Phochos thread !!!!!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door omc
Ik krijg ook het idee dat je meer bezig bent met gear testen/kopen/verkopen dan met muziek maken.
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar welk apparaat het het langst uitgehouden heeft in de WAH studio. En hoe lang...

Mijn oude vertrouwde zelfbouw synthmodule, de HFG BJ76, die al sinds 1976 in mijn beheer is. Gewoon een leuk bakkie waarmee je op eenvoudige manier VCS3 geluidjes kunt maken.

Origineel geplaatst door phochos
In het verleden was het beeld wat je schetst inderdaad aanwezig, dingen kopen en bij gebrek aan geld weer verkopen om vervolgens weer dingen aan te schaffen (een soort perpetue mobilee), maar dit heeft mij zodanig veel geld gekost en in de problemen gebracht, dat ik er eindelijk eens een punt achter moet zetten en gewoon met een paar dingen tevreden moet zijn. Ik heb ook nog de Moog Modular V als softsynth liggen, daar ga ik ook mee aan de slag.

Phochos:D :stupid

ehhhhh???? een paar minuten geleden schreef je nog dat je niet alleen de software maar zowaar je hele PC had verkocht?

.
Dat was het. Ook de software synths en de bijgekochte computer zijn al verkocht. De Creative Prodikeys is ook reeds naar een nieuw baasje vertrokken.

Olaf

Ik krijg ook het idee dat je meer bezig bent met gear testen/kopen/verkopen dan met muziek maken.

Nou met de indrukwekkende discografie van Phochos zou dat toch wel meevallen denk ik.

Ik denk eerder dat Phochos bezig is om ieder apparaat waar hij zijn handen op kan leggen te misbruiken/leeg te zuigen en daarna zonder medelijden weer weg te doen ;)

Een soort synth-serial killer :D

Origineel geplaatst door smackos
Nou met de indrukwekkende discografie van Phochos zou dat toch wel meevallen denk ik.

Ik denk eerder dat Phochos bezig is om ieder apparaat waar hij zijn handen op kan leggen te misbruiken/leeg te zuigen en daarna zonder medelijden weer weg te doen ;)

Een soort synth-serial killer :D

Nou ja....das wel heel positief gesteld. Ik zie het toch wat somberder in. En laat dat leegtrekken maar zitten. Een ION ben je wel even zoet mee hoor.....Over de muziek die hij maakt heb ik het verder niet omdat het niet mijn tak van sport is. Maar het hit&run gedrag is wel zorgwekkend....

Ik weet dat de eerste reactie van veel lezers eerst 'verbazing' en vervolgens 'vermaak' zal zijn.
Vooral omdat velen onder ons het fenomeen 'gear-lust' zelf ook wel kennen.
Maar als je er even over nadenkt, dit soort ellende gun je toch niemand?

Jos, even serieus. Ik denk dat je misschien eens met iemand hierover moet gaan praten.
Want als je door dit soort gedrag jezelf in de problemen werkt, wordt het van kwaad tot erger.
Ondanks alle goede voornemens iedere keer, zit je jezelf er alleen maar mee in de weg.
En oh ja, wellicht is iemand van het Synthforum bij uitstek *niet* de goeie kandidaat voor zo'n gesprek... ;)

Wellicht een tip ter overweging: 'n vriend van me gaf ooit de wijze raad 'niet ná-denken, maar vóór-denken'.

Genoeg psycho-geneuzel van mijn kant. Ik wens je succes! :doei:

Een soort synth-serial killer :D [/B]

ja maar geen nood de electribe EA1 MK2 komt nu binnen in de WAH studio 8) kan Phochos weer effe mee vooruit

Origineel geplaatst door olafmol
ehhhhh???? een paar minuten geleden schreef je nog dat je niet alleen de software maar zowaar je hele PC had verkocht?

.

Olaf

Ik heb mijn huidige computer ook nog en daar zet ik dus de Moog Modular V op. Die andere computer had ik erbij gekocht maar vind hem teveel extra plaats innemen daarom is die ook weggegaan.

Phochos:D

Misschien is het verstandig om deze thread definitief dicht te gooien, ik word toch vaak niet serieus genomen. Volgens mij ben ik echt niet de enige die snel apparatuur de deur uit pleurt (!!!!), maar schijnbaar ben ik een goed persoon waarop af gereageerd kan worden door sommige mensen. Zoiets las ik vandaag ook in het blad van Alfa Centauri. In het vorige blad is mijn cdr Micro Macro besproken. Schijnbaar mag dat ook al niet, want vandaag stond bij het voorwoord dat er mensen waren gevallen over het feit dat men zoveel plek had gereserveerd voor de bespreking van deze cdr. Schijnbaar is mij dus niets gegund, niet tijdens het KLEMblad tijdperk en zeker nu ook niet in ander soort bladen en forums.

Op deze manier heb ik geen zin meer erin.

Phochos:( :( :( :( :( :( =( ;{

omdat jou men niet gunt? dat zijn hele trieste jarloerse mensen dan:stupid

Nu ja.

