Triton gelijken

SILML75

Ingeburgerd
Welke synths zijn qua sounds e opties vergelijkbaar met de Korg Triton?

Ik ben bezig met Rnb/triphop/hiphop, dus vooral op zoek naar goede piano's,gitaartjes, bassen, strings en pads.

Ik vind de Triton namelijk wel een erg leuke bak, maar sampler etc heb ik absoluut niet nodig.

Ga dan voor een karma of Triton LE

Misschien is de Roland Xp-30 met wat expansionboards voor jouw stijl iets, is puur geluidenbak dus geen sequencers en samplers als ballast.

Verbaasd me dat nog niemand de Motif ES (of Motif classic) zelf heeft genoemd.

Voor strings en pads is de Triton (LE) uiteraard zeer geschikt, en ook gitaren en bassen vind ik zeker niet slecht klinken. De standaard piano's vind ik wel minder.

Origineel geplaatst door kGk
Verbaasd me dat nog niemand de Motif ES (of Motif classic) zelf heeft genoemd.

De S90 is genoemd en dat is de motif zonder sequencer. De Motif ES heeft additionele sounds, maar dezelfde synthengine/hardware.

Ik heb zowel de S90 als de Korg (Karma). De S90 wint het op veel terein, vooral de "echte" instrumenten, zoals rhodes, orgels, etc. klinken superieur in de S90, daar kan bijna niks tegenop. De Korg heeft meer de sci-fi klanken zoals hele mooie pads en ik gebruik hem voor al mijn "spacey" soundjes.

Origineel geplaatst door shappy1010
De S90 is genoemd en dat is de motif zonder sequencer. De Motif ES heeft additionele sounds, maar dezelfde synthengine/hardware.

Weet ik, maar ik wilde de Motif ES zelf nog eens noemen voor de volledigheid, want zoals je zelf al zegt heeft de Motif nog wat extra geluiden en een sequencer (en trouwens ook nog een sampler die de S90 niet heeft). Een S90 kan dan wel de Motif-engine hebben, het blijven het 2 aparte dingen ;).

Back