De allerbeste synth voor HARDstyle...??

Origineel geplaatst door Yoozer
Volgens mij is dhr. Vos al tijden niet meer hier.. maar okee. Het enige dat mis is met het beantwoorden van een dergelijke vraag met "Een Virus" is dat elke Virusbezitter iets heeft van "gvd, nou ben ik weer wat minder uniek" :).

Met een virus kun je alles.
Dat "iedereen" m wil hebben... ach ja.. Ik ken ook zo iemand die weleens langskwam en "ook wel zo'n geluidenkastje wilde, want daar zitten toffe geluiden in" ... :erm: Erm, dat is natuurlijk wel met dank aan het programmeerkunde van de eigenaar! Tsja nou mogen dus zekere personen "niet de studio meer in" :z

De synth zelf is niet meer uniek, dat zeker niet, hoewel de prijs ervan (gelukkig denk ik soms) toch een aantal mensen weerhoudt om het apparaat te kopen. Zoals ik eerder noemde kun je elke synth gebruiken voor soortgelijke toepassingen.

De kunde om er "iets meer" mee te doen dan de gemiddelde gebruiker blijft in ieder geval uniek!

On topic: met een virus kun je dus ook hardstyle geluiden maken, en dit gaat zeer goed (want het is een zeer uitgebreide synth.

Omdat topicstarter naar ik meen een budget van 1000 euro had, raadde ik de Novation K-station aan. Ook een ZEER vette synth voor weinig geld. Zeker geschikt voor agressieve en hevig zagende geluiden (misschien nog wel meer dan een virus, hehe)

Hier vind je trouwens terug dat zowel de Access Virus, Nord Modular, Novation Supernova als de Waldorf Q, MicroWave 2 & XT gebruik maken van dezelfde DSP, nl. de Motorolla 56303. De D/A converters zijn met dergelijke klassebakken ook wel gelijkaardig. De rest hangt puur af van de gebruikte algoritmes.

PS: om je vraag te beantwoorden: Nord Modular, maar dan moet je wel in synthesetechnieken geïnteresseerd zijn.

Groeten,

Ralf.

Met een beetje synth en wat ranzige effecten kom je echt al een HEEL eind hoor. De rest is prima op te vullen met softsynths of een sampler met een paar goed (externe) filters. Verder is het verbazingwekkend wat een beetje fuzzy distortion met al die "saaie" goedkope syntjes kan doen. (SH1000 door een Phono preamp raggen = leuk :-) )

Zoals al eerder is gezegd is het de kok en niet alleen de keuken. De naar mijn idee ondergewaardeerde RM1X kan met een beetje prutsen behoorlijk stampende hardstyle voortbrengen, ondanks het feit dat het eigenlijk een romplertje is. Je moet alleen verder kijken dan je preset-neus lang is en wat met de ingebouwde effectjes gaan prutsen (aanrader: AMP:Tube Stack op drums of synth leads :-) ). Egenlijk is alles waar een cutoff/resonance filter op zit wel bruikbaar. De rest komt van jezelf :)

Origineel geplaatst door cosmiq
Nééé jonguh.. virus IS gewoon goed! :luv: alleen naar mijn mening niet echt super voor hardstyle... dan kun je imho beter wat novation spul proberen idd. Kun je gelijk je eigen bassdrums bratsen.
:gaap:

Uit een Virus haal ik ook gruwelijk dikke kicks, dus dat gaat er ook wel mee :)
En de zagen zijn ook easy ervoor te maken. Percussie zou je er ook nog uit kunnen trekken. Dus met alleen een Virus is al een hele HS track te maken :)

Back