Phochos thread !!!!!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Alexandre Redwood
dat je er niet helemaal maf van word van al die studio veranderingen.
ik word er al duizelig van ;)

(wat betekent w.a.h. studio eigenlijk :eureka: )

Ik wordt niet zo snel mag ervan, maar inderdaad je wordt er soms duizelig van (hoewel.....dan heb ik meestal wat op:D ). De afkorting W.A.H. staat voor Work At Home!!!!! Dus gewoon de thuisstudio van Phochos.:dj:

Origineel geplaatst door phochos
Kleine wijzigingen in de W.A.H.-Studio:

1. De Clavia Nordrack 1 wordt ingeruild tegen een Korg 01R/W (krijg ik van Ron Boots).
2

Hmmm.... ik had dus toch bijna gelijk ! :D

Op zich hebben jullie allemaal gelijk dat ik snel verander van setup. Maar dat gaat nu veranderen nu ik ook via de computer muziek erbij ga maken. Zodra ik iets nieuws nodig heb, download ik dat wel.
En verder kan ik de Roland JV1010 en de Korg 01R/W gewoon uitbreiden via geheugenkaartjes, dus als ik nieuwe golfvormen nodig heb koop ik zo'n kaart erbij.
Verder mag ik nu niet gaan klagen met deze setup (doe ik dan ook niet :D ).

Wel, we gaan weer verder met opnemen voor A Tale Of Two Cities,

Groeten,

Phochos:D :dj:

Bericht door een moderator:
ik heb ongeveer 2 pagina's aan offtopic en gebekvecht posts uit deze thread verwijderd. Ontopic a.u.b.

IK DANK U HARTELIJK, GEACHTE MODERATOR, VOOR DE OPSCHONING!!!!

En voor iedereen: JE MAG LEUKE ITEMS PLAATSEN, MAAR EVEN GEEN ANTWOORDEN MEER IN DE ORDE VAN:

1. Of dit een zinville thread is
2. Of ik wel of niet bij mijn volle verstand ben
3. Of ik wel of niet serieus genomen wordt

Dus, reacties op de foto's en/of cdr's is prima en leuke reacties of recensies van de nummers ook. En je weet het:

JE KUNT NOG STEEDS MEEDOEN MET DE PHOCHOS REMIX COMPETITIE!!!

Phochos:D

Inderdaad weer On the Top

Inderdaad weer On the Top

Hoi Phochos,

Waar ik benieuwd naar ben. Kun je wat meer vertellen over je muziek. Bijv;

1) Waar haal je inspiratie vandaan? Gebeurtenissen bijv. of dingen waarover je gelezen hebt?
2) Wat zijn de verhalen achter de titels. Of kies je een titel die op klank en zit er geen bedoeling of idee achter?

Grt Astro.

Attachments

• phochosbl copy.jpg
    phochosbl copy.jpg
    87,8 KB · Bekeken: 95
Re: Inderdaad weer On the Top

Re: Inderdaad weer On the Top

Origineel geplaatst door astronaut
Hoi Phochos,

Waar ik benieuwd naar ben. Kun je wat meer vertellen over je muziek. Bijv;

1) Waar haal je inspiratie vandaan? Gebeurtenissen bijv. of dingen waarover je gelezen hebt?
2) Wat zijn de verhalen achter de titels. Of kies je een titel die op klank en zit er geen bedoeling of idee achter?

Grt Astro.

He, Astro,

Mooie hoes dit maal, of beter gezegd hoesontwerp.

1) Ik laat me meestal leiden door een bepaald project. Daar verzin ik dan de titels bij en per titel ga ik dan werken. Zo ook bij mijn nieuwe project, A Tale Of Two Cities, waarin wordt verteld in het boek door Charles Dickens over de periode van de Franse Revolutie tussen de steden Parijs en Londen. Doordat ik het boek nu gelezen heb, kan ik me beter de scenes voorstellen waar de titels over gaan en kan ik dat in muziek omzetten.
Maar het kan ook voorkomen dat ik gewoon een stuk muziek heb gecomponeerd en achteraf de passende titel erbij zet

Astro Phochos kernfusie

Astro Phochos kernfusie

*D Kleine variatie,

En morgen (beloofd) komt de bijbehorende REMIX!!

Attachments

• phochosastro.jpg
    phochosastro.jpg
    105,2 KB · Bekeken: 90
Laatst gewijzigd:
een beetje compressie over Phochos zijn eindmixen zou em goed doen, wat is jullie mening?

De W.A.H.-Studio ten tijde van de opnamens van de cassette Polymorfic in de periode 1993 - 1995.

Origineel geplaatst door smackos
Van wie is de foto die aan de muur hangt?

Dat is Griselda Visser, toendertijd presentatrice bij Studio Sport. Haar vind ik nog altijd een van de mooiste vrouwen die er op deze aardkloot rondlopen. Helaas is ze inmiddels getrouwd. We zijn wel even oud, om precies te zijn 39.

En een opmerkelijke foto uit 1989, toen ik in mijn pyama en kamerjas op de foto ging met mijn toenmalige apparatuur.

Dat is Griselda Visser, toendertijd presentatrice bij Studio Sport. Haar vind ik nog altijd een van de mooiste vrouwen die er op deze aardkloot rondlopen. Helaas is ze inmiddels getrouwd. We zijn wel even oud, om precies te zijn 39.

Ahum...ah ha ha....tsja....smaken verschillen....

Hmm toen ik nog bij het NOB werkte bij Sport 7 heb ik regelmatig haar zendertje ingebouwd :)

Origineel geplaatst door Bass
Je kijkt altijd zo boos c.q. serieus.. =)

Ja, goed hè!:D Ik moet meestal wat ophebben, iets als:biertje: dan wordt ik meestal wat vrolijker.

Phochos:mega:

Origineel geplaatst door Christov
is dat een casio rapman?!
op die foto uit 95

rapman.jpg

chris herkent ook eens een synth ;)

Ja, klopt. Die heb ik gebruikt op het nummer This Night van Polymorfic (staat ook op de verzamelcdr Polymorfic/Annèe Republicain, verkrijgbaar op Orion Records), voor de bewerking van mijn stem. Dus zit er tekst op dit nummer (zou het eerst zingen, maar kan dat dus niet goed, zodoende). Daarom ook gebruik ik een vocoder omdat het zingen nog altijd niet best is van me.

Phochos8o)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back