Plaatjesdraaier gaat toch overstag en wordt NEWBE

O

Oligarch

Guest
Hallo allemaal,

na een aantal jaar plaatjes en cd's te hebben gedraaid ben ik gezwicht voor het produceren :dj: . Ben nu zo overal een beetje aan het rondkijken wat er te krijgen is en wat er wordt aangeraden om mee te beginnen. Wil in ieder geval een combinatie van soft- en hard synth's gaan gebruiken (kan ik mijn nieuwe pc ook meteen ff testen). Heb gisteren mijn eerste produce"hulpmiddel" gekocht, een Novation Remote 25. Ben nu verder in onderhandeling over de Yamahatjes RM1X en een CS2X. Lijkt me dan toch wel voldoende startersgear of niet. Heb inmiddels ook de nodige software waarmee ik wat meer wegwijs probeer te worden. In ieder geval vind ik het een superforum, waar veel goeie info wordt gegeven. Ik zal dan ook zeker vaker te vinden zijn hier en berichies posten.

Groetkes

wellekom!!

en ach, produceren... dat slaat nu toch op alles wat iets met muziek te maken heeft?? Die termen worden toch steeds meer verbasterd. Ik zat laatst met mijn broertje muziek te luisteren, en hij is een hiphop-'producer', en hij zei; dope beat man. Ik van; ja idd, die snare klinkt wel vet, blijkt hij het over de melodie te hebben:confused:

Magut, boeie...

Om effe bij de les te blijven; wat voor muziek ga je maken???

"Poduceren" is gewoon "maken". Dus van plaatjesdraaier
naar plaatjesmaker. Ga je die CD's ook zelf persen?
Anders is het praatjesmaker....

Bienvenido,
ISPdeRuiter

Muziek is muziek.
Maken,
draaien,
luisteren.
Dat maakt niet uit,
voor de echte freak.

Welkom! :dj:

welkom op dit mooie forum!! :doei:

Soort muziek

Soort muziek

Ik wil gaan proberen om vocal trance :D te maken, heb een een jaar of 10 piano gespeeld dus een partij inspelen doet me veel plezier. Misschien dat ik dan wat oude bekenden van de plaatselijke muziekschool en van mijn vroeger middelbare school opzoek, zodat zij (eventueel hij) wat kan inzingen. Nee ik ga het niet laten persen op cd of vinyll. Ten eerste heb ik dat niveau nog bij lange na niet en ten tweede ik ga niet produceren uit commercieel oogpunt. Gewoon een supergave hobby. En stel dat het iets wordt das dan natuurlijk altijd mooi meegnomen. Maar in ieder geval bedankt voor jullie warme welkom!!!!

Groetkes,

David :doei:

hello.jpg

Welkom!!

Back