220v accus voor opname apparatuur? wie weet er meer van

bambamstudio

Certified MoogPro
Kreeg een vraag in de winkel en ik weet er geen raad mee:

iemand wil op locatie opname maken maar daar is geen stroom.

En een aggregaat is wel een oplossing maar niet de beste.
Veel gesjouw en je hoor naruutlijk de aggregaat op de achtergrond. Tenzij er genoeg herrie gemaakt wordt ;)

Wie heeft een andere oplossing en help mij en mijn klant aan wat kennis.....

Re: 220v accus voor opname apparatuur? wie weet er meer van

Origineel geplaatst door bambamstudio
Kreeg een vraag in de winkel en ik weet er geen raad mee:

iemand wil op locatie opname maken maar daar is geen stroom.

En een aggregaat is wel een oplossing maar niet de beste.
Veel gesjouw en je hoor naruutlijk de aggregaat op de achtergrond. Tenzij er genoeg herrie gemaakt wordt ;)

Wie heeft een andere oplossing en help mij en mijn klant aan wat kennis.....

auto of busje in de buurt ?, er zijn omvormers die binnen beperkt wattage van 12volt gelijkspanning 230 volt wissel kunnen maken.
doe es een zoekopdracht bij google met omvormer-230volt:
gaf b.v.: http://www.msat.nl/winkel/nl/dept_33.html

Ik denk niet dat een omvormer erg handig is, lever vaak maar weinig vermogen en om nou te zeggen dat een accu lang mee gaat ....... niet dus. Er zijn wel fluister aggregaten op de markt zijn bijzonder stil, maar ook weer erg prijzig. Je zou eens kunnen informeren bij een verhuur bedrijf zoals Boels, die kunnen dat spul vast wel leveren.

Groetjes Synthfreak

waar gaat het om? moet er een dat recorder en een klein mixertje van stroom worden voorzien? of sjouwt ie een halve studio mee?en hoe lang gaat de opname duren? Er zijn een soort van accupacks op de markt...klein tasje(pakweg 30X30 cm) waarmee je 220v apparatuur een tijdje zoet houdt....is alleen niet echt goedkoop.....als dit is wat je bedoelt wil wel ff voor je op zoek gaan naar wat links....

Gary

okeetje...ik ga ff op zoek.....wordt vervolgd

edit: kan niets vinden nu....heeft het haast? 'k weet nl zeker dat die dingen bestaan. mn oom heeft zo'n ding....de man zit echter in het buitenland op dit moment.....kan hem ma of di pas bereiken....

Laatst gewijzigd:
Misschien zo'n smart-UPS, die ze voor computerapparatuur gebruiken. Er bestaan modellen die bijvoorbeeld 4 uur lang 50 watt (bij 230 volt) kunnen leveren. Hoe meer watt, hoe korter natuurlijk. 'k weet alleen niet of je zo ook kan "opladen" en daarna kan meenemen. Bij onze server werkt íe in ieder geval 2 uur lang, als de stroom uitvalt.... Zijn wel duur trouwens.
Meer drastisch: even kijken op hoeveel volt die apparaten intern werken, is meestal niet meer dan 10-12 volt gelijkspanning (na de trafo). Trafo ontkoppelen en direct een geschikte accu erop. Maar ja, moet je wel die apparataen gaan verbouwen.. Is waarschijnlijk niet de bedoeling.

sorry voor mn late respons, maar oompje was alweer naar het verre buitenland vertrokken...:)
"' k heb m even gevraagd naar een oplossing voor je probleempje, maar dat is niet te doen...hij kwam een rugzakje met zender/ontvenger aanzetten ......hoeft je klant alleen een mic mee te nemen....mooie oplossing....maar beetje prijzig...50.000 Euro...zonder accessoires...overigens is het geheel wél vrijwel meteen leverbaar....:)

Voor de rest kwam hij met dezelfde optie als een andere poster in dit draadje; openslopen en met 12v werken.....wil je namelijk 220 leveren met pakweg 300 watt, dan heb je algauw zo'n 40 ampere nodig....flink slepen met accu's dus....

Back