Lotuz
quantizise kneusje
Ik heb vanmiddag een setje P8A's gekocht. Op het eerste gehoor klinken deze prima, maar het is te vroeg om hier een goed oordeel over te geven. Ik heb eigenlijk een vraag over deze monitors, ook naar aanleiding van deze post:
Zelfs met de input level op -6 is het geluid vrij krachtig. Ik moet de master van Cubase of m'n Creamware geluidskaart maar liefst op -25 zetten voor een normaal "huiskamerniveau", maar dat voorkomt niet dat de tikjes die je hoort wanneer m'n geluidskaart "opstart", vrij luid door de speakers klinken. Niet erg prettig, moet ik zeggen. Wat kan ik hieraan doen? Bestaat er ook zoiets als een "verzwakker" die ik tussen geluidskaart en monitors kan plaatsen?
Origineel geplaatst door cherevo
5. Ik heb het inputvolume van de speakers op 0 staan. Toch klinken de speakers behoorlijk hard. Ik regel het volume nu met de software van mijn geluidskaart. Maar stel dat ik straks ga afmixen, moet het volume toch open staan om clips en details te kunnen opmerken. Of is dat niet zo? Herkent iemand dit?
Zelfs met de input level op -6 is het geluid vrij krachtig. Ik moet de master van Cubase of m'n Creamware geluidskaart maar liefst op -25 zetten voor een normaal "huiskamerniveau", maar dat voorkomt niet dat de tikjes die je hoort wanneer m'n geluidskaart "opstart", vrij luid door de speakers klinken. Niet erg prettig, moet ik zeggen. Wat kan ik hieraan doen? Bestaat er ook zoiets als een "verzwakker" die ik tussen geluidskaart en monitors kan plaatsen?