Gabber en Agressie/Racisme ...waarom ?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door gemmetje
sterker nog: heer ISP verdient het leiderschap over een sekte !! (waarvan ondergetekende graag het eerste lid zou worden)

:halleluja

Als mijn anus kon blozen, zij bloosde mede!

Dank, heren, voor zoveel lof!
Waar mogelijk, zal ik u blijven dienen.

In schaamtevolle nederigheid,
ISPdeRuiter

Origineel geplaatst door 6 trak
rap heeft nog een politiek boodschap in zich... gabber totaal niet...

wat IS de essentie van gabber eigenlijk...? nou? ...NOU?

Dit is de meest kortzinnige opmerking die ik in deze thread gehoord heb (of er moeten na deze posting nog ergere komen)!

Sinds wanneer moet er een POLITIEKE boodschap in muziek zitten? De (oudere) jeugd (of een deel daarvan) wil zich af kunnen zetten tegen de gevestigde orde. Dat is in alle generaties zo geweest. Dat was in de jaren 60 bijvoorbeeld met de Doors het geval. Maar ook de punk, de rock 'n roll, de rap etc.

Origineel geplaatst door Christov
rassenhaat in rap raar heb dat nooit zo gezien...waarom liepen vroeger een hoop blanke kids en zelf rockers rond met PE shirtjes...

En diezelfde kids werden vervolgens de zaal uit gemept na "oproepen" vanaf het podium. Ik zie dat je best wel wat van die scene weet, maar ik betwijfel of dat uit ervaring is of gewoon uit de boekjes.

Origineel geplaatst door faab
Het wordt tijd om weer eens een andere stijl af te gaan zitten zeiken! :gaap:

Amen!

En voor de Hip Hoppers onder ons: AAAAAAAAAAAAAMEN! (spreek uit als éééééééémèn) ;)

hippies.gif

uhh.. tijd voor een beetje "lovuhh"?

...

beet je op rotten zitten surfen? ;)

Ik denk dat het agresiever is geworden omdat de rest daarbuiten (lees overal) ook agresiever is geworden. hoe vaak lees je nu wel niet in de krant dat er voor de zoveelste keer iemand is dood gestoken/getrapt/geschoten enz. enz.
ik denk dat het een blijk van afkeer is geworden en dat ze het op die feesten uitten.
Ik persoonlijk vind het nergens overgaan.:confused:

wat ik wel vind is dat het ernstige vormen aanneemt het gaat echt te ver! niet alleen die racisten maar maar ook de allochtonen.

hardcore is gewoon lekkere muziek het is agresief maar daarvoor hoef je nog geen racist te zijn.

@ Sixtrak

Goeie hoes man! nou nog een fatsoenlijke trak en je bent in business!!:gaap:

Origineel geplaatst door t-con
Ik denk dat het agresiever is geworden omdat de rest daarbuiten (lees overal) ook agresiever is geworden. hoe vaak lees je nu wel niet in de krant dat er voor de zoveelste keer iemand is dood gestoken/getrapt/geschoten enz. enz.

Eigenlijk is het een compleet andere discussie, maar ik moet toch wel ff kwijt dat ik het hier niet mee eens ben.
De wereld is "opener" geworden door nieuwe vormen van communicatie, maar zeker niet zoveel rotter !
Vroeger begroef men vrouwen levend om te kijken of ze al dan niet heks waren (waar zijn die tijden gebleven :duivels: ) en brandde men complete steden plat. Alleen was er geen mens die het ter ore kwam ! (behalve de "daders" en "slachtoffers" dan)
Er zitten idd een hoop rotte plekjes op deze wereld, maar dat is echt niet iets van de laatste tijd !

Ik zeg ook niet dat het er nooit is geweest maar wel dat het steeds vaker in het nieuws komt en dat het van beide kanten steeds ernstigere vormen aanneemt.

Origineel geplaatst door faab
@ Sixtrak

Goeie hoes man! nou nog een fatsoenlijke trak en je bent in business!!:gaap:

:dubbel:

Misschien wordt het gewoon eens tijd voor een POST HIER JE SUPER VETTE ALLERGROOTSTE MEEST GEWAARDEERDE OEPS-HET-LIJKT-MAKKELIJKER-DAN-HET-IS EN VOORAL VERNIEUWENDE HARDCORE TRACK thread. Dan kunnen de synth-forum-helden laten horen dat het allemaal niets voor stelt.

En nu niet gaan roepen "nee, ik maak geen muziek die mij tegen staat". Dan val je door de mand, praatjes vullen...

hardcore (of gabber zoals 6 het nog steeds noemt) is een parodie op zichzelf geworden... keer op keer op keer op...

en dat al meer dan 10 jaar lang...

natuurlijk......en jij dan ?

