Carnaval vieren....... JA of NEE ?

Carnaval vieren....... JA of NEE ?

• Ja, ik vind carnaval leuk

Stemmen: 14 25,0%
  • Nee, Ik haat carnaval

Stemmen: 35 62,5%
  • Wat is dat carnaval ?

Stemmen: 7 12,5%

• Totaal aantal stemmers
    56
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Pjotr G
t maakt niet uit an sich je moet niet te zwaar tillen aan mijn verdediging. Ik geef alleen maar de andere kant van de medaille weer hier (als enige ongeveer).

Ook als t geen carnaval is weet ik wat veel mensen uit de randstad vinden van limburgers. Ook zo lekker.

Hou toch eens op met zeiken man, hoeveel biertjes heb je al gezopen....:P

Lees eens tussen de regels :kont:

ik heb er nog 0 gezopen. Moest vandaag nog gewoon mijn dagelijkse verplichtingen nakomen dus.

Ik hou op met zeiken, als jij in maastricht in de optocht meeloopt verkleed als teenage mutant ninja turtle! }:|

:biertje: da's 1 :biertje: en da's 2 :D

Ik ben Brabander en loop Zondag zelfs mee in de optocht :duivels:
Het hele jaar ben ik een saaie lul maar morgenavond en Zondag ben ik waarschijnlijk de gezelligste persoon op aarde,kots ik iedereen onder en ga lekker andere mensen lastig vallen ! Heerlijk :duivels:

Nee ff alle gekheid op een stokje..
Ik snap wat jullie bedoelen met lastige en ''gezellige'' mensen :biertje: maarruh zo is niet iedereen hoor... zoals gewoonlijk is dit allemaal persoonlijke smaak :biertje: en ik denk dat we zo'n thread wel voor alles kunnen openen.
Wie gaat er naar Thunderdome
Wie gaat er naar Mysteryland
Wie gaat er naar Theo de King
Wie gaat er naar Rene Froger

Zo heeft ieder zijn :biertje: eigen voorkeur en mening..
Natuurlijk mag je je mening geven over iets maar je mening geven en iets finaal tot de grond afbranden en afkeuren is heel :biertje: wat anders maar goed.

Hier nog ff een linkje naar m'n Carnavalsnummertje van vorig jaar :mega:

ALAAAAAFFFFFF !!!!!!!!!

Origineel geplaatst door Kevin
Hier nog ff een linkje naar m'n Carnavalsnummertje van vorig jaar :mega:

ALAAAAAFFFFFF !!!!!!!!!
als het een modje was geweest van, laten we zeggen begin jaren 90, dan had ik dit loik gevonden... :D

maar carnaval nog steeds niet...

sf_carnaval_025.jpg
het echte carnaval... gewenste intimiteiten...

Laatst gewijzigd:
eerste weekend van augustus in london is er carnaval iin london na rio de leukste
dus .............six vergeet je camera niet

Voor mij geen carnaval.. Ik denk niet dat ik nog hoef te vertellen waarom niet, maar als men het toch wil weten: Jezelf lamzuipen om jezelf lam te zuipen en dan 'de sfeer' te kunnen proeven gaat mij iets te ver....

Origineel geplaatst door Bert ten Hove
Jij zult het ongetwijfeld weten, maar hier, A'doorn zijn dus vandaag al optochten, drinkfeesten en andere excuses om te kunnen zuipen.:biertje:

hé nog een apeldoorner :)

ff wat nazoekwerk gedaan over carnaval

Dat de carnavalsviering in katholieke landen welbeschouwd een aanpassing is aan oude heidense feesten, wordt opgemerkt in de elfde editie van de Encyclopœdia Britannica. Deze verwijsbron maakt tevens melding van de houding van de pausen ten aanzien van dit feest:
„Oudtijds begon het carnaval op Driekoningen (de 6e januari) en duurde tot middernacht op Vastenavond. Er bestaat weinig twijfel over dat deze periode van losbandigheid een van de vele compromissen vertegenwoordigt waartoe de kerk in verband met heidense feesten altijd bereid is geweest, en om precies te zijn een vervanging is van de Romeinse Saturnaliën. Rome is altijd de toonaangevende carnavalsstad geweest en hoewel sommige pausen, met name Clemens IX en XI en Benedictus XIII, pogingen hebben gedaan het getij van opkomende bacchanalische braspartijen te keren, waren tal van pausen grote beschermers en bevorderaars van het carnavalsgebruik.” - Deel 5, blz. 366.
’Maar hoe konden’, zo vraagt u zich allicht af, ’religieuze leiders die beweerden christelijk te zijn, een feest goedkeuren en zelfs bevorderen dat uit het heidendom stamde?’
Dit werd gedaan omdat deze heidense feesten zo diep verankerd lagen in het wezen van de oude volken en dermate populair waren dat men niet geneigd was ze op te geven. Derhalve sloot de kerk een compromis: ze liet de mensen hun festijnen behouden, maar gaf ze een andere betekenis door ze te verbinden met kerkelijke leerstellingen zoals de Vasten. Hastings Encyclopœdia of Religion and Ethics verklaart:
„Ten einde een gewenste verandering aan te brengen in het karakter van de reeds lang bestaande, populaire feesten, die niet maar eenvoudig konden worden afgeschaft, besloot de Kerk ze van christelijke motieven te voorzien - hetgeen ook grotendeels in het geval van de Carnavalsfestiviteiten is gebeurd.”

