.... :D

Origineel geplaatst door marcuuu
Midiinterface moeilijke keuze welke :stupid

Ligt toch helemaal aan je sequencer.... of zit je nog te dubben of 't een 8x8 wordt of toch maar een iets kleiner apparaatje? :D

m'n talent en misschien wel erger m'n luiheid...wil 't altijd op de makkelijkste manier doen, maar soms moet je er gewoon ff wat meer moeite in steken om een vet resultaat te krijgen...heeft er ook wel mee te maken dat ik me draai nog niet helemaal gevonden heb om echt mijn stijl neer te zetten

De sequencer... ik zit nu in een schermpie van de TS12 te pielen en copy/paste is niet al te handig. Maar het lukt. Dan de monitors, ik loop nu steeds naar beneden om af te luisteren. En ervaring!

Verder word ik doodziek van het MIDI gepruts, kabeltje van X naar Y, Z naar A en dan.. shit wat NOU weer??? Waarom is niet alle MIDI draadloos :eindelijkgerechtigheid:

Zucht.

Re: Re: Wat is de zwakste schakel in je setup?

Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Ikzelf.
Ik ben gewoon te lui.

Ikzelf.
Ik ben gewoon te lui.

damn de eerste wijze uitspraak :) hahaha

same here

...........................SPACE................:D

Ikzelf.
Ik ben gewoon te lui.

een wijs man!

en tijd is ook een probleem...'savonds kom ik vrij laat thuis van mijn werk en ben ik veel te gaar. In het weekend idem, alleen komt dat niet door het werk :engel:

ik heb een hoop ouwe meuk, dus op de helft van mijn synth's kan ik de patches niet fatsoendelijk opslaan, en werkt midi niet of beperkt. Dus zoiets als "totall recall" ken ik nog niet, en laat ik nét de meest vette jams nooit opnemen! :stupid

Shorty, jíj bent de zwakste schakel. Je kan gaan! :D

Attachments

• de zwakste schakel.jpg
    de zwakste schakel.jpg
    6,2 KB · Bekeken: 89
Laatst gewijzigd:
ikke ,geluidskaart (onboard SIS7018) en m'n mengpaneel waar mijn vriendin soms es aan de verkeerde volumeknoppen draait :stupid

:Z

Monitoren...Spirit absolute II's...tijd voor Mackie HR824's! :D ...maar dan eerst even doorsparen... ;{

de zwakste schakel is het gezeik met een onzuivere midiclock en midi latency als ik hardware (synth's , drumcomputers) en software (ableton, fl atudio) combineer.
Ben daarom overgestapt op het "slaven" van mijn computer aan mijn hardware setup, ipv andersom...Ondanks alle mogelijkheden die de computer biedt moet ik constateren dat deze een steeds beperktere rol gaat selen in mijn setup.

Dan toch maar een lijstje:

AMD 2400, Creative Audigy (wordt binenkort vervangen), Korg Ms 2000, Korg MS 10, Korg MS 20, Moog Concertmate MG-1, Syntechno TEEBEE, Elektron Machinedrum 2keer, Alesis SR-16, Doepfer MAQ-16/3, Yamaha ... 12kanaals mengpaneel, Boss SE-70 FX, FL Studio 4.5, Ableton Live, 1001 plugins.

Ikzelf.
Ik ben gewoon te lui.

Dacht ik ook; ik heb alle apparaten aan laten staan, ben op vakantie
gegaan en verwachtte bij terugkomst een kant en klare CD.
Het heeft niet geholpen.
Blijkbaar kan een studio niet zonder de zwakste schakel.

Silly logisme,
ISPderuiter

Back