De Super grote alles verslindende Kurzweil k2000 Thread

Digimod

Really cool stuff
De Super grote alles verslindende Kurzweil k2000 Thread

Zo eindelijk weer een echte thread dit keer de Kurzweil K2000
Graag jullie inbreng...:okdan:

Attachments

• kurzweil-logo.jpg
    kurzweil-logo.jpg
    3,7 KB · Bekeken: 108
De K2000, leuk apparaat. Heb een K2vxs en ben verliefd op de geluiden, de programmeerbaarheid en de toetsaanslag.
Nadeel: het spul heeft de degelijkheid van een Russiche TV uit 1952.
Ik heb inmiddels een opstarttijd van 5 minuten (tot die tijd geen beeld) en nog maar 108K van de 1Meg PRAM beschikbaar.
Een batterydrain helpt ook niets, dus dat wordt ergens ter reparatie aanbieden helaas, daar ik niet zou weten waar ik zelf zou kunnen knoeien.

Maar ja. zoals ik al zei: het geluid maakt ontzettend veel goed...
Is er hier eigenlijk ook iemand die het ding ook puur als sampler gebruikt?

Twaalf jaar oud en nog actueel; zelf heb ik een K2500XS,
nooit met een 2000 gewerkt maar de editatie is volgens het
zelfde princiep en dat is geweldig voor de werkelijke control freak.

In afwachting van mijn afscheid,
ISPdeRuiter

Origineel geplaatst door rob'n
De K2000, leuk apparaat. Heb een K2vxs en ben verliefd op de geluiden, de programmeerbaarheid en de toetsaanslag.
Ik heb inmiddels een opstarttijd van 5 minuten (tot die tijd geen beeld) en nog maar 108K van de 1Meg PRAM beschikbaar.
Een batterydrain helpt ook niets, dus dat wordt ergens ter reparatie aanbieden helaas, daar ik niet zou weten waar ik zelf zou kunnen knoeien.

ikke - ik gebruik alleen mijn eigen sounds/ waves die ik ergens van gesampled heb. Het is even wennen omdat een workstation anders werken is dan een groovebox - en leer curve is ook veel langer. Ik heb het apparaat dan ook maar een week - maar langzaam,langzaam gaat het ergens op lijken - vooral als je door hebt hoe je verchillende bestanddelen van de vast op elkaar moet laten reageren (bijv de lowpass filter te moduleren door lfo 1 ) - als sampler is het ook niet echt intuitief - je kan niet zomaar wat doen - je moet echt een idee hebben waarj e heenwilt met je geluidje - deze bak is te complex om zomaar even intuitief te kloten - dat s het enige nadeel - maar de complexiteit zal wel van pas komen later. ik ben nog niet eeens met FUN programming begonnen dus ik heb nog veel te doen.
Het is mij duidelijk dat de K2000 die ik heb meer geschikt is voor pads, piano's, efx dan voor loop muziek - maar dat betekent niet dat je het er niet op kunt maken - alles kan door oefening.

trouwens - hebben jullie die auditioning van samples from disk truk al gehoord? Samples afluisteren van harddrive of flop - en dat voor 1992!!!!AKAI krijgt het nog steeds niet voor mekaar op de mpc 4000.

ik ben inmiddels niet meer actief op het forum maar vond het toch leuk om eenmalig terug te komen als bijdrage aan deze uber - thread :)

Origineel geplaatst door rob'n

een russische tv uit 1952 gaat langer mee dan een menig consumenten electronica van tegenwoordig kan ik je vertellen.
Sterker nog ik heb ergens nog een ouwe staan - met een stabieler "os" dan alle ensoniq's bij elkaar!

Origineel geplaatst door Mensch-Maschine
een russische tv uit 1952 gaat langer mee dan een menig consumenten electronica van tegenwoordig kan ik je vertellen.
Sterker nog ik heb ergens nog een ouwe staan - met een stabieler "os" dan alle ensoniq's bij elkaar!

Ok sorry, ik had mijn voorbeeld beter moeten kiezen :)
Iemand bezwaar tegen Philips?

je moet echt een idee hebben waarj e heenwilt met je geluidje - deze bak is te complex om zomaar even intuitief te kloten - dat s het enige nadeel

Klopt, een uitgebreide studie van de handleiding (+ updates, leuke pil) is naar mijn idee ook een vereiste om te weten te komen welke uitwerking een functie op het geluid heeft. Mensen die Roland handleidingen een gruwel vinden, de K2000 handleiding is pas echt een uitdaging.
Maar de VAST synthese maakt echt bijna alles mogelijk. Heeft iemand de website van Paul Dillen weleens bezocht met zijn uiteenzetting van FM synthese op de Kurzweil?
http://www.dlnsound.com/

Ik ben zelf niet zo weg van FM sounds, maar het geeft wel een leuk staaltje programmeertechniek weer.

Onderkant van de K2000 , hier komt later een Fan ( sampling + intern HD )

Attachments

• fan.jpg
    fan.jpg
    41,3 KB · Bekeken: 106
Press the [MASTER] button, then the (UTIL) soft button, then the ( ) empty
space soft button and finally, the [SETUP] button. You will see "Welcome to the K2000 game!"
Use your data wheel to move your "paddle" to meet the bouncing ball. When you're
done, press the [EXIT] button several times to quit.

Attachments

• game.jpg
    game.jpg
    14,7 KB · Bekeken: 89
vet,
dank je voor de foto's -
de interne hd is echt een pre - kun je heerlijk je hele library in mieteren - alle apparaten zouden dit moeten hebben

k2000 is gewoon top - zelfs nu nog.
goede klank (sounds), goede filters, brede modulatie mogelijkheden, sampling mogelijkheid, intern hd, 64 mb -alleen de efx toewijzing is beperkt. Maar jah - voor die tijd..

mijn display geef nog maar weinig licht - klopt dat? Ik las ergens iets over batterijen

Hoe kan het trouwens dat (uit het bovenstaand verhaal) de pram minder wordt - verdampt het ergens ofzo?

Back