Hoe braaf ben je?

ProtoHuman

Gepokt en gemazeld
Netjes de apparaten uit tijdens het kabeltjes verwisselen? De Midi/audio kring volgen bij het aanzetten van de gear (beginnen bij slave, en zo naar de master)? Geen signalen laten clippen? Alles uit als je het niet gebruikt? Geen feedbackloopen?

Of doen we daar niet aan?

Re: Hoe braaf ben je?

Origineel geplaatst door ProtoHuman

1-Netjes de apparaten uit tijdens het kabeltjes verwisselen?

2-De Midi/audio kring volgen bij het aanzetten van de gear (beginnen bij slave, en zo naar de master)?

3-Geen signalen laten clippen?

4-Alles uit als je het niet gebruikt?

5-Geen feedbackloopen?

1-nope
2-nope
3-liever niet
4-nope
5-liever niet (auw)

gr
Arv

Ook geen open blikjes/flessen in de buurt van je apparatuur laten staan. (stom stom!)

Thuis knal ik er zelfs de stroom af bij driftig in/uitpluggen. Ik heb de hele stroomvoorziening van m'n gier op een grote 30A schakelaar zitten, en deze gaat na gebruik van de spulletjes in de uit-stand.
Bij een enkel stekkertje wat de patchbay in of uit moet, wil ik nog wel es zondigen.

Bij het opbouwen/afbreken met de band wordt eigenlijk niet zo nauw gekeken.
Als de zanger (weer) es laat is, plugt hij vlotjes z'n mic in op de mengert terwijl de bassist al staat te spelen.
(eenmaal zelfs toen per ongeluk de phantoom aan stond -> KNAL !)
Ik ben daar zowat de enige die met z'n eigen spulletjes iig een beetje oplet wat er gebeurd met in/uitschakelen, en zowiezo de enige die z'n schuiven dichtzet als het spul aan- of uitgezet wordt.
Daarentegen plug ik ook vlotjes m'n DI's in de mengdoos terwijl het ding al aanstaat..... :stupid

Ik zorg enkel dat amp en mixer als laatste op gaan, voor de rest kijk ik niet zo nauw.

En ja, zoals Fuse al aangeeft ----> No Bear on top of The Gear ... heb daar ooit heel nare ervaringen mee gehad =)

:doei:

Voor mezelf: ik probeer me wel zo'n beetje aan de regels te houden. Soms es snel een kabeltje verwisselen gaat nog wel eens illegaal, maar liever toch even uit (die kraakjes en plokjes zijn niet zo fijn...). Clippen e.d. daar doen we niet aan.
ben er liever wat voorzichtig mee, liever te pietleutig dan dat alles verrot gaat door abuse.

Origineel geplaatst door Danny
No Bear on top of The Gear ... heb daar ooit heel nare ervaringen mee gehad =)

Heb jij een beer op je apparatuur ???

Origineel geplaatst door Bass
Heb jij een beer op je apparatuur ???

:dubbel: :dubbel: :dubbel:

No Beer On top of The Gear ... dus.

Alhoewel ... een beer boven op m'n keyboards zie ik toch ook niet zo direct zitten hoor ... 300 kg boven op een Yamaha ... dat wordt kraken :dubbel:

:doei:

ik heb zon stekkerdoos met zon rode knop voor de stroomtoevoer

die gaat altijd uit als ik niet gebruik

mic gaat altijd terug in doos, plopkap van standaard, standaard ingeklapt, midiklavier uit, plaat van draaitafel...enige wat ik ngowel eens vergeet is mn versterker uit te zetten...

vrij netjes dus

1-Netjes de apparaten uit tijdens het kabeltjes verwisselen? Nee, alleen het volume:D

2-De Midi/audio kring volgen bij het aanzetten van de gear (beginnen bij slave, en zo naar de master)? :confused:

3-Geen signalen laten clippen? Nope.

4-Alles uit als je het niet gebruikt? Al het analoge spul gaat uit, Triton blijft soms weken aanstaan.

5-Geen feedbackloopen? Nee dank u.

1-Netjes de apparaten uit tijdens het kabeltjes verwisselen?

