Goedkope synth die als masterkeyboard te gebruiken is

KeesVerkerk

Ouwe rot
Ik ben op zoek naar een leuk goedkoop synthje,, tegen de 200euro, die ik als masterkeyboard kan gebruiken. Heeft iemand nog suggesties??

gewogen toetsen zijn altijd wel fijn

ik heb indertijd de roland d-5 gekocht puur als midi klavier zag em 2e hands voor iets minder dan 200 euri...

geen gewogen toetsen dat niet,maar wat verwacht je voor zo'n bedrag? sommige strings die in de d5 zitten zijn ook prima te gebruiken nadat je er wat reverb overheen hebt gegooid....dus je kan er meer mee dan alleen maar als controller gebruiken....

Een dx7 is goed als midi klavier te gebruiken + mod wheel + pitch wheel en is daarnaast ook een heerlijke fm bak.. ongeveer 200 euro's geloof ik..

Origineel geplaatst door KeesVerkerk
Zijn die d50 d10 d20 allemaal dezelfde synthesevorm???
klopt (ook nog D-70) - maar ik vind ze helaas wel sterk verouderd...

waarom bvb. geen Roland A-30 of A-33 ??

=> dat ís een master keyboard, redelijk goeie kwaliteit, 76 halfgewogen toetsen, niet zó oud, verkrijgbaar voor EUR 200 (als je een beetje uitkijkt), en (dacht ik toch) met de JV-1080 sound engine !!!!

even doorsparen en voor een Yamaha An1x gaan! Goede toetsen,sound:D ,mogelijkheden...Voor 300euro kun je er vast wel een op de kop tikken,even goed zoeken.:yamaha:

Origineel geplaatst door justin
even doorsparen en voor een Yamaha An1x gaan! Goede toetsen,sound:D ,mogelijkheden...Voor 300euro kun je er vast wel een op de kop tikken,even goed zoeken.:yamaha:

Yep, dat is een lekker toetsenboard...en fijne knoppen en een xy pad om je spullen real time aan te sturen....volledig instelbaar en een beter toetsenboard dan de cs1x/cs2x (en naar mijn smaak ook veel lekkerder om op te spelen dan de d50)...als je iets heel compacts zoekt, met midi en geluiden en heel draagbaar dan heb ik een kleine yamaha voor je in de aanbieding.

Roland A-30

Roland A-30

Tja.. die Roland A-30 works for me...

ik verlang zelf altijd nog terug naar een K1 van Kawai.
Die waren heel fijn.

Jaaaahh die kserie van Kawai,, goeie suggestie,, ik heb namelijk nog geen additief in huis.
Effe zoeken,, die roland 80 is ook een goeie,, die a30 zag ik er 2 van staan maar kosten toch nog 300 euro

ff kijken

De Roland A serie zijn echte pure masterkeyboards, geen sound engine (ja ja, de VG in de A90 wel).
Voordat ik me aan een advies waag: welke synths ga je aansturen met je masterkeyboard? Wil je alleen remote van presets wisselen of wil je meer controler mogelijkheden?

Re: Goedkope synth die als masterkeyboard te gebruiken is

Ik ben op zoek naar een leuk goedkoop synthje,, tegen de 200euro, die ik als masterkeyboard kan gebruiken.

Een Yamaha CS1x/CS2x worden tegenwoordig voor dergelijke bedragen tweedehands aangeboden. Beide zijn leuke synths en kan je tevens gebruiken om bv softsynths mee te besturen.

De Yamaha AN1x kan dit ook allemaal en is tevens een goeie (IMHO) VA-synth en is voor een beetje meer ook tweedehands makkelijk te vinden.

Uit dit lijstje zou ik zelf een AN1x kiezen.

gewogen toetsen zijn altijd wel fijn

Een Roland A-30/33/37 is tweedehands niet duur maar dan heb je enkel een klavier (semi-gewogen), verwacht geen uitgebreide controller mogelijkheden om bv softsynths aan te sturen.

Beter (en duurder) zijn bv de MC-Series van Viscount (nieuw vanaf 600,00 EUR). Kijk ook eens naar de StudioLogic reeks van Fatar, ook betaalbaar.

Wil je zowel een leuke synth alsook een gewogen masterklavier dan zal je zoiets moeilijk vinden voor 200,00 EUR
Bv Roland A-90ex, Roland RD-700, Yamaha S-80/S-90,....

Alpha juno 2.

Semi gewogen toetsen, aanslaggevoelig. (aftertouch als je mazzel hebt ;)) en handige chord memory.

Koop geen synth joh doe het lekker goedkoop ;)
Als je toesten wilt ken je beter een midikeyboard kopen.
Via 2dehands.nl zijn die vaak 20 tot 30 euro (goedkoopste dan :D)

Ik zelf heb de Target MK-149 met key-aftertouch,Pitchbend,modulation en je ken nog dingen programmeren...en werkt perfecto :okdan:

CS1x / CS2x / AN1x kun je behalve als masterklaviertje ook gebruiken om met de knoppen filtersweeps te doen.
De midi-controllernummers van de draaiknoppen zijn namelijk heel snel in te stellen.
Lekke rmakkelijk even een filtersweep opnemen op deze manier. Ik vind met draaiknoppen werken makkelijker dan bijvoorbeeld een sweepje tekenen in je sequencerpakket.

-C-

aha,,, nou dan blijven de volgende opties over,

De Kawai K1 (lekker goedkoop, weinig interessante sounds) en de dx7

Heeft die dx7 nou ook van die kleine toetsen ala sy77???

ik gebruik ook al 2 jaar een cs1x als masterklavier, en dat bevalt me prima.
Die knoppen zijn erg relakst en de toetsen zijn ok. Voor 150 euro score je zo'n ding al en heb je goedkoop een vet klavier.

Back