Nu vind ik het koop/verkoop gedrag van Jos ook bepaald ietwat curieus, maar die jongen heeft heel wat meer talent in huis dan de meerderheid op dit forum, naar mijn mening. Wat ik van hem ken (de nummers op zijn website) vind ik heel behoorlijk. Als het koop en aankoop gedrag inderdaad licht dwangmatig is, denk ik dat een goed gesprek in deze een puik plan is. Maar Jos: ga vooral door met muziek maken, want je slamt de pit, zoals Smackos zou zeggen. :okdan:

Origineel geplaatst door kratarknathrak
Nu ja.

Nu vind ik het koop/verkoop gedrag van Jos ook bepaald ietwat curieus, maar die jongen heeft heel wat meer talent in huis dan de meerderheid op dit forum, naar mijn mening. Wat ik van hem ken (de nummers op zijn website) vind ik heel behoorlijk. Als het koop en aankoop gedrag inderdaad licht dwangmatig is, denk ik dat een goed gesprek in deze een puik plan is. Maar Jos: ga vooral door met muziek maken, want je slamt de pit, zoals Smackos zou zeggen. :okdan:

ER zit inderdaad een bron van waarheid in dat er iets dwangmatig in me zit, maar dat is al jaren zo. Maar de laatste twee jaar heb ik gewoon veel teveel uitgegeven aan de muziek en daar moet ik nu een halt toe roepen.
Ik wil nu gewoon proberen om met een zo klein mogelijke setup mijn muziek te gaan maken. Deze setup bestaat dan uit:

Yamaha CS1X, Yamaha PSS580, Korg EA1MKII, Boss DR3 (en wellicht een occasie Yamaha DX100 er nog bij - heb een bod uitgebracht erop). Moet toch aardige muziek mee te maken zijn, toch????????????

Phochos:D

P.S. Vind het niet nodig om in therapie te gaan, kost je ook weer het nodige.:D

Zoiets las ik vandaag ook in het blad van Alfa Centauri. In het vorige blad is mijn cdr Micro Macro besproken. Schijnbaar mag dat ook al niet, want vandaag stond bij het voorwoord dat er mensen waren gevallen over het feit dat men zoveel plek had gereserveerd voor de bespreking van deze cdr. Schijnbaar is mij dus niets gegund, niet tijdens het KLEMblad tijdperk en zeker nu ook niet in ander soort bladen en forums.

Dat is toch ook grappig aan de andere kant...;) Dat mensen gaan schrijven naar een blad omdat er een recentie van jou in staat...dat maakt toch iets los...dat betekend toch wel iets...iets positiefs ook...dat je met iets bezig bent waar mensen blijkbaar over vallen....dat zoiets nog kan anno nu ;) erm....ik kan het niet zo 123 verwoorden, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Ik zou zoiets alleen maar stoer vinden.

Dat is toch ook grappig aan de andere kant...;) Dat mensen gaan schrijven naar een blad omdat er een recentie van jou in staat...dat maakt toch iets los...dat betekend toch wel iets...iets positiefs ook...dat je met iets bezig bent waar mensen blijkbaar over vallen....dat zoiets nog kan anno nu ;) erm....ik kan het niet zo 123 verwoorden, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Ik zou zoiets alleen maar stoer vinden.

Okee, tuurlijk is dat leuk dat men over je schrijft, alleen........het feit dat men begint met "waarom wordt er zo'n groot stuk gereserveerd voor een persoon als Jos Lieffering, terwijl dat niemand iets zal interesseren" vind ik dan toch niet echt iets om trots op te zijn.

Kijk, iedereen heeft zijn eigen smaak wat muziek betreft, maar aan de ene kant wordt er dan over mij gezeurd dat er zo'n groot stuk wordt gerecenseerd terwijl in zo'n zelfde blad (KLEM bijv.) ieder nummer wel meerdere pagina's Klaus Schulze aan bod kwam waar dus niemand iets over repte. Dan zou ik van mijn kant zeggen..........."okee, nu weten we het wel wat die persoon zegt of doet, er zijn nog anderen die ook aan bod kunnen of willen komen". Maar schijnbaar heeft de ene persoon net dat beetje extra mee, waardoor hij (belangrijker) wordt gezien.

Phochos

P.S. Ik ben verder niet kwaad als ik niet in bladen verschijn of zoiets, het is alleen opmerkelijk dat - als je dan een keertje in zo'n blad staat - je meteen wordt afgekraakt alsof ze al teveel over me geschreven hebben.=(

Ja maar in zeiken zijn we tegenwoordig toch al heel goed dus ik zou me daar niet al te druk over maken. Als er van de 100 mensen die zo'n blad lezen er 1 een brief schijft en 99 dat niet doen...

Ik zou er echt :kont: aan hebben.

:)

Origineel geplaatst door SPACE-ROBOT
mmm bij een thread van 10.000 bezoekers

Tja, Phochos en bedenk dat er daarbij allerlei mensen op de wereld zijn met verschillende meningen!

Dat is alleen maar goed.

Niet meteen zomaar een toren omduwen als er even niet zo positief op je gereageerd wordt.

En dat chronisch koop en verkoop gedrag daar plukt U de vruchten van. ;)

Phochos gewoon nog meer cd's uitbrengen want t gaat om de muziek en de muziek is gewoon knalle !:dj:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back