Dierlijke herkomst Synth onderdelen? :) Mike?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Hoi,

Ik vraag me af hoeveel onderdelen van synthesizers van plantaardige of dierlijke herkomst zijn. Ik vraag me af of er dieren geslacht moeten worden om bepaalde onderdelen voor synthesizers te kunnen fabriceren. Fotografische films kunnen alleen van koeienbeenderen gemaakt worden. Hoe zit dat met electronica? Kan je als vegetariër wel op een synth spelen? Ik heb die levenshouding nu al 28 jaar, dus... Goed idee dat je nadenkt over welke keuzen je in het leven kan maken, Mike!

En eens kijken of de modulator dit ook sluit :)
De vraag gaat over synths, toch?

Wout

Kewl!!

In ieder geval weet ik, dat als fineer op de klassieke wijze wordt verwerkt dat het met beenderlijm wordt vastgelijmd.

Dat betekent dus dat houten zijpaneeltjes, waneer deze niet massief zijn, ofwel met een chemische lijm zijn belijmd
(wat ook rotzooi is natuurlijk) of met lijm afkomstig van de botten van dieren.

Beenderlijm stinkt behoorlijk trouwens als het verhit is....bléh!!

denk je nou echt dat ze speciaal een dier slachten alleen voor de lijm...? kan toch ook gefabriceerd zijn van zieke of oude dieren...

is dit trouwens een serieuze thread of voelt wout alleen maar symphaty voor mike en wil hij wel eens ff zien of deze thread het langer uit houd?

Origineel geplaatst door 6 trak
denk je nou echt dat ze speciaal een dier slachten alleen voor de lijm...?

zeg ik dat dan ?

Op het moment dat alle redenen getackeld zijn om een dier te slachten zullen we geen dieren meer slachten.
Dat duurt dus nog wel even...:)

nee... dat zeg ik toch ook niet dat jij dat gezegd hebt... alleen dat je het 'dacht'

Ik dacht het...

In ieder geval dacht ik door wat jij zei dat ik moest nadenken of dieren alleen maar werden geslacht vanwege het feit dat je lijm kon maken van hun beenderen.

In ieder geval kan lijm die gebruikt wordt om fineer op paneeltjes te plakken van beenderen afkomstig zijn en dat slaat op de vraag die werd gesteld.

nee... dat zeg ik toch ook niet dat jij dat gezegd hebt... alleen dat je het 'dacht'

over lijm gesproken, zo'n jaartje of 60 geleden werd er lijm van hele andere botten gefabriceerd in sommige 'streken'...

Je gaat offtopic, en ook een beetje luguber ook, ook al is het waar!

right..dit was mijn bijdrage aan deze thread.

nee ok (had ook net die duistere track van kratarakketrakketak achter de kiezen)... offtopic qua onderwerp dat weer min of meer opnieuw is gestart in deze thread... o... k...

jullie hebben geluk, ik trek mij geheel terug van deze discussie... succes verder dan maar...

ik vond < de verpakking > thread toch net ff iets meer synth gerelateerder... (persoonlijk dan)

Ja..ik wil nog steeds 2 dozen die ik heb fotograferen voor je... dus die hou je nog te goed :)

ennu gaak tukken..mijn klikt net het licht uit ..

Zou de vraag moeten herformuleren tot: worden er dieren geslacht om synth's te maken. Ik kan je uit eerste hand vertellen dat dit beslist niet het geval is.

Wanneer men de hoofdvraag aanhoud het volgende. Dieren worden geslacht, ofwel omdat ze ziek zijn, de zgn. noodslachtingen, of voor de voedselconsumptie. Bij de productie in de vleesindustrie (van slachterij tot slagerij) komen er onderdelen vrij die niet voor consumptie geschikt zijn (o.a. het zgn. derde kwartier wat o.a. de darmen zijn). De worden verzameld en op te plaatsten in nederland vernietigd, nl Son in Brabant, en Burgum in Friesland.

Dit gebeurt door de Rendac (http://www.rendac.nl/index.html). Rendac behoort tot de Sobel groep. Tot Sobel behoren verder de divisies Gelatin Products (Rousselot) (http://www.rousselot.com/index.html) en Healthcare Products (Banner).

Wanneer men de site van Rousselot beziet, ziet men in het assortiment o.a. hulpstoffen voor lucifers, hout, kurk, polymeren voor plastic producten. Deze Rousselot betrekt grondstoffen van o.a. Rendac. Je kunt dus beslist niet uitsluiten dat er dierlijke componenten verwerkt zitten in bijvoorbeeld plastics. Wel is het zo dat het dan is zijn hoedanigheid als organisch product niet meer te herkennen is door o.a. denaturalisatie en chemische bewerking.

