Waar zoeken naar goede monitors?

Mike Rockmore

Ouwe rot
Ik heb de hoop binnenkort wat geld uit te kunnen geven aan dingen, het eerste wat in mijn opkwam was nieuwe monitors ik wordt helemaal gek van het ruis in de mijne. Ik heb nu gewoon standaard speakertjes etc, ik vraag me af waar ik moet gaan zoeken om relaxte monitors te kopen, bij een muziekzaak? een electronica zaak ik zou het niet weten.

Ik heb ff op Behringer.com gekeken naar monitors maar die specificaties zeggen mij absloluut niets!! misschien kan iemand mij hier dan ook mee helpen? Ik heb geen idee waar ik moet beginnen met zoeken en wat voor prijzen ik moet verwachten.. Beetje jammer dus weer.

Graag jullie gewaardeerde adviezen!:halleluja

Groeten Mike

Feedback Rotterdam heeft een hele zwik monitors demonstratieklaar staan.
Als dát voor je werkt, tenminste.
Persoonlijk vind ik het lastig snel op basis van een cd'tje in een relatief korte tijd te bepalen welke nou de goeie is.
En dan heb ik het nog niet eens gehad over de verschillen in ruimtelijke akoestiek.

<OFFTOPIC>
Maar ja, ik heb ook gewoon een probleem bij het maken van keuzes.
Wil altijd de beste, meest complete, nieuwste, mooiste.
Maar: welke is dat dan?
Stel je dat nu eens voor in de supermarkt bij de paprika's... komkommers... vleeswaren... :stupid
Wou dat ik gewoon es de eerste lukraak kon pakken!

Soms word ik moe van mezelluf! (schop 'm er maar in! kommaar kommaar kommaarrrrrrr) :D

Tipje: bepaal eerst je beperkingen / randvoorwaarden. Prijs, formaat en aktief/passief versterkt.
Zoek dan een aantal kandidaten die in je kader vallen. Probeer wat reviews te lezen (bijv.
Sound on Sound of gewoon Google).
En pas dan gaan luisteren! Dan weet je waar je op moet letten, en welke monitors je gewoon niet eens hoeft te bekijken. Heb je meer tijd over om tussen 3 à 4 kandidaten een objectieve kritische keuze te maken...

Had je al op het forum gezocht?
D'r is al heeeeeeel veel over gepost nl. ;)

Het is handig om eerst te inventariseren wat de specs nu eigenlijk betekenen. Kijk dan eens rond op website om te kijken wat betaalbaar voor je is en ga dan maar eens hier en daar luisteren.

Er staan ook genoeg monitor-reviews op internet, ik denk ook wel op www.harmony-central.com
En natuurlijk de zoekmachine hier. Er wordt iedere maand wel een nieuwe thread gestart over monitoren.

Succes.

De ruimte waarin de speakers gaan worden opgesteld & de plek in die
ruimte waar ze komen te staan & de stoffering en meubilair en wandmaterialen
spelen alle een rol.
Dit leidt tot de onmogelijke eis dat je ze daar in de definitieve opstelling zou moeten uitproberen.
Er zijn echter ook enkele actieve speakersystemen te koop waarbij de frequentiekarakteristiek
aan te passen is d.m.v. schakelaars. Deze geven dus een grotere flexibiliteit t.o.v. de ruimte
waarin ze geplaats worden. Ook handig na verhuizing, gezinsuitbreiding, echtscheiding en andere
onvoorziene ongevallen.
Altijd beluisteren in ieder geval; jouw oren en hersens (CPU v. geluid) vormen te samen een unieke
combinatie (tenzij je bent gekloond, natuurlijk).
Een paar echt goede koptelefoons met dito versterker kan in sommige gevallen een betere en meer
gebruikte investering zijn. Zelf gebruik ik mijn koptelefoons in een verhouding van 40 op 1 t.o.v. mijn
monitors.

Sukses ermee,
ISPdeRuiter

Origineel geplaatst door Mike Rockmore
Is het trouwens ook een oplossing om mijn comp op de dolby surround stereo aan te sluiten ? Misschien een alternatieve goedkopere oplossinge bedenk ik me net?
Grtz Mike
Slecht idee als je het mij vraagt.Die surroundsetjes van tegenwoordig kleuren het geluid nogal,vooral die subwoofers geven een onrealistisch klankbeeld.En daarbij wordt alles tegenwoordig nog gewoon in stereo gemixed,alleen in de filmindustrie wordt naar mijn weten surround gemixed.

Origineel geplaatst door Mike Rockmore
Alright ik ga het ff checken..!! Is het trouwens ook een oplossing om mijn comp op de dolby surround stereo aan te sluiten ? Misschien een alternatieve goedkopere oplossinge bedenk ik me net?

Grtz Mike

antwoord is nee... als je geen surround mixed neem ze dan niet ! merk nu dat ik veel met die koptelefoon doe van behringer. luister ik dan opeens overdag naar die set hier damn wat een shit geluid. die moog taurus dreunt er flink op los die bassdrums knallen erzowat uit en alles lijkt door die speakers heen geperst te worden terwijl me synth string verzuipt in de herrie...

Wat moet een arme luie scholier nou?? Ik heb nu weer de drang om mijn platen collectie uit te breidden, maar dan heb ik geen geld voor goeie monitors, en kan ik ook weer ff wachten met een midi boardje kopen ;{, de meest voor de hand liggende optie is drugs dealen.. :D

Zo zie je hoe de jeugd in eeen neerwaartse spiraal komt en hoe makkelijk je het criminele circuit inrolt :), misschien is dit ook wel de beweeg reden van die grote antiliaan die in dat donkere steegje, die cocaine probeert te verkopen... "Waarom doe je dit werk?", "Ik wil een nieuwe synth kopen". Je weet het niet!!:duivels:

Mooie rooie Tannoy Reveals

Mooie rooie Tannoy Reveals

Ik heb zelf de Reveals van Tannoy en ben er heel tevreden mee. Ik heb de ballen verstand van de specs maar ik vind dat ze super klinken, helder en de bas mooi strak. Ik denk dat dit een prima monitor is om mee te beginnen. Ze kosten op dit moment bij Feedback 125 euro per stuk dacht ik. Bij Tonika hoef je niet te kijken want daar staan ze niet. ;)

Was vergeten plaatje toe te voegen en kan blijkbaar niet via het wijzigen van je vorige bericht. :confused: Et voila!

Attachments

• tannoy-reveal-speakers.jpg
    tannoy-reveal-speakers.jpg
    10,5 KB · Bekeken: 77
erg leuk die tannoys maar dan moet hij nog een versterker hebben... 200 euro erbovne op nog... kan je denk ik beter voor de actives gaan. Alles netjes in 1 ding en mooiblauw ipv. rood...

tannoy is een van de beste schijnt...

Back