Welke bekende namen doen het niet zelf?

Nude Photo is eigenlijk van Thomas Barnett, ik heb die versie van Thomas Barnett gehoord en tja, ik vind ze allebei niet echt geweldig.

Eigenlijk is Derrick May het tegenovergestelde van deze discusse. Ik heb namelijk van diverse redelijk betrouwbare bronnen vernomen dat ie nog wel platen uitbrengt en tracks maakt, maar niet onder zijn eigen naam.

System 7 is cool. Met Steve Hillage..

Ik ken ze eigenlijk vanaf dat ik met Orb dingen bezig was. Toen werkten Steve Hillage en Miquette Giraudi samen met Alex Paterson (en nog een schep anderen) aan de legendarische albums Orb's adventures beyond the Ultraworld en UFOrb.
Hillage gebruikt zo een coole zelfgemaakte gitaar fx unit. Daar hoor je echt meest bizarre space-giitaar fx uitkomen!

Origineel geplaatst door dj.wexx
.....want als hij echt zo'n goeie producer was dan had hij nu toch ook wel een hele scheepslading EP's op z'n naam staan? [/B]

Stel dat vince verantwoordelijk was voor die tracks....uh....die heeft ook geen scheepslading EP's op z'n naam staan (wel wat ja ;)) en is ook niet erg productief.

Dus dat zegt allemaal niks, ook al kan iemand best aardig produceren als degene te lui zijn om wat te maken houdt het gewoon op.:)

Origineel geplaatst door Slipperman
boozy woozy...

was dat niet door de hele clubheads gang gemaakt?

en dan heb je nog zoiets als the underdogproject waar bij je dus the sunclub eigenlijk hebt...

Boozy Woozy is 1 van de Klubbheads ;)

Ik kan me herrinneren,jaren terug... dat er beweert werd dat Derrick may ook niet achter alle nummers zit waar zijn naam wel bij staat.
Het ging geloof ik om nude photo en nog een paar,er werd beweert dat Alan oldham en K alexi shelby daar achter zaten.

Of het was gewoon een gerucht.

Het schijnt dat sommige Model 500 dingen door Anthony Shakir zijn geproduceerd en dat dit nergens vermeld is en een beetje onder het kleed is verdoezeld.

Juan Atikins, DJ tiesto allemaal een pot nat :D

Kan ik me niet voorstellen, maar ja...8o)

Hoe zit dat trouwens met 2 Unlimited?
Ik heb weleens gelezen dat de 2 Belgische producers die er achter zaten nauwelijks zelf iets gedaan hebben, maar het werk hebben uitbesteed aan andere producers!:confused:

Klopt, zie SkeletVM die hier op het forum zit.

Motown is een goed voorbeeld van complete artiestenmarketing avant la lettre:
tot en met beschaafd spreken en handelen in het openbaar werden de artiesten gedrilld.

Klopt, door dit psychologische gedrill is Micheal Jackson zo raar geworden.

Dat het vrienden van elkaar zijn dat is algemeen bekend, maar waarom zou je je werk uit besteden terwijl het een kleine moeite is om het zelf te doen?
Dan snap ik alleen niet waarom Darkraver voor z'n ID&T mix-album The Viper heeft ingeroepen om z'n mix op te nemen en te knippen.
Dat het vrienden van elkaar zijn dat is algemeen bekend, maar waarom zou je je werk uit besteden terwijl het een kleine moeite is om het zelf te doen?

Darkraver heeft nog niet eens draaitafels thuis...

Origineel geplaatst door hansbakker
Traffic is gemaakt door Cor Fijneman,
De Coca-cola commercial voor tv waar aan het einde heel duidelijk staat music bij Tiesto is dus ook van cor...

Om het topic ff wat op te spicen :duivels:
Jammer dat "Het grote tiesto-topic" verwijderd is geworden, want daar had ik mooi ieder productie onder zijn naam bij de rechtmatige "producer" gezet. Waarbij gezegd mag worden dat Flight 643, ECHT helemaal alleen van hem is :)
Geert Huinink de vaste BlackHole is degene die de handel afmixt. En nee ik heb geen zin om die hele lijst met welke tiesto-titel hoort bij welke producer opnieuw op te rakelen :)

Origineel geplaatst door Slipperman
Dat weet ik maar hebben ze collega's toevallig ook niet wat meegeholpen?

