[house] Rineau - Drunk & High

klinkt erg relaxed!
coole terughoudende maar wel swingende beats.

vraag me af waar je de vocalen van hebt...

Origineel geplaatst door Dobre
klinkt erg relaxed!
coole terughoudende maar wel swingende beats.

vraag me af waar je de vocalen van hebt...

Merci!

Even met google op acapella's gezocht...Weet niet meer precies welke site...

Lijkt op Che's "The incident"...die vocalen enzo.

Maar wat is er zo frans aan?

Klinkt toch harstikke neger-chicago larry heard/trackmode style :D

Kan er zo op volgens mij

Deze tekst heb ik al eerder gehoord in een techno set van ik geloof marcel woods, het kan ook K.Cee zijn, maar die heeft deze tekst ook geloof dat het nummer ook iets heet van drunk at 5 pm ofzo, het is iig al gedaan hij klinkt wel fijn moet ik zeggen.

Iets te rustig voor mijn smaak, maar hij ziet fijntjes inmekaar, ik vin het filter werk in de break erg fjin, daar kick ik een beetje op. Mijn favo producer Vito Lucente 'Junior Jack/Room 5' doet dit ook heel veel, liefst nog meer filteren :P, leuk stabje op de achtergrond, die telkens trug komt maar niet verveelt, petje af goed nummer

Grtz Mike

cool gedaan goeie sfeer.... heee die vocals..... ken ik... die zyn van de defected acapellas dacht #7 en die livedrumloop klinkt ook retebekend, hmm maar waarvan.... van een subliminal plaat dacht ik...

Dit klinkt zeker lekker, ik zie mezelf alweer genieten van een Hoegaarden op een strandpaviljoen :mexico:
Maar dat zal nog ff duren.....:kimono:

Prima nummer voor op een lounge-verzamelaar....

Origineel geplaatst door Mike Rockmore
Deze tekst heb ik al eerder gehoord in een techno set van ik geloof marcel woods, het kan ook K.Cee zijn, maar die heeft deze tekst ook geloof dat het nummer ook iets heet van drunk at 5 pm ofzo, het is iig al gedaan hij klinkt wel fijn moet ik zeggen.

Origineel geplaatst door Bosscher
cool gedaan goeie sfeer.... heee die vocals..... ken ik... die zyn van de defected acapellas dacht #7 en die livedrumloop klinkt ook retebekend, hmm maar waarvan.... van een subliminal plaat dacht ik...

had ik dus al gezegd boschker ;)

Origineel geplaatst door Mike Rockmore
Ik spoor je aan om hier echt een wat clubbier mix van te maken, zou serieus aanslaan, de ingredienten voor een club knaller zijn ook aanwezig vindt ik. Het moet ff wat steviger klinken dafur jah toll?
Zou het stoer vinden als je nog een club mix doet :engel:

Grtz Mike

Hmmm, ik denk dat als ik er een clubmix van ga maken het karakter van de track een beetje verloren gaat. Ik bedoel, de kracht van deze track zit 'm denk ik in het (zoals Dobre al zei) in de "coole terughoudende maar wel swingende beats". De overige elementen uit de track lenen zich ook niet zo 1,2,3 voor een club versie, tenminste dat denk ik...:)

Als je suggesties hebt hoe het aan te pakken, dan hoor ik dat graag van je...Ik kan het in ieder proberen...

Inderdaad lekker laten zo. Goed relaxte track! Het hele sfeertje past erg goed bij de vocalen, maar met name die eerste paar zinnen (drunk high) is al een paar keer eerder gebruikt. Ik dacht ze ook gehoord te hebben in een electro track. Ik zou het even op moeten zoeken.

Een heftige club remix zie ik nou ook niet echt zitten. De sfeer is goed zo en leent zich niet voor een opzwepende toeters en bellen remix.

zo hee! vette track! ....doet me sterk denken aan het werk van playing 4 the city.....en die mushrooms track van een paar jaar geleden....

wat opmerkingen: de vocals zitten soms in de weg met het synth riedeltje..misschien kan je die iets meer uit mekaar halen zodat de vocal wat duidelijker wordt....

het kikje vinnik soms iets teveel "floppen" door de compressie ofzo...in die break....

je mag wat mij betreft die wurlitzer riff wat meer gebruiken..die is lekker fonkie!

rond 02.00 begint de verveling ietsje toe te slaan, dan mag er wel iets bij komen...dat kan je prima doen door het arrangement iets aan te passen/inte dikken, of bv een ride erbij te gooien, of iets met een percussie laag...

de rhodes doet het goed, mag misschien iets meer introductie door een kleine drop of break voordat ie erin komt?

de muted trompet vinnik leuk, maar die zit te hard in de mix....die mag je wat mij betreft wat smoother met de rhodes achterin mixen....subtieler zeg maar...

ik zou em nog iets dub-achtiger maken..misschien iets minder tekst en iets meer effecten over snippets van die tekst.....maar da's echt heel persoonlijk...

complimenten!

Knappe creatie van sfeer. De akkoorden met de flanger er bovenop geven een warme diepgang. De drums zijn ook goed gemixed ... niet te hard, niet te zacht.
Het clavi-achtige geluidje brengt wat funk met zich mee. De vocals zijn creatief gebruikt.

Waar haal je die muted trumpet uit?

:okdan:

:doei:

Origineel geplaatst door olafmol
zo hee! vette track! ....doet me sterk denken aan het werk van playing 4 the city.....en die mushrooms track van een paar jaar geleden....

wat opmerkingen: de vocals zitten soms in de weg met het synth riedeltje..misschien kan je die iets meer uit mekaar halen zodat de vocal wat duidelijker wordt....

het kikje vinnik soms iets teveel "floppen" door de compressie ofzo...in die break....

je mag wat mij betreft die wurlitzer riff wat meer gebruiken..die is lekker fonkie!

rond 02.00 begint de verveling ietsje toe te slaan, dan mag er wel iets bij komen...dat kan je prima doen door het arrangement iets aan te passen/inte dikken, of bv een ride erbij te gooien, of iets met een percussie laag...

de rhodes doet het goed, mag misschien iets meer introductie door een kleine drop of break voordat ie erin komt?

de muted trompet vinnik leuk, maar die zit te hard in de mix....die mag je wat mij betreft wat smoother met de rhodes achterin mixen....subtieler zeg maar...

ik zou em nog iets dub-achtiger maken..misschien iets minder tekst en iets meer effecten over snippets van die tekst.....maar da's echt heel persoonlijk...

complimenten!

Bedankt voor je commentaar, met een beetje mazzel heeft Dobre 'm vandaag bij United Records gedropt en mochten ze iets vinden, dan moet er zeker nog wat gebeuren aan de track en daar kan ik je kritieken zeker bij gebruiken. De mix zal niet overal even goed zijn denk ik, maar die is helaas hoofdzakelijk op een brakke koptelefoon gedaan...:o:

Lekker trekkie man,, sluit me wel kwa kritiek aan bij olaf,,, ook vind ik die lfo wat te snel staan, het maakt hem iets te onrustig.

Back