Phochos thread !!!!!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door ProtoHuman
hej phochos, als je een synth oid aanschaft, doe je dat dan omdat je 'm wilt hebben voor de sound of de opties of zo, of omdat je em gewoon wilt proberen? Je hebt zo veel van die dingen gehad, ik kan me bijna niet voorstellen dat je echt iedere bak uitgebreid doorgelicht en geprobeerd hebt om te zien of het echt wel wat voor je is...

zoals de nord rack, die je twee weken gehad hebt? :confused:

btw, met zo'n afwisselende setup: respect voor de muziek die je er uit haalt!

Je hebt gelijk, mijn moeder klaagt hier ook altijd over. Maar ik ben niet zo snel tevreden met iets, en wil altijd meer, vaak meer dan mijn portemonnee aankan. Maar inderdaad, de clavia heb ik iets meer dan een week gehad, maar omdat ik een Korg 01R/W kon krijgen (en deze in het verleden in keyboardvorm heb gehad - de 01W/FD) wilde ik die toch liever dan een Clavia Nordrack 1.:D

en gewoon vintagesynth.com afwerken? :D
Zag trouwens op te verschillende foto's in de topic de K-station en MS2000 in verschillende setups terugkomen. Daar was je blijkbaar wel tevreden over?

Origineel geplaatst door ProtoHuman
en gewoon vintagesynth.com afwerken? :D
Zag trouwens op te verschillende foto's in de topic de K-station en MS2000 in verschillende setups terugkomen. Daar was je blijkbaar wel tevreden over?

Ja, dat waren twee prima synths, net als de Microkorg en de Roland JV1010, die zul je ook vaker aantreffen.

Phochos8>

he Phochos ga je nu stoppen met Magix en over naar Cubase of wat anders? of ga je je nog verdiepen in t pakket?

Origineel geplaatst door SPACE-ROBOT
he Phochos ga je nu stoppen met Magix en over naar Cubase of wat anders? of ga je je nog verdiepen in t pakket?

Ik denk wel dat ik me nog wat ga verdiepen in het pakket Magix, omdat het toch veel kan. Maar de hardware blijft het belangrijkste voor mijzelf in de muziek.:D

Phochos

met magix? je hoort daar soms hier en daar toch smalende reacties over? en daar maak jij zoveel mee?! cool! :)

hoe is het nu met je project en zo na de grote crash van een pagina terug? alles terug op zijn pootjes
beste pochos?

greetz

cloudy

Origineel geplaatst door cloudman
met magix? je hoort daar soms hier en daar toch smalende reacties over? en daar maak jij zoveel mee?! cool! :)

hoe is het nu met je project en zo na de grote crash van een pagina terug? alles terug op zijn pootjes
beste pochos?

greetz

cloudy

Ik heb met Magix dus tot zover niets gedaan, alle muziek maak ik met hardware synths.
Verder ga ik denkelijk tot over tot Cubase, koppel dan mijn Roland JV1010 synthmodule aan de computer.
En de meeste nummers heb ik teruggevonden op de computer, ben er nu nog een paar kwijt.

Phochos:D

Origineel geplaatst door cloudman

beste pochos?

greetz

cloudy

ik hoorde laatst dat Magix Music Studio gemaakt wordt door Logic ? en dus dezelfde pakketten zijn ?

Nou, dat is een verwarrend verhaal. Je hebt namelijk 2 Magix pakketjes:

1) Music Maker (& aanhangende pakketjes) dat het bekende remix-werk in zich heeft.
Niet heel erg bijzonder, vooral bedoeld als 'gimmick'.

2) Music Studio met daarin 'n Audio Studio en Midi Studio.
De Midi Studio is dan een soort OEM lite-Logic Audio van Emagic.
Persoonlijk lijkt me dat je met Music Studio best wel wat moet kunnen!

Ik heb het tweede pakket die Hanz noemt, met de Audio studio en Midi studio erin en ja het is zeker een uitgebreid pakket, alleen heeft hij rare dingetjes met mijn mpeg's uitgevoerd, waar ik nog steeds niet achter ben hoe dat precies is gekomen. Maar de meeste nummers heb ik gelukkig weer teruggevonden.

hazo... ik had nie door hoeveel paketten en varianten er blijkbaar wel bestaan...

zeg.. gewoon even uit pure belangstelling,
wat is nou in jouw ogen de meest bijzondere, best klinkende, mooiste synth die je in je loopbaan als musicus hebt gehad?
welke zou je eigenlijk nooit meer weg willen doen?