...met altijd maar weer die kleine lettertjes...

mijn mening is dat muzikanten die geen respect tonen voor andere stromingen,zelf ook nooit serieus zullen worden genomen en het ook niet ver zullen schoppen als muzikant.......

veel hardcore-producers houden van hip-hop,hardrock,punk,techno,electro en zelfs klassieke muziek....deze stromingen hoor je allemaal terug in de hardcore.....het agressieve van hip-hop,punk en rock,maar ook het massale,bombastische van klassiek,het technische van techno en electro....
veel hardcore-producers houden van sf,horror en maffia films.....samples uit deze genres hoor je dus terug in de muziek die zij maken....

@ dione :okdan:

Des te verschrikkelijker de terreur die de gabber luistert, des te vredelievender hij is. Vooral de liefhebber van draaiorgelcore aka rititieuw muziek bezoldigt zich aan aggressief cq. racistisch gedrag.

Origineel geplaatst door Hanz

De (filosofische) vraag is dus: moet je, dat wetende, niet een beetje 'voorzichtig' zijn met wat je maakt?
Dus: heb je als maker van welk product ook een verantwoordelijkheid voor wat ermee gebeurt?

Ik persoonlijk kan wel de humor inzien van scheld- en agressieve-samples....maar een gemiddelde streng gereformeerde niet.....de vraag is dan natuurlijk tot hoever je als producer moet gaan,met wie moet je wel rekening gaan houden,met wie niet....

Daarom denk ik dat de luisteraar zelf maar moet bepalen wat hij of zij te ver vindt gaan....mensen zijn wijs genoeg om dat voor zichzelf te bepalen...

Onder hardcore-mensen is een grote saamhorigheid,vooral wat betreft rascisme ; dat wordt door iedereen verafschuwt en openlijk de grond in geboord...anti-rascisme logo's op hoezen en flyers,foute kleding en personen worden geweerd op feesten....

rap heeft nog een politiek boodschap in zich... gabber totaal niet...

"Bling Bling Motherfucker!" is een emotionele oproep om economische hervormingen door te voeren in de armere wijken van de grote steden in de VS!

"All my niggaz and ho's" geeft een idealistische weergave van seksegelijkheid, de artiest geeft zelf aan dat hij alleen onderscheid in de nomenclatuur maakt!

"I shot the fucker with my nine" laat zien hoe minderheidsgroeperingen niet dralen om het recht in eigen hand te nemen!

"Fo' shizzle mah nizzle" (of in gangbaar Engels : I concur with you wholeheartedly, my African-American brother) roept op tot verbroedering!

...toch denk ik dat dit een van die dingen is waar je "tja, vroeger tenminste wel" over kan zeggen ;)

Je vergeet helemaal onze latin broeders Cypress Hill:

You got a hole in the head, a fuckin' hole in the head, a hole in the head a hole in the head.

Dit werd, voor de verandering eens een keer, volledig vertaald vanuit de Neerlandsche taal. En daar mogen we best trots op zijn.

Je hebt een gaatje in je hoofd (een neukend gaatje in je hoofd, een gaatje in je hoofd een gaatje in je hoofd), werd in Nederland natuurlijk al langer gebruikt als uitdrukking, om iemand als niet geheel slim te betitelen.

Of heb ik nu een wak in m'n hoofd?

...en dat was dan hoogstwaarschijnlijk een waarschuwing voor extreme homeopathische geneeswijzen.

Zoek maar eens op 'trepanatie'.

Maar kijk, is het nou niet onderhand duidelijk dat elke (sub)cultuur gewoon een aantal rotte appels heeft die -wel- in het nieuws komen? En dat de rest gewoon niet over een kam gewenst te worden geschoren?

Origineel geplaatst door D-mike-E
Dit is de meest kortzinnige opmerking die ik in deze thread gehoord heb (of er moeten na deze posting nog ergere komen)!

Sinds wanneer moet er een POLITIEKE boodschap in muziek zitten? De (oudere) jeugd (of een deel daarvan) wil zich af kunnen zetten tegen de gevestigde orde. Dat is in alle generaties zo geweest. Dat was in de jaren 60 bijvoorbeeld met de Doors het geval. Maar ook de punk, de rock 'n roll, de rap etc.

Helemaak met Mike eens. Muziek hoeft totaal geen boodschap te hebben. 't moet mooi klinken.
Doet me denken aan een interview met een reeks kunstkenners over een of ander moeilijk stuk moderne kunst. zij zagen er vanalles
in: Politiek engagement, de nare jeugd van de schilder, het nihilisme van het bestaan. De schilder zij uiteindelijk dat hij
gewoon de kleur blauw mooi bij gebroken wit vond en daarom dat geschilderd had: Ofwel, zoek er niet te veel achter.

P.S. kortzinnig? bedoel je misschien kortzichtig of onzinnig?|

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back