een fm synthesizer

rinini

Stamgast
Ik zit er over te denken om een fm synth aan te gaan schaffen.
Die dx-7 is natuurlijk wel leuk maar ook een beetje groot, echt veel ruimte heb ik niet.
Mijn oog viel op een yamaha dx-200. Lekker klein.. Heeft iemand ervaring met zo'n dx200?

Ik zoek er een waarbij ik meerdere fm geluiden voices kan afspelen. Maar als ik kijk bij de specs van de meeste fm synths zie ik dat ze (bijna) allemaal 1x multitimbraal zijn. Dat houd toch in dat je maar 1 voice tegelijk kan afspelen?

Anybody suggestions??

Re: een fm synthesizer

Origineel geplaatst door rinini
Maar als ik kijk bij de specs van de meeste fm synths zie ik dat ze (bijna) allemaal 1x multitimbraal zijn. Dat houd toch in dat je maar 1 voice tegelijk kan afspelen?
hoeft niet altijd zo te zijn... d.m.v. keyboard splits zou je ook meerdere geluiden toch op het zelfde kanaal kunnen spelen...
dx-200 is wel 4 part multi timbral trouwens... of dit ook echt alleen voor de fm sounds zelf is weet ik niet aangezien er ook ge-sample-de klanken in zitten die nutuulk ook hun sporen moeten verdienen (lees: qua sequencer)

leest het maar ff door dan...

Laatst gewijzigd:
Dus:
- niet teveel ruimte
- toch de sound van de dx-7
- meerdere parts multi-timbraal

Dan kan ik je er maar 1 ten zeerste aanraden: TX816

dat is een 3U 19" rack met daarin 8 DX7's tegelijk. Tenminste, als degene van wie je hem zou kopen ook werkelijk 8 TF1 modules erin heeft zitten (1 TF1 = 1 DX7)

De prijs ligt tussen de 350 / 400 euro. Heb hem nu een paar maandjes en ben er zeer over te spreken. De pads die er nu uitkomen zijn super om maar niet te spreken van de FX en belletjes e.d. heerlijk.

suc6

btw: coole avatar, zeker die aflevering "Nurse Stimpy" :D

Bedankt voor de info:okdan:

ik denk dat ik voor de dx200 ga, klein en makkelijk in gebruik.
Kan ik ook es grooven..:)
De fm geluiden sample ik wel dan. En hij dx-7 comaptible dus ik neem dan je keyboardsplit kan doen om er alsnog 2 voices tegelijk uit kan spugen.

Ik zag er een staan op 2ehands.nl voor 250 euries, is dat een beetje redelijke prijs?

Richtprijs is 200 Euro. Daar gaan ze regelmatig voor weg.
Meestal netjes in doos met handleiding, voeding en cd (wel belangrijk!).

Back