Spot De Synth

Meneer downes kwamen we al eerder tegen in deze thread,
maar hij heeft ook met de hele keyboardwinkel in Asia gespeeld
heeft ook ooit in kleur op de voorkant van Music Maker gestaan,
maar hier is een zwart-wit fotootje. Ik zou zeggen, veel succes ;)

Attachments

• asia.jpg
    asia.jpg
    56,6 KB · Bekeken: 126
Zawinul - v.l.n.r. zo op het blote oog:
-Korg M1, daaronder onbekend.
-Korg Prophecy, Sequential Circuits Prophet T8?
- Korg Triton, daaronder onbekend.

De 'onbekenden' lijken me vrij moeilijk in te vullen, omdat ze amper zichtbaar zijn.

Asia (nooit van gehoord) - v.l.n.r. zo op het blote oog:
1: Yamaha CS-80?
2: Yamaha CP-70 of 80? Daarop onbekend. Helemaal bovenop iets van ARP? 'n Odyssey o.i.d.?
3: Fairlight CMI monitor, 2 Minimoogs, Fairlight CMI keys, Mellotron.
4: Wurlitzer. Daarop onbekend.

Laatst gewijzigd:
Zawinul pagina met de betreffende setup: http://www.binkie.net/zawinul/Keyboards.html

Joe_400.jpg

Zawinul's live set-up, circa 1998-1999: Left-hand keyboard stack facing the band: Korg M1 (top), Korg WaveStation (bottom); Right-hand keyboard stack facing audience: Custom Keyboard Switching Box (top), Korg Prophecy (top), Sequential Circuits T-8 (bottom); Korg Trinity behind Zawinul.

Mwa, geen slechte score... :D

En hier is een pagina over Asia: http://www.cathedralstone.net/Pages/Asia.htm

Asia.jpg

Above from the left, you can see a Yamaha CS80, Prophet 5, Hammond J-122 organ, Yamaha CP-70B electric grand, two Moog Minimoogs, Fairlight master and slave keyboards, Moog Polymoog, Mellotron, Prophet 10, Solina String Ensemble, Clavinet, Rhodes electric piano, Hammond B-3 organ, and a Moog Liberation. On the floor of the stage you can see John Wetton using a Moog Taurus I bass pedal unit.

Die synth die ik aanzag voor 'n ARP, helemaal bovenop, is de Prophet 5. Ik zat naar het 'label' voorop te kijken.
Daaronder staat de Hammond J-122, blijkbaar.
Hammond B-3 en Moog Liberation zie ik trouwens niet.

Wat is dit nou voor lullig keyboardje?

(dit is eat static)

Attachments

• eatstatic.jpg
    eatstatic.jpg
    31,5 KB · Bekeken: 130
Re: Mmmm... 80's...

Re: Mmmm... 80's...

Origineel geplaatst door Hanz
In het nummer 'Kayleigh' (van Marillion natuurlijk) komt een wel bijzonder rijk arsenaal synthjes voorbij huppelen...

SPOTTEN MAAR!

Foto 1:

mark kelly gebruikt:

PPG wave, Yamaha CP70M, Pro One (Sequential), Juno 106, Emulator 1, DX7, moog prodigy, en de alleronderste plank op het 2e rack is een yamaha al weet ik eht type niet.
zal het binnenkort nog wel vragen aan hem.

later is iig ook nog de M1 toegevoegd alsmede kentron midi gloves, cricketbat controller, s1000 samplers en voor zover ik weet had hij ook een oberheim bak al destijds met misplaced childhood...

Op Misplaced Childhood staat gewoon 'keyboards', maar dit is de lijst van Fugazi:

Bosendorfer grand piano
ppg wave 2.2
Roland Jupiter 8
Minimoog
emulator
Yamaha DX7/GS1
Korg CX3

Jan

Origineel geplaatst door Hanz
4: Wurlitzer. Daarop onbekend.

Ah Hanz, nu stel je me toch teleur. :D

Da's een fender rhodes stage. Wurlitzers hebben altijd rechte poten. ;)

En eum, tussen die fairlight en mellotron zit volgens mij nog een polymoog geplet.

[edit]Ik zie nu net dat de gear staat opgesomd in die link :stupid [/edit]

Laatst gewijzigd:
Op 2 januari was ik in het Sportpaleis aan het genieten van een fantastisch concert van Clouseau. Uiteraard had ik ook oog voor de man achter de toetsen en z'n speeltjes.

Dit is de setup die Hans Francken tijdens het Vanbinnen concert gebruikte: De bovenste synth was makkelijk te herkennen: Roland Fantom X7 (het opschrift helpt natuurlijk ;) ) maar de synth daaronder heb ik nog niet kunnen identificeren. In zijn studio heeft Franck o.a. een K2600XS, zou dat 'm zijn?

Attachments

• hansfrancken.jpg
    hansfrancken.jpg
    50,9 KB · Bekeken: 128
En wat doet een GSM op dat orgel?

Beepbeep...beepbeep
Hallo ?
Ik ben ..ehm.. ff bezig .. aan het optreden, kan je straks terugbellen?

:dubbel:

Origineel geplaatst door Hover
...maar de synth daaronder heb ik nog niet kunnen identificeren. In zijn studio heeft Franck o.a. een K2600XS, zou dat 'm zijn?

Kijk, vergelijk en huiver:

K2600XS.jpg

Verder zoeken leert dat de Kurz blauwe displayverlichting heeft. Kortom, om je vraag te beantwoorden: JA!

Origineel geplaatst door Baby Evil
Op Misplaced Childhood staat gewoon 'keyboards', maar dit is de lijst van Fugazi:

Bosendorfer grand piano
ppg wave 2.2
Roland Jupiter 8
Minimoog
emulator
Yamaha DX7/GS1
Korg CX3

Jan

zijn setup is destijds toch aardig veranderd hoor :) fugazi braken ze mee door, misplaced childhood is alweer op clutching het einde van fish...

Origineel geplaatst door Hover
En wat doet een GSM op dat orgel?

Beepbeep...beepbeep
Hallo ?
Ik ben ..ehm.. ff bezig .. aan het optreden, kan je straks terugbellen?

:dubbel:

is nokia die ook real player heeft... misschien simpele sampler?

anyways ik zie een korg 05/r en een roland orgel.

Enigszins gedateerde thread welliswaar.. maar dit wilde ik jullie toch niet onthouden.

http://cj2.nl/~jeroen/musicvideo.mpg

een 4-tal eighties grootheden in een ontzettend fout en fake optreden.. maar er is wel flink met ijzerwaren gesjouwd ;)

Back