Roland alfa juno 1/2

Zou er animo zijn voor een avondje alpha juno cursus ?

Ik hoor steeds vaker mensen die hem vet vinden maar er niet goed mee overweg kunnen, misschien dat ik uitkomst kan bieden ..... mits anderen mijn ideetje niet stelen :smeris:

Origineel geplaatst door Niel
Zou er animo zijn voor een avondje alpha juno cursus ?

Ik hoor steeds vaker mensen die hem vet vinden maar er niet goed mee overweg kunnen, misschien dat ik uitkomst kan bieden ..... mits anderen mijn ideetje niet stelen :smeris:

Wat voor vragen hebben mensen dan....? Beetje snugger iemand heeft het allemaal toch wel door?

Origineel geplaatst door bikkel
Wat voor vragen hebben mensen dan....? Beetje snugger iemand heeft het allemaal toch wel door?

Ze vatten het apparaat gewoon niet zo snel als sommige anderen.
Net als dat er mensen zijn die niet in één keer slagen voor hun rijbewijs of theorie .....

Bedenk wel dat er veel jonge gasten zijn die door van horen zeggen een alpha kopen en niet gelijk het resultaat halen wat ze ergens anders wel horen omdat ze niet allemaal zo "nerd" zijn ingesteld als anderen en de ervaring missen mbt geluidssynthese. Soms hebben mensen gewoon ff een extra duwtje in de rug nodig.

Beetje simpel om te suggereren dat mensen die 'm niet doorhebben niet snugger zijn :s

ik vind me mks nou ook niet echt vet ofzo maar misschien heb ik m ook niet door, maar een cursusavondje lijkt me best leuk hoor...je steekt er altijd wat van op als je ziet hoe anderen te werk gaan :)

Origineel geplaatst door Niel
Ze vatten het apparaat gewoon niet zo snel als sommige anderen.
Net als dat er mensen zijn die niet in één keer slagen voor hun rijbewijs of theorie .....

Bedenk wel dat er veel jonge gasten zijn die door van horen zeggen een alpha kopen en niet gelijk het resultaat halen wat ze ergens anders wel horen omdat ze niet allemaal zo "nerd" zijn ingesteld als anderen en de ervaring missen mbt geluidssynthese. Soms hebben mensen gewoon ff een extra duwtje in de rug nodig.

Beetje simpel om te suggereren dat mensen die 'm niet doorhebben niet snugger zijn :s

Nee maar dan heb je te maken met mensen die voor het eerst een synthesizer gebruiken, dat kan ik me dan wel voorstellen. Ik zag de moeilijkheid van een Alpha Juno niet zo ten opzichte van andere (V)A bakken buiten het Alpha Dial systeem. Zelf vind ik het juist een ideale bak voor beginners, PWM aan, chorus er bij, en je ragt al. Een Alpha blijft de kortste route naar hardcore geluiden.

Het is misschien niet eens zo'n gek idee, een algemeen cursusje "Hardcore patches bouwen" bij Ome Niel :biertje:: "Nou jongens, om te zagen dan neem je dus 2 zaagtanden, zoals de naam al zegt, en gebruik je dit knoppie om ze iets te detunen waardoor het nog vetter klinkt"

om te ontdekken wat de mogelijkheden zijn moet je een preset uit je P of M bank pakken en dan op PARAMETER SELECT drukken, en vervolgens de waarde van die parameter veranderen. en je begint gewoon bij de eerste parameter, en zo tweak je alle params tot je bij het eind bent.

ja klinkt stupide, maar zo heb ik het ook geleerd. gewoon proberen. begin bij de oscillators - kies hun waveform - tweak het filter en speel met de lfo en chorus. wellicht is het handig als je je vca envelope even simpel houdt, bijv. t1 op 0, l1 op 127, t2 op 0, l2 op 127 en t3 t/m l4 allemaal op 0. dan kan je goed horen wat het effect van de dco's / filters is, en dan later kan je je envelope bepalen. magoed deze aanpak is in feite van toepassing op alle analoge synths...