Origineel geplaatst door chielos
zeg.. gewoon even uit pure belangstelling,
wat is nou in jouw ogen de meest bijzondere, best klinkende, mooiste synth die je in je loopbaan als musicus hebt gehad?
welke zou je eigenlijk nooit meer weg willen doen?

Dan kom ik toch tot de conclusie dat ik de Technics WSA1 de meest bijzondere synthesizer vond die ik heb gehad enwel omdat:

a)Hij een heel erg goed geluid had
b)Hij een zestien sporen recording studio aan boord had
c)Hij vier aparte effectprocessoren ingebouwd had
d)Hij veel geluiden standaard had en veel te programmeren waren
e)Hij een uitgebreide drumcomputer aan boord had
f)Een goede floppiediskdrive bezat

Als goede tweede en derde komen de Korg 01W/FD en de Access Virus Indigo.

Bij deze stop ik definitief met de opnamens voor A Tale Of Two Cities, omdat ik de muziek niet goed uitgebeeld krijg. En omdat Mindsearch's Revenge opgehouden heeft met bestaan, heb ik ook alle cdr's van M's Revenge uit de Orion Records lijst gehaald.
Ik ga nu werken aan de cdr Titan van Phochos.

Jammer, wellicht moet je nog even nadenken over hoe de muziek uitgebeeld wordt. Ik was best wel benieuwd hoe dat album zou gaan klinken, en vooral hoe je die victoriaanse touch zou gaan aanpakken :)

Had je al tracks opgenomen voor dit album?

En welke richting gaat Titan op qua sound?

Mindsearch's Revenge opgehouden heeft met bestaan, heb ik ook alle cdr's van M's Revenge uit de Orion Records lijst gehaald.

Uhmmm...is dat een gegronde reden om de backcatalogue dan ook maar te deleten :D

Origineel geplaatst door smackos
Jammer, wellicht moet je nog even nadenken over hoe de muziek uitgebeeld wordt. Ik was best wel benieuwd hoe dat album zou gaan klinken, en vooral hoe je die victoriaanse touch zou gaan aanpakken :)

Had je al tracks opgenomen voor dit album?

En welke richting gaat Titan op qua sound?

Uhmmm...is dat een gegronde reden om de backcatalogue dan ook maar te deleten :D

Smackos,

De Mindsearch's Revenge cdr's heb ik deleted omdat ik die als origineel juist kwijt ben geraakt bij de perikelen van een paar dagen geleden. Hopelijk krijg ik deze nog terug op cdr's die een aantal mensen van me hebben, maar dan nog komen er nummers alleen terug van M's Revenge op een verzamelaar.

Ik had voor A Tale Of Two Cities één track opgenomen, maar het vlotte gewoonweg niet, ondanks dat ik gedeeltelijk de composities al had klaarliggen. Misschien dat enkele nummers ook een keertje nog uitkomen als Previous Unreleasede tracks.

Titan zal wat meer kosmisch worden, ook met veel sequencers, maar daar kan ik meer mijn ziel in leggen omdat deze titel wat gemakkelijker om te zetten is in klanken dan een project dat berust op waargebeurde feiten (zie dat maar eens in muziek goed uit te beelden).

Phochos:halleluja

Nou laten we dan maar hopen op een comeback :D

Als je nog tracks mist van 'scenes from a revolutionary earth' kan ik ze wel als mp3 naar je toe sturen (of ergens op het net zetten)

Ik ga toch maar verder werken aan de cdr A Tale Of Two Cities, maar dan onder de naam Phochos, omdat hij onder de naam M's Revenge ook een soloproject zou worden. Omdat ik al een nummer klaar had en ik het een uitdaging vind om het om te zetten in muziek, deze periode, is het toch wel een leuk project.

Daarnaast ga ik een mini-cdr maken met een aantal composities, alleen gemaakt op de Yamaha PSS580 Music Station. De titel van de cdr wordt (U raadt het al), P.S.S.

Phochos:dj:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back