Ben vandaag ook bij Feedback geweest. Ik heb eigenlijk ongeveer dezelfde bevindingen als Toetsenistje (ik ben ook op zoek naar ongeveer hetzelfde in dezelfde prijsklasse; A6, Virus C en Nordlead 3 vallen dus al af).
De MS2000B (ik heb maar eens goed rondgekeken) vond ik echt te dun klinken.
De KS-4 was wel leuk, maar ik had bij elke klank het idee dat ik dit ook kan en al heb in mijn S90. Niet echt een zinnige uitbreiding dus. Verder was-ie inderdaad nogal trance-gericht (ook niet mijn genre), en vond ik 'm teveel indirecte knoppen hebben, en ik wil juist echt kunnen klooien ermee. Dat wordt met dat indirecte geremd.
De Nordlead 2x is een gave synth: een paar draaien aan knoppen en er komt het meest ranzige spul uit. Ik vond 'm alleen wel wat iel en kil klinken. Ik weet het: dan moet je er een goede effectenmodule bij kopen, maar dat ding is al ruim 300 euro duurder dan de ION en met een goede complete effectenmodule erbij wordt dat prijsverschil niet kleiner. Bovendien heeft-ie maar 2 oscs; ik vind 3 wel leuker...
De Ion dan. Wel een vet geluid, maar niet zoals bij de KS-4. Een mooie tussenweg dus. Ook deze heeft maar amper geen effecten, maar ik miste ze niet echt. Erg interessant dus, want zo goed als precies wat ik zocht! Jammer wel van de beperkte polyfonie, maar mooi weer van de prijs die erbij hoort. Helaas was ik 'm aan het proberen toen ik het wel onderhand met die synthgeluiden gehad had; dat was niet zo handig... (de piano uit de K2600 vond ik veel gaver toen...) De versie bij Feedback heeft een afwijking trouwens: er is een soort superstring-achtig geluid dat standaard op part 2 zit. Die part kan wel uit en dan hoor je 'm niet, maar je kunt het geluid verder niet veranderen of van de part af halen. Nogal een bug! Is dat normaal bij de Ion? Eerst waren er ook al OS-problemen? Is dat een beetje verholpen onderhand?! En nog een vraag: zijn er mensen die de Ion als standalone gebruiken (dus zonder effectmodule erbij)? is dat te doen?
Ik heb trouwens ook nog eens verder rondgekeken: ik hoorde het verschil niet zo tussen de Motif ES en mijn S90, de Neuron was echt gaaf (wat een ontzettend verschil met gewoon even tegen die hendels duwen! Gaaf zeg!

), en de K2600 speelde ook lekker met goede sounds (maar ik was dan ook wel in een piano-mood; niet echt bevorderlijk als je VA-synths gaat vergelijken...). En de Minimoog Voyager vond ik niet echt boeiend trouwens. Maar ik had ook weinig tijd en ik was niet zo in de stemming om uitgebreid te gaan tweaken. Meer om op de A6 een leuke patch te maken en daar 5 minuten mee te gaan spelen... :confused: