Resonance
Turn up the reso!
Normaal maak ik trance achtige muziek.. Sequence in cubase en dan record ik mn muziek direcht in cubase naar audio via mn mixer naar mn line-in. Ik heb een simpele Sound Blaster Audigy. Tot nu toe beviel dit redelijk goed alleen heb ik afentoe het idee dat lage tonen niet lekker door komen maar dit was meestal wel weer bij te werken met de equalizers in cubase. Nu las ik een stuk in t forum over hardcore beats etc. Dus ik dacht ik maak ook ff iets leuks. Ik gebruikte mn nordlead via een fx box die weer was aangesloten op mn mixer en die weer in de line in van mn geluids kaart.
Redelijk zware bass maar vooral veel distortion. Maar als ik dit opneem blijft er dus echt nix meer heel aan t geluid.
toen ik de levels op mn mixer lager had gezet was t eind resultaat in ieder geval niet meer zwaar overstuurd maar van t geluid bleef ook niet echt veel meer over.. Hoe kan ik nu nog normaal zware beats met distortion samplen ?
Hebben hardware samplers dit zelfde probleem ? Ligt t aan mn geluidskaart ? Als dit t geval is wat voor geluidskaart zou ik moeten kopen die niet al te duur is, waarbij het geluid niet zo misvormt over de line in bij zware bass en distortion
Redelijk zware bass maar vooral veel distortion. Maar als ik dit opneem blijft er dus echt nix meer heel aan t geluid.
toen ik de levels op mn mixer lager had gezet was t eind resultaat in ieder geval niet meer zwaar overstuurd maar van t geluid bleef ook niet echt veel meer over.. Hoe kan ik nu nog normaal zware beats met distortion samplen ?
Hebben hardware samplers dit zelfde probleem ? Ligt t aan mn geluidskaart ? Als dit t geval is wat voor geluidskaart zou ik moeten kopen die niet al te duur is, waarbij het geluid niet zo misvormt over de line in bij zware bass en distortion