AlphaJuno's

AlphaJuno's

ik heb er 3 !!! 2 x MKS 50 en 1 Alphatje 1 voor live

met een PG 300 natuurlijk om teeditten.

Ik gebruik ze vaak voor bassen (lekker soft en rond temaken)
sequence soundjes en squicks.
strings en noise fxjes.

Ik zou er nog wel 1 MKS 50 bij willen.

Dus verouderd? ik dacht het niet.

ik vroeg me af is een mks-50 wel te bedienen, mbt het draaien aan een vertikaal gelegen alfa-dial?? lijkt me toch kutter dan een platliggende op een juno. helaas zijn die pg's vaak nog duurder dan de juno zelf :(

alpha dial is een stuk makkelijker, maar een mks is wel te doen met ezalpha ofzo

op het apparaat zelf is t een drama

Origineel geplaatst door jes303
ik vroeg me af is een mks-50 wel te bedienen, mbt het draaien aan een vertikaal gelegen alfa-dial?? lijkt me toch kutter dan een platliggende op een juno. helaas zijn die pg's vaak nog duurder dan de juno zelf :(

klopt zonder de PG is het wel moeilijk, maar er zijn diverse goed editors voor de PC

pc editors houd ik eigenlijk niet zo van, dan kan ik namelijk net zo goed met softsynths aan de slag gaan...
ik heb nu een drehbank dat werkt op zich wel, je kan er sysex messages mee sturen.

kan ik ook m'n SIXTRAK mee aansturen (hoewel ik dat nog niet geprobeerd heb) ;)

klopt, doe ik ook regelmatig maar dan met mijn mengtafel, de schuiven zijn dan de controllers
of met mijn Karma, die heeft er 12 die ik kan gebruiken is voor de Sixtrak 9en ook de ProphetVS
meer dan voldoende trouwens.

Gisteren mn jp-8080 opgehaald. Direct gekeken of ik daar ook een leuke hoover uit kon krijgen.
Dat is aardig gelukt. Hier is het resultaat...... Het is een van de weinige synths waarmee je een goeie hoover kan maken.
Het origineel blijft daarentegen wel het mooiste, ik doe de juno1 never weg! Maar toch sta ik er van te kijken dat het mogelijk is met een andere synth.

klinkt idd wel goed.
vooral het melodietje ;)
grappig hoe vaak wij synthfreaks volledig focussen op een geluidje, terwijl de melodie zelf geen ruk voorstelt (heeft ondergetekende ook veel 'last' van hoor!) - ok het is maar ter illustratie maar geeft wel aan waar velen van ons zich mee bezighouden...

Heb vroeger een alpha juno-2 gehad, en heb daar werkelijk waar alle hardcore sounds op geprogrameerd! Ken dat ding uit m'n kop! Heerlijke Dominator's komen uit dat ding! Heb 'em nu niet meer?! Maar heb nog steeds een M-64c met de meest gruwelijke geprogrameerde hardcore geluiden ever! Ga er zeker nog 1 op de kop zien te tikken, mis dat ding zeker!:) Of die hedendaags nog bruikbaar is? Eguh Wel!!!:D Dat ding scheurt als de ziekte!:)

Peace...

grappig hoe vaak wij synthfreaks volledig focussen op een geluidje, terwijl de melodie zelf geen ruk voorstelt (heeft ondergetekende ook veel 'last' van hoor!) - ok het is maar ter illustratie maar geeft wel aan waar velen van ons zich mee bezighouden...

Tja zo heb ik ook de (een) StringsSweep uit de Juno1 naar de Juno 106 overgeprogrammeerd. Zodat ik die patch via de 106 kan gebruiken samen met een andere gaave patch uit de juno1 (nee niet de M11-dominator!). Zo ben je lekker bezig zeg maar, en geeft maar weer aan dat er meerdere bruikbare en nog steeds gangbare geluiden in de juno1 zitten.

Back