Boozywoozy produceert zijn platen zelf.

Om toch nog maar even terug te komen op de discussie rond The Darkraver...

Ik vond vandaag tijdens het opruimen van m'n cd-kast de allereerste Rave the City weer eens terug, daarop staan 2 nummers die door Darkraver geproduceerd zouden zijn, namelijk T.O.P.D.R.O.P. - Achtung! (Hallo, meine gabberfreunden hier ist die neue platte von Gizmo und The Darkraver) en The Darkraver - You gotta believe

Maar uit het cd-boekje blijkt dat beide tracks geproduceerd zijn door Ferry 'Gizmo' Salee!

Zelfde geldt voor de The Darkraver - Direction of fear EP
Het titelnummer van deze plaat is geproduceerd door Charly Lownoise en High speed city is geremixt door Deaz D. terwijl er helemaal geen origineel van dit nummer bestaat!

Sinterklaas produceert ook niet zelf...

zo heb ik vernomen uit betrouwbare bron....

ik geloof dat die gemaakt worden door ene F.Corsten....

Mijn vraag na al dit gelezen te hebben is: Wat zal de reden zijn voor een onbekende producer, om zijn eigen tracks
af te staan aan een bekende naam?

Zal dat zijn omdat hij er ook nog een leuk zakcentje aan overhoud?

Zal dat zijn voor de kick? (kan je lekker tegen al je vrienden zeggen: Ken je dat nummer van die en die?........Die is lekker van mij!)

Of heeft die het vertrouwen, na jaren demo's sturen, verloren en geeft die zijn track maar aan tiesto?

Als ik een leuke track maak, zal ik er alles aan doen, om die op mijn eigen naam proberen uit te brengen!:biertje:

Ik zou persoonlijk helemaal geen zin hebben om met m'n grote hoofd op MTV/TMF/The Box te moeten verschijnen.
Of in de Break-Out vraagjes beantwoorden over mijn ontmaagding.
Of 's-morgens vroeg de één-of-andere lollige radio-presentator te woord te moeten staan.
Of in het holst van de nacht in de dorpsdisco van Kutkrabbeveen (de gekste!) aan een niet-aangesloten synth knoppen te draaien, en met m'n andere hand in de lucht te zwaaien.
Of een 'tweede hit' te moeten scoren die gebouwd is met 99% dezelfde presets en beats.
Of... u begrijpt me wel.

Kortom, als je geen ruk geeft om roem en je wilt gewoon een lekker zakcentje verdienen, dan lijkt me bovenstaande vraag duidelijk beantwoord. Right?

Laatst gewijzigd:
..."vroeger" had je van die synthesizer greatest hits-cd's. daar stonden dan alle coole gasten wel een beetje op, die op dat moment cool waren (sommige nog steeds).
ik heb mooie herinneringen aan die tijden dat ik als jochie die platen van vader zowat kapot draaide.

die warme herinneringen zijn in een keer aan flarden gescheurd toen ik er jaren later achter kwam dat alle nummers door ed starink waren ingespeeld. :stupid

dus nagespeeld of gecoverd. dat vond ik echt klote... het idee dat ik jaren naar de verkeerde versies heb zitten luisteren. nu heb ik gelukkig wel de orginelen.
:)

Origineel geplaatst door BigDplayboy
Ik merk dat er nog steeds veel mensen zijn die produceren en componeren door elkaar halen? :stupid

ik weet niet of je mij bedoeld, maar dat verschil weet ik wel...

maar al lezend moest ik daar gewoon aan denken ineens,
mag toch wel hoop ik!? :biertje:

Componeren: Het moet ongeveer zo klinken.........

Produceren: De rest! :)

Juist...
En BIJVOORBEELD (voordat er dadelijk weer rellen zijn), Tiesto componeert dus wel z'n platen, maar iemand anders maakt ze. Dus het is niet zo dat als je een plaatje van je aan zo iemand geeft, dat zo iemand 'm dan uitbrengt onder zijn naam. DAN ben je pas dom bezig (degene die die plaat maakt en 'm afgeeft).
Maar zoals dj.wexx zegt: het is een plaatje van gizmo en darkraver, maar gizmo heeft 'm geproduceerd, dus wat is er nou zo moeilijk aan dat stukje in het boekje... Klopt toch helemaal :okdan:

Back