Welke oude synth wil je graag nog, en waarom ?

Origineel geplaatst door zero1
Wat ik nog eens zou willen: een EMS Synthi 100

Reden: omdat ie zo goed bij de rest van m'n interieur past ;-)
En omdat er nog geen plug-in van is....

mijn god.. daar een Plugin van? kan ik me gare PC echt wel op de schroothoop gaan gooien

word nu al niet goed van SYSTEM TO SLOW hahahahahaha

maar die EMS is wel verd*md cool

Origineel geplaatst door =XTRECIST=
Whehehe, vooral die laatste zin :D

Ziet er idd koel uit ja. Wat voor soort herrie komt daar uit¿ Heeft u een voorbeeld ter beschikking?

de EMS is gebruikt in de score van Close Encounters of the Third Kind....

die scene als ze met dat lichtorgel willen communiceren met die Pre-ET dat deuntje.. gewoon de film es kijke:)

Origineel geplaatst door =XTRECIST=
Same here :D

Phreax United! :biertje:

heb keer een kerkorgel mogen proberen en mijn god.. kan geen enkel analoog of digitaal monster tegenop

als je kans krijgt moet je es voor de grootste baspijp gaan staan
je word bijna omver geblazen.. qua geluid.. en zeker qua luchtdruk :dubbel:

Origineel geplaatst door Riezz73
die scene als ze met dat lichtorgel willen communiceren met die Pre-ET dat deuntje.. gewoon de film es kijke:)

Was dat geen ARP 2500...!?

Verder geen wensen... heb maar twee handen en een huis vol 'zooi'... :engel:

Arp 2500 dus in Close Encounters
spielberg2500.jpg

De EMS Synthi 100 is gebruikt destijds voor de BBC TV serie Dr Who. Ook in Nederland uitgezonden halverwege de jaren '70. En damn wat was dat eng, mede door de creepy geluidjes...

En o ja, dat ze in 'Close Encounters' zo'n grote Arp 2500 nodig hadden voor zo'n simpel geluidje en melodietje...
Een ARP Axxe had het ook gekund... Maar die ziet er natuurlijk niet zo 'Science Fiction' uit als de 2500.
Degene die hem in de film bespeelt werkte ook in het echt bij ARP trouwens...

Op het beeld was inderdaad een ARP 2500 te zien, maar op de klankband van de film werd wel een tuba gebruikt. De persoon in het witte shirt was trouwens iemand van ARP zelf (ik geloof een Dodds of zo). Bron: magazine Keyboard, januari 2000 (dacht ik zo uit het hoofd te herinneren :) )

:doei:

Origineel geplaatst door Danny
Op het beeld was inderdaad een ARP 2500 te zien, maar op de klankband van de film werd wel een tuba gebruikt. De persoon in het witte shirt was trouwens iemand van ARP zelf (ik geloof een Dodds of zo). Bron: magazine Keyboard, januari 2000 (dacht ik zo uit het hoofd te herinneren :) )

:doei:

Klopt, de enige synth die in die film echt te horen is, is de Yamaha SY-2: als de geleerden in hun lab alle gegevens van de aliens aan het analyseren zijn, komt die Fransman (ecouter!, ecouter!) erachter dat je met die gegevens een melodietje kunt maken. Dit melodietje speelt hij dan op een Yamaha SY-2, die toevallig in de buurt stond. :)

he, bah een EMS Synthi 100 ...
heb ik ooit eens een hele middag op zitten spelen in het IPEM (http://ipem.rug.ac.be) en ik moet zeggen, geef mij maar een pc. niet dat ik iets tegen oud analoog heb, maar die bak is zo ingewikkeld en archaïsch dat het me 45 minuten koste om er een simpele 'tuut' uit te krijgen. na drie uur was ik wel zo weg als iets in techno heaven, met al die LFO's die op elkaar moduleerden. Ik heb ook tegen wil en dank geprobeert er een diepe grommende bass uit te krijgen, maar tevergeefs.

ik denk dat ik toch liver iets in de aard van een future retro 777 zou hebben, maar die is niet echt oud, alhoewel, wel al uit productie ...

909 808 606 303 101 wil ik wel maar tja, wat moet ik er mee? *zucht*

gearlust is an evil thing

Oh, wat zou ik dit nog graag willen hebben:

Op nummer 1:

ARP2500;
geweldige modulaire synth, niet alleen omdat het de ster uit "Close Encounters" is, maar omdat het werkelijk een fantastische synth is met mogelijkheden die ongekend zijn. Matrix patching (net zoals bij EMS) is trouwens bijzonder overzichtelijk, geen 'telefooncentrale' met pachtboards en kabels meer... ;)

Op de voet gevolgd door nummer 2:

Synton Syrinx;
fantastische 3-osc mono synth met zeer interessante routings, geweldige multimode filters (ook 4-polig LPF) waardoor je sounds kunt maken die niet alleen apart zijn, maar ook erg mooi en 'dik' ('k hou niet zo van 't woord 'vet').

Adios,
JP8

Origineel geplaatst door Riezz73
de EMS is gebruikt in de score van Close Encounters of the Third Kind....

EMS? hoe kwam ik daar in hemelsnaam bij :stupid uiteraard is het de ARP2500

ok dan:

Klinkt ontzettend afgezaagd, maar ik wil een: MINIMOOG!!
Waarom? Ik geloofde het eerst ook niet, maar toen ik eenkeertje erop gespeeld had: meesterlijke magische synth.
Waarom niet? Jammer dat anderen hem ook zo tof vinden, en dus duur!

Back