Het gaat niet goed in de muziekindustrie!

Origineel geplaatst door Knaller
Volgens mij ging het al veel langer bergafwaarts met mevrouw de Lange, wie tekent er anders voor een tournee langs
Nederlandse NS Stations?

Gaat als een treinnnnn joh! :D

Origineel geplaatst door Knaller
Volgens mij ging het al veel langer bergafwaarts met mevrouw de Lange, wie tekent er anders voor een tournee langs
Nederlandse NS Stations?

gelukkig voor haar is de Hoge Snelheids Lijn nog niet in gebruik, want dan zou de tour weleens heel snel afgelopen zijn. :D
Met de huidige vertraging bij de NS zal het een langzame tour worden! Of heeft de tour al plaatsgevonden?

ja hoor....gaan we weer....;)

hoeveel bewijs moeten jullie nog hebben voordat het duidelijk is dat het downloaden wel degelijk nadelige effecten heeft ?

zelfs als dit soort drastische maatregelen genomen wordt,zijn er nog steeds mensen die het keihard ontkennen ( waarschijnlijk mensen die zelf veel downloaden,maar dat terzijde )....

verder hou ik erover op,heb deze discussie al vaker gevoerd...

:stupid

Origineel geplaatst door macha
producers are the new consumers ( of gear)

Hoewel ik het nut van deze post niet zo zie, deed ie me wel aan iets denken:
Zou de slechte tijd die de "muziek-bizz" nu doormaakt niet ook een oorzaak kunnen hebben in het feit dat
het aanbod zo enorm gegroeid is ? Helaas heeft muziek tegenwoordig ook te lijden van de "wetten van de
marktwerking" en 1 ding in de markt is dat een TE groot aanbod de markt ook om zeep kan helpen.
Feit is dat door de beschikbaarheid van "nieuwe" technieken zomaar iedereen een nummer in elkaar kan zetten,
waardoor het aanbod idioot groot is. (ik ben me er trouwens errug goed van bewust dat we hier met z'n 3500-en gezellig aan meewerken)

Vroeger kon je alleen maar geld verdienen met optreden met je band.. Let's go back to those times i say..

Origineel geplaatst door dione
hoeveel bewijs moeten jullie nog hebben voordat het duidelijk is dat het downloaden wel degelijk nadelige effecten heeft ?

Dione, met alle respect & bloedserieus: Geef me aub dan 1 vorm van bewijs dat de dalende cd-verkopen het gevolg zijn van illegaal downloaden !

Dat de verkopen dalen geloof ik meteen (hoewel dit door sommige onderzoeken en cijfers ook weer tegengesproken wordt), maar dat doet de hele economie. Er is niet 1 fabrikant van luxe-goederen (daar vallen cd's ook wel aardig onder imo) die NIET te lijden heeft van "recessie".

Tot de tijd dat ik onomstotelijk bewijs gezien heb