Welke bekende namen doen het niet zelf?

Origineel geplaatst door dione
Ze geven allebei toe dat ze erg lui zijn qua produceren....
Nou ja, dan moeten we er maar vanuit gaan dat ze het samen hebben geproduceerd.

Dan snap ik alleen niet waarom Darkraver voor z'n ID&T mix-album The Viper heeft ingeroepen om z'n mix op te nemen en te knippen.
Als producer moet je toch wel weten hoe dat soort simpele dingetjes in z'n werk gaan toch?

Origineel geplaatst door dj.wexx

Dan snap ik alleen niet waarom Darkraver voor z'n ID&T mix-album The Viper heeft ingeroepen om z'n mix op te nemen en te knippen.
Als producer moet je toch wel weten hoe dat soort simpele dingetjes in z'n werk gaan toch?

The Viper is een oud maatje van me, en zeer goed bevriend met Ferry Salee! The Viper komt oorspronkelijk van het "scratch" genre! En kan gruwelijk goed mixen! Gewoon vriendjes politiek denk ik!

Origineel geplaatst door Cisco
The Viper is een oud maatje van me, en zeer goed bevriend met Ferry Salee! The Viper komt oorspronkelijk van het "scratch" genre! En kan gruwelijk goed mixen! Gewoon vriendjes politiek denk ik!
Dat het vrienden van elkaar zijn dat is algemeen bekend, maar waarom zou je je werk uit besteden terwijl het een kleine moeite is om het zelf te doen?
Dit zegt natuurlijk nog niks over Darkraver z'n producing-skills, maar het is toch wel opvallend vind ik persoonlijk.

Dat het vrienden van elkaar zijn dat is algemeen bekend, maar waarom zou je je werk uit besteden terwijl het een kleine moeite is om het zelf te doen?
Dit zegt natuurlijk nog niks over Darkraver z'n producing-skills, maar het is toch wel opvallend vind ik persoonlijk.

Mee eens! Toch denk ik dat the Darkraver wat minder productie bekwaam is?! Mede omdat hij vroeger toch als enige donkere steeds weer de show stal met z'n sets?! Hij was vroeger echt een dj-icoon, die echt een top-salaris verdiende met alleen maar draaien. Denk persoonlijk dat hij het produceren meer in combinatie deed met z'n maatjes?!

Kep begrepen dat de geluidskwaliteit van Steve z'n mix niet goed genoeg was en dat ie daarom opnieuw opgenomen moest worden.....omdat Melvin ( The Viper ) een kei is op het gebied van computers,lijkt het me logisch dat Steve 'm daarvoor gevraagd heb...niet iedereen heeft thuis een PC staan die geschikt is om mixen mee te bewerken...

Mijn mix-cd heb ik ook bij Z-Vago verder gedaan,omdat hij een snellere computer heeft als ik en al heel veel cd's heeft bewerkt...ik heb bijvoorbeeld ook geen flauw benul hoe ik goed markers en zo kan invoegen zonder dat er op de cd stiltes vallen....

Nou ok, jij hebt gewonnen, als dat de reden is kan ik het wel een beetje begrijpen. ;)

Ik heb trouwens uit zeer betrouwbare bron dat Dione z'n tracks laat maken door Tiësto!8o)

Alle liedjes, die met veel loops en lange (niet één-notige samples)
zijn gemaakt, zijn natuurlijk in de grond ook niet geheel en al zelf gefabriceerd
maar leunen zwaar op de prestaties van anderen ( een beetje als kranten- en tijdschriftfoto's
uitknippen en die, uiteraard met kurk, tot een "creatieve" collage ammekaar plakken).
En dan heb ik de Hermengingen nog niet eens de revue laten passeren (gelukkig gebruikt men
hier nog het prefix Rie; men is zich dus wel degelijk bewust dat het het hergebruik van een toch al
jammerlijk idee betreft).

De lachwekkendheid van de wereld neemt per seconde toe,
ISPdeRuiter

Nou ok, jij hebt gewonnen, als dat de reden is kan ik het wel een beetje begrijpen. ;)

Ik heb trouwens uit zeer betrouwbare bron dat Dione z'n tracks laat maken door Tiësto!8o)

Ik heb gehoord dat E-Noid z'n tracks laat maken door Dione....:D

Origineel geplaatst door Cisco
Wacht ff! Ik reageer op een quote van Mike Rockmore! En weet dus niet zeker dat Vince niet zelf produceert! Heb juist gruwelijk veel respect voor die gast! Laat dat duidelijk zijn! Ben opgegroeid met zijn sets en altijd leuke vertoning op heel erg veel feesten! Maar zodra ik 'em op een tv-zender hoor praten met oversized "Fubu" baggy pants, bling-bling en "Yo! Yo!" taalgebruik?! Begreep ik er totaal niks van! Niet zelf produceren, maar wel onder je naam uitbrengen en de eer opstrijken? Dat vind ik persoonlijk echt de boel belazeren! Maar eerlijk gezegd geloof ik niet dat de Darkraver niet zelf produceerd! Spreek Ferry (Gizmo) regelmatig, en die gasten zijn samen gewoon opgegroeid met produceren?!
Maar geef toe, Fubu-wear/bling-bling en handen-gewapper vind ik niet echt bij Hardcore horen. Maar dat is mijn mening!;)

Peace...