Dus kort samengevat: Carnaval is één groot exuus voor immoraliteit, zuipfestijnen en losbandig gedrag.Het heeft dus weinig meer met religie te maken.
Ja maar, zullen sommige mischien zeggen, de achtergrond en wat anderen doen interreseert mij niet, ik ga gewoon voor de gezelligheid. Maar dan snap ik niet wat er gezellig is als veel mensen wel die mentaliteit hebben, zoals c-code al opperde dat zn vriendin werd lastiggevallen door een bezopen vent.
En pjotr G, jij zal dan wel hard lachen na die 20 pilsjes maar wij lachen nog veel harder de volgende morgen.
(ik vier trouwens geen carnaval zoals jullie mischien al vermoeden)

Origineel geplaatst door MIDIoot

En pjotr G, jij zal dan wel hard lachen na die 20 pilsjes maar wij lachen nog veel harder de volgende morgen.
(ik vier trouwens geen carnaval zoals jullie mischien al vermoeden)

Dat mijn kater je maar veel plezier moge brengen :z

Origineel geplaatst door Pjotr G
Dat mijn kater je maar veel plezier moge brengen :z

Was niet bedoelt als leedvermaak Pjotr, ik heb gewoon heel veel lol als ik smorgens/smiddags opsta en dan gelijk muziek kan maken. :dj:

ik ook, maar die heb ik ook wel als ik iets langer in bed blijf liggen 8)

nou ja muziekmaken...ben nu bezig met n grote muziek backup.....shit zooi

Apocalypso met Polonaise & Uitjes

Apocalypso met Polonaise & Uitjes

Om mij heen schouwende, zie ik het hele jaar een carnaval.
Eenieder verkleed zich naar 't dictaat der mode of naar de eischen van een functie
( men mutileert zich zelfs vrijwillig door middel van tatoeages en piercings om
er toch vooral bij te horen; bij de zich in individuele expressie rondwentelende massa's.
En dan heb ik de kosmetische chirurgie nog niet eens aangesneden.).
Slechte muziek dringt zich in kooppaleizen, van bouwputten, op de werkvloer
en vanuit met spoilers toegeruste trouwe vierwielers, dagelijks aan ons op.
Weekeind in, weekeind uit poloneert een kotsende, urinerende, schreeuwende
en vechtende kluwen recreanten over pleinen en straten. Slempzucht, hazardspelverslaving,
vaginale bananeneterij en andere uitingen van moderne verschaving zijn telkenmale
alomtegenwoordig.
Iedereen moet men schichtig te vriend zijn om inelkaarslag, beroving of in het gunstigste
geval beschimping te vermijden.
Een oude weduwe probeert een druk verkeersplein over te steken, een jongmensch in de
kracht zijns/haars leven gesmoord ligt bloedend ter strate gestort, een vreemdeling die verdwaalt is zeker-
'k zal hem vragen naar zijn naam- wordt verboden een schamel bestaan bijeen te schrapen met
geweigerd werk, jaren-aan-het-lijntje-gehouden vervolgden worden gedeporteerd.
Géén, die hen ziet ..... want de karavaan trekt verder ..... op weg naar 't dansfeest rond het gouden kalf.

Laat die mensen maar met een gek hoedje rondlopen en een biertje drinken drie dagen lang........
Het einde der tijden is nog lang niet nabij, dat wordt nog een hele lange zit, Menschenkinderen!

ISPdeRuiter

Laatst gewijzigd:
Proficiat, oude rakker; geheel afdoende beantwoord.

Proficiat, oude rakker; geheel afdoende beantwoord.

Dat de opstandige horde zwijge!
( José Ortega y Gasset )

mmmphff,
ISPdeRuiter

Origineel geplaatst door Racy Dieven
Laat die mensen maar met een gek hoedje rondlopen en een biertje drinken drie dagen lang........
Het einde der tijden is nog lang niet nabij, dat wordt nog een hele lange zit, Menschenkinderen!

ISPdeRuiter

Juist,
net als in de dagen van Noach: „Laten we eten en drinken want morgen sterven wij” :biertje:

zwieren en zwaaien mijn doel deze carnaval
met dank aan t Tony Eyk forum/thread elders voor de geniale ingeving die alles omvat in deze 3 woorden !
alaaf !

Attachments

• zwieren-en-zwaaien.jpg
    zwieren-en-zwaaien.jpg
    52,1 KB · Bekeken: 93
Re: Proficiat, oude rakker; geheel afdoende beantwoord.

Re: Proficiat, oude rakker; geheel afdoende beantwoord.

Origineel geplaatst door Racy Dieven
Dat de opstandige horde zwijge!
( José Ortega y Gasset )

mmmphff,
ISPdeRuiter

Zeker Carnaval gevierd of was het het Tibetaans nieuwjaar ??
Mensen, het is nu officiëel: drank maakt meer kapot dan je lief is.

Allez, Allah, Alaaf!
ISPdeRuiter

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back