mentaliteit van tegenwoordig.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
alles gehaast ja

alles gehaast ja

vroeger als je ging afspreken met iemand dan ZOCHT je ook echt op de afgesproken plek naar de ander ipv het "waarbenjebelletje"...

Vaak was het ook normaal om een kwartier speling te nemen (m.a.w dat je nog even wachtte) op de afgesproken tijd en gaat tegenwoordig het "waarblijfjebelletje"

Als ik afspreek dan hou ik nog steeds een kwartier, half uur speling aan, je kan altijd nog een trein missen enz... Daarna mag je bellen als je echt ongerust bent:P

ps.

Het vervelende is ook dat ondanks de korte inhoudsloze mobiele telefoongesprekken,
bijna niemand 160 tekens (n smsje) vullen kan :S

Mijn mobiel ligt op een kast in mijn oudere jongenskamer. Eenmaal per dag
(na 8 uur's avonds; Zeeuwse gewoonte) kijk ik na of er gebeld is. Verder heb ik hem alleen mee als ik
in Italiƫ op mijn eentje door de bossen zwerf; als ik dan in een ravijn val of een been breek
kan ik zelf bellen om een helikopter ("en niet die knal gele ...anders ga ik gewoon niet mee, hoor!")
of ze kunnen me vinden als ik op enige wijze buiten bewustzijn zou verkeren.
Ik moet wel minder Internetten; toch gauw 2 uur per dag........zonde van jullie(o.a.) tijd.
Alles wordt veel meer gericht op onmiddelijke fysieke dan wel emotionele behoeften bevrediging;
wordt hier niet stante pede aan voldaan dan gaan de remmen los en slaan de stoppen door.
Toch is er juist op het internet een hoop te vinden over de subculturele tegenbeweging.
Ook kun je lucht en licht in je leven brengen door niet-competitieve-sport (jogging) liefst in de natuur,
wandelen, mediteren, vrijwilligerswerk voor een goed doel etc.

Verder is het ook een kwestie van leren consuminderen,
ISPdeRuiter

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back