Trust me i know..

Kan ik me niet voorstellen, maar ja...8o)

Hoe zit dat trouwens met 2 Unlimited?
Ik heb weleens gelezen dat de 2 Belgische producers die er achter zaten nauwelijks zelf iets gedaan hebben, maar het werk hebben uitbesteed aan andere producers!:confused:

The one and only....

The one and only....

King of Rock and Roll

Elvis Presley, geen enkel nummer zelf geschreven.

ja dan denk ik toch: als je 't dan toch door een ander laat maken, doe 't dan meteen goed...

:duivels:

Re: The one and only....

Re: The one and only....

Origineel geplaatst door astronaut
King of Rock and Roll

Elvis Presley, geen enkel nummer zelf geschreven.
Ja, maar dat is toch anders vind ik...
Dat soort artiesten worden door een producer ontdekt die er brood in zien en de hitlijsten in gelanceerd, dat gebeurd nu nog steeds met het gros van de hedendaagse pop-muziek.

Als hij het niet zelf gezongen zou hebben was het een ander verhaal geweest, dan had ik je 100% gelijk gegeven!

Re: Re: The one and only....

milli vanilli is toch wel het schoolvoorbeeld daarvan

Ja, maar dat is toch anders vind ik...
Dat soort artiesten worden door een producer ontdekt die er brood in zien en de hitlijsten in gelanceerd, dat gebeurd nu nog steeds met het gros van de hedendaagse pop-muziek.

Als hij het niet zelf gezongen zou hebben was het een ander verhaal geweest, dan had ik je 100% gelijk gegeven!

Je hebt volkomen gelijk,

Alleen omgekeerd is ook waar ;)

Mensen die uitvoeren maar niks zelf schrijven en daarbij (moet even gezegt).
Ik vind Elvis helemaal te GEK!

Van Elvis werd in die tijd ook helemaal niet beweerd dat hij zijn
nummers geschreven had; in die tijd was alles in handen van de producers
en A&R managers. EEn beetje als nu. Eigenlijk heeft de met de Beatles ingezette
trend van artiesten die zelf hun eigen nummers schrijven en uitvoeren relatief
kort geduurd. Motown is een goed voorbeeld van complete artiestenmarketing avant la lettre:
tot en met beschaafd spreken en handelen in het openbaar werden de artiesten gedrilld.
Dit had ook te maken met de wens de Afro-amerikaansche mensch binnen de Verenigste
Statische maatschappij te doen emanciperen.
Heden ten dage suggereert men vaak kreativiteit achter een bekende merknaam (lees=
artiest) of men kreëert een nieuw merk langs de massamediale weg.
Daar achter zitten copywriterachtige types de juiste confectiemuzijk op het juiste marktsegment
te (her)profileren.
Het meeste muzikale "produkt" wordt echter op de tiener & de beginnende twen afgestemd
terwijl deze groepen zich monumenteel meer op firstpersonshooters en andere virtuele
adrenalineverstoorders richten.
Neen, de nieuwe onafhankelijken zitten op het internet. Richt een synthforumradiostation op
en laat de leden van dit forum er goed voor betalen.

Voor niets gaat de zon op, soms gaat zij zelfs voor niets op!
Het alles ijdelheid,
ISPdeRuiter

Laatst gewijzigd:
Kan ik me niet voorstellen, maar ja...8o)

Hoe zit dat trouwens met 2 Unlimited?
Ik heb weleens gelezen dat de 2 Belgische producers die er achter zaten nauwelijks zelf iets gedaan hebben, maar het werk hebben uitbesteed aan andere producers!:confused:

Daar is pas een topic over geweest. Dat waren inderdaad 2 leuke smoeltjes(1 eigelijk :)) met een team van producers achter zich.
Eent je ervan zit op dit forum. Zoek maar ff in het archief.

Ik kan me herrinneren,jaren terug... dat er beweert werd dat Derrick may ook niet achter alle nummers zit waar zijn naam wel bij staat.
Het ging geloof ik om nude photo en nog een paar,er werd beweert dat Alan oldham en K alexi shelby daar achter zaten.

Of het was gewoon een gerucht.

Back