Hoogste Prioriteit

justin

Shauna
Wat heeft in jouw studio de hoogste prioriteit,bedoel hiermee zijn dat je synths,mixer,monitors of opname app. De een geeft veel geld uit aan hardware synths en minder aan afluister app.... een ander zal weer veel geld besteden aan afluister app. & krachtige opname app. Waar ligt jouw hoogste prioriteit van aanschaf!.

Deel je meningen en jouw inzichten met ons.

8~

Hardware synths...

...daar begon het mee, en al de rest staat ten dienste daarvan.

-> Zonder monitors luister ik wel met een koptelefoon
-> Zonder mengpaneel gebruik ik wel 1 synth tegelijk
-> Zonder effects speel ik wel droog
-> Zonder opname apparatuur speel ik wel uit m'n hoofd

Maar wat moet je nou zonder synths?
Ja, neusfluiten... :D

neusfluit.jpg

bedoel eigelijk de een koopt van zijn geld alleen maar hardware synths en de afluistering is op een goedkoop setje monitors of speakers zeg maar... Zijn prioriteit gaat dus duidelijk uit naar synths... De een koop voor het geld een paar dure monitors van Mackie etc.. en vind dat belangrijker,hij had ook een paar lekkere synths kunnen kopen.

Waar gaat jouw prioreit gewoon als eerste naar uit. Of wat vind jij persoonlijk dat van kwaliteit moet zijn. We hebben thuis niet allemaal een vette high end studio lijkt me.

Ze snappen me nooit=(

:confused: wat had je anders voor een antwoord verwacht?

Origineel geplaatst door Hanz
:confused: wat had je anders voor een antwoord verwacht?

Hahhha...Hans nie te serieus he!:D Laten we het anders even over neusfluiten hebben.Hoeveel verschillende neusfluiten zouden er bestaan. En wie heeft er weleens neusfluiter opgenomen tijdens een opname sessie. neusfluiten is toch een vak apart zeggen ze vaak.

Mijn prioriteiten liggen op zich wel bij synths. Ik wil wel graag nog wat verschillende typen om alle synthesevormen goed te leren kennen.

Van de andere kant: zonder goede randapparatuur klinkt het van geen kanten natuurlijk en ben je de details kwijt (waar het deels toch juist om gaat!), dus ik zou toch niet graag ergens voor kiezen ten kosten van het andere. 8)

Behalve voor neusfluiten dan. Daar staat mijn keuze wel vast: niet aan beginnen! (zeker niet nu ik verkouden ben en mijn neus potdicht zit)

*HA-HA-HA-HATSJIE!!!*

:bekdicht:

(waarom hebben we geen neus-emoticons trouwens?)

Mijn prioriteit ligt bij de kwaliteit van de eindmix, die moet optimaal zijn.

Neus-WAT? :D

The Nose Whistle was found over the whole world. the first one is from around the end on the Neolithic time line (about 4000 before Christ) In to Melanesia en Polynesia the finding ground of those old whistle’s the people thinking that the air coming out off the nose contains the soul and have therefore more power then the air coming out off the mouth .

The nose flute is played by blowing air from your nose through the instrument. Your mouth provides a resonating cavity for the nose flute, and by varying the shape of your mouth, you can get a variety of different sounds.

Dussss... Neusfluiten verzamelaar
En een héle echte MP3 vanaf deze nóg betere site.

Ik denk dat in het begin de meeste accenten wel bij synths/samplers ligt (je moet toch ergens mee beginnen ;) ). Maar als je meer en meer materiaal begint te krijgen of je muziek van puur amateuristsich naar meer professioneel gaat klinken zullen andere zaken prioritair worden (compressie en enhancing, mixing, monitors).

Tot nu toe heb ik steeds m'n synths voorop gesteld, maar sinds een half jaar ben ik aan het uitzien naar die randapparatuur. Vermits is voor de buren steeds over koptelefoon speel, zijn de monitors het minste van m'n zorgen (zou beter niet zo zijn ... ik weet het ;) ).

:doei:

bij mij ligt het nu meer bij de synths omdat ik nog maar net begin. Die apparaten moet ik eerst helemaal doorhebben voordat ik aan goeie monitoren begin. :biertje:

Mijn prioriteit ligt duidelijk bij synth's. Dit omdat ik ook live speel in een band.
Ik heb wel opname-spulletjes en luister af via hifi-app, maar om mijn spullen zo flexibel mogelijk in te kunnen zetten,
zowel "buiten" als "binnen", ligt bij mij duidelijk de nadruk op hardware-toetsjes.

Een processie van jaren.

Een processie van jaren.

Gedurende de afgelopen 7 jaren heeft de nadruk in mijn studio
op steeds wisselende elementen gelegen; een natuurlijk groeiproces
van voortdurende verbetering, niet in het minst gestuurd door alle
advertentie- en marketingpropaganda van de moderne marktgeleide
economie.
De momentele nadruk ligt vooral op het verkrijgen van reserveonderdelen
en backups voor de gebruikte apparatuur om met dezelfde modus operandi
de komende 30 jaar te kunnen voortploeteren.
Grote doorbraken in de digitale techniek verwacht ik niet meer alhoewel je
over 5 jaar misschien nog DSD moet gaan masteren.

De enige aanschaffen van nieuwspul zouden kunnen zijn een Benchmark DAC
en twee VS8F-3 kaarten voor mijn VS1680 uit 1998 (Roland lijkt Kurzweil wel)
met de plug ins van Massenburg-EQ en de UA LA2A/1176bundle evt ook de TC3000
(alhoewel ik die liever eens met de KDFX vergelijk; wordt het misschien wel een Rumour).

Lekker hardop nagedacht,
ISPdeRuiter

Origineel geplaatst door Hanz

Maar wat moet je nou zonder synths?
Ja, neusfluiten... :D

Volgens mij is A a/d R niet ver van Den Haag.
We ijn bezig met de oprichting cvan het DEerste Haagse Neusfluiten Otkerst.
Zin?

Wout

Origineel geplaatst door Wout Blommers
We ijn bezig met de oprichting cvan het DEerste Haagse Neusfluiten Otkerst.

Daar heb je je handen vol aan, zo te zien! :D
Nooit typen en neusfluiten tegelijk, dat mag niet van de ARBO!

in mijn geval:
een frisse kop en de wetenschap dat ik een lekkere tijdspanne ter beschikking heb :D

(maar dat is vast niet wat je bedoelde)
ook: alles wat knopjes heeft om met je handen aan te zitten (hardware dus)

Alles heeft bij mij prioritijd. Ik spaar meestal gewoon ff wat langer door, wil gewoon alles (betaalbaar) goed hebben. Ga bv. geen 3000 euro voor alleen galm uitgeven nee darkoop ik dan weer 4 xeen mpx 1 voor zeg maar en zo gaat dat met meer dingen.

[stom antwoord mode]

"de muziek heeft de hoogste prioriteit!"

[/stom antwoord mode]

nah, bij mij is t toch wel redelijk uitgebalenceerd, je focussed je met een aankoop op een aspect, en bij de volgende aankoop ga je dan een ander aspect weer wat omhoog trekken. Liever een middelmatige studio, dan een lamme studio met een vette synth. Niet dat ik mijn studio zo middelmatig vind :)

Mijn pc is momenteel nogal uit balans :D die gaat na de 909 onder handen genomen worden

Back