Nu is de moederconcern Sobel sinds een jaar de grootse aandeelhouder in Best Meat. Best Meat is de houdstermaatschappij waaronder o.a. het nederlandse Dumeco en het duitse Mokksel ondervallen. M.a.w. het bedrijf dat het slachtafval verwerkt verdient zoveel geld dat het de slachterijen kan overnemen. En de (varkens)boeren maar armoede leiden met een gemiddeld negatief inkomen van €62.000 per jaar. Want ondank al het geroep om diervriendelijke, biologische en of duurzame productie wil de nederlandse consument zodra hij in de winkel is gewoon het goedkoopste.

Vertrouwende u enig inzicht verschaft te hebben,

uw levensmiddelentechnoloog,

Yawgmoth

Re: Dierlijke herkomst Synth onderdelen? :) Mike?

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Kan je als vegetariër wel op een synth spelen?

Ja, ik ben ook vegetarier en kan er voor kiezen te stoppen er mee, omdat er ook dierenresten in beeldschermen en synths blijken te zitten. Maar wat schiet ik er mee op? Het is tenminste altijd nog beter dan EN vlees eten EN beeldschermen en synths kopen etc. Maar goed, wat ik zeg heeft idd niet veel met electronica te maken. :engel:

Goeie tread, ik vraag er af welke Chinees of Japanner mijn synths heeft gebouwd. Over het algemeen zijn dat ook niet alte frisse jongens, die met hun slangen/honden/slakken vlees handjes de schroefjes hebben aangedraaid.
Het aannemen van bepaalde artikelen met dierlijke componenten lijkt me niet echt verkeerd, plastic is gemaakt van aardolie derivaten, in aardolie zitten plantaardige en dierlijke fossiele resten uit een tijd dat er nog op ramshoorns werd gespeeld. S. Dieven kan je er vast meer over vertellen 8o)
Voor mezelf bepaal ik alleen wat er in mijn lijf gaat, de lucht zit immers ook vol plantaardige en dierlijke gassen of winden, maar ik draag geen mondbeschermer. Ik geef mezelf niet de schuld van mijn stoffelijk omhulsel, het is een noodzakelijkheid in deze wereld om synths te kunnen bespelen. In de andere wereld doe je dat met gedachten.
Mijn 2ct.

:peukie:

Origineel geplaatst door Vl1
Goeie tread, ik vraag er af welke Chinees of Japanner mijn synths heeft gebouwd. Over het algemeen zijn dat ook niet alte frisse jongens, die met hun slangen/honden/slakken vlees handjes de schroefjes hebben aangedraaid.
Het aannemen van bepaalde artikelen met dierlijke componenten lijkt me niet echt verkeerd, plastic is gemaakt van aardolie derivaten, in aardolie zitten plantaardige en dierlijke fossiele resten uit een tijd dat er nog op ramshoorns werd gespeeld. S. Dieven kan je er vast meer over vertellen 8o)

:peukie:

Ale men zo ver gaat om te beoordelen of je al dan niet goed bezig bent door het kopen van synth's, kun je jezelf net zo goed meteen voor de trein houden.
Het is nou eenmaal zo dat er bepaalde zaken door de eeuwen heen zó ingeburgerd zijn geraakt in onze samenleving, dat je deze niet zomaar uitroeid. Ikzelf ben geen vegetariër, hoewel ik zeker wel sympathie kan opbrengen voor de beweegredenen van personen die deze keus wèl maken. Maar het is nou eenmaal zo:
- mensen plegen roofbouw op alle flora & fauna d.m.v. gigantische grondstofonttrekking.
- in de "lage-lonen-landen" wordt assemblagewerk verricht door kindertjes die zouden moeten voetballen ipv heel de
dag in een fabriek zitten
- enz.

Natuurlijk zijn dit bijzonder foute zaken, maar je kunt het niet structureel aanpakken, en het is zo ingebed in onze samenleving dat als je je hiervan ECHT wilt distantiëren je je halve huis leeg kunt kieperen en niks meer kan eten.

relativeren heet zoiets...

:)

Dr zijn een paar apparaten waar ik toch mijn vraagtekens bij plaats over het al dan niet bevatten van dierlijke onderdelen.

-Cirko Hound
-EDP Wasp
-TB303 met devilfish mod

-C-

Origineel geplaatst door C738
Dr zijn een paar apparaten waar ik toch mijn vraagtekens bij plaats over het al dan niet bevatten van dierlijke onderdelen.

-Cirko Hound
-EDP Wasp
-TB303 met devilfish mod

-C-
De de Virus indigo Redback bevat spinnen :)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back