Nee, niet echt...

2-De Midi/audio kring volgen bij het aanzetten van de gear (beginnen bij slave, en zo naar de master)?

Ook niet...

3-Geen signalen laten clippen?

Liefst niet...

4-Alles uit als je het niet gebruikt?

Nee

5-Geen feedbackloopen?

Damn, ben daar net op een pijnlijk manier achter gekomen wat dat is, had me versterker best wel hard staan en kwam toch opeens een tering herrie uit, schrok me echt rot, als gek faders naar beneden, langzaam weer omhoog, had je die herrie weer, snapte er echt niets van!!
Uiteindelijk toch uitgevonden wat het was :D

Origineel geplaatst door synthiaks
2-De Midi/audio kring volgen bij het aanzetten van de gear (beginnen bij slave, en zo naar de master)? :confused:
In de manuals van sommige apparaten staat dat je bij het opstarten van MIDI aparatuur moet beginnen bij de slave, en pas daarna de master, om te voorkomen dat de master al signaal verstuurt voordat de slave het kan ontvangen. Weet ook niet echt wat daar erg aan is, maar als ik er aan denk dan probeer ik me daar nog wel eens aan te houden.

Re: Hoe braaf ben je?

Origineel geplaatst door ProtoHuman
1. Netjes de apparaten uit tijdens het kabeltjes verwisselen?
2. De Midi/audio kring volgen bij het aanzetten van de gear (beginnen bij slave, en zo naar de master)?
3. Geen signalen laten clippen?
4. Alles uit als je het niet gebruikt?
5. Geen feedbackloopen?

1. Thuis niet, op de buhne nu wel.
2. Nee, nooit bewust, soms per ongeluk.
3. Nee, probeer altijd headroom te houden. Digitaal gaat het overigens wel eens mis, dus clippen.
4. Ja, voor het naar bed gaan gaat alles uit. Wel stuk voor stuk en niet alles tegelijk via je stekkerbak.
5. Nee. Komt alleen wel eens voor bij mic gebruik.

hmmm als ik mn synth aanzet gaat alles aan..van mixer tot pc tot versterker...

Origineel geplaatst door hansbakker
hmmm als ik mn synth aanzet gaat alles aan..van mixer tot pc tot versterker...

knap staaltje midi-automation !! :bekdicht:

wel he!

mn synth is gewoon master op mn stekkerblok...ideaal..
alleen is het batterijtje in de pc sneller op...

als ik in een nummer wat softsynths gebruik hoor ik achteraf in de mixdown altijd nog wat geclip, maar om ut opnieuw te doen ben ik te lui voor; tis te zeggen: ben waarschijnlijk al aan een ander nummre bezig :)
voor de rest ga ik keurig met m'n apparatuur om, maar de afwerking van het geluid van een nummer moet snel snel gaan hier dus

audio kabeltjes pluggen doe ik altijd met t schuifje omlaag (tegen de plop!)
Maar om nou te zeggen stroom eraf daarvoor? No way !
Daar krijg je "of je stopt de stekker erin" taferelen van.

De versterker gaat wel altijd na de mixer aan, en bij het uitzetten andersom !
tja. feedbacklussen heb je soms natuurlijk wel, maar dat is meer omdat je dan een verkeerde schuif opentrekt ofzo...
Sommige signalen laat je expres clippen. vooral als het daardoor lekker vervormt met dat ene oude K#r mixertje!
midikring ? Wirwar bedoel je !

1) Meestal gear uit als ik kabels verwissel/aansluit, tenzij alles al aanstond en er (weer eens) iets totaal niet klopt.. Dan af&toe alleen volume uit.
2) MIDI/audio kring volgen? Nope, behalve als 't niet werkt.
3) Clippen doet alleen de master-output soms en m'n oren :duivels:
4) Alles uit als ik stop (eerst op de gear en dan nogeens de stekkerdozen uit 't stopcontact) :engel: Gear dat ik dan toch al niet gebruikte, gaat niet eens aan.
5) Feedback-watte?? Heb ik (hoop ik) niet? Klinkt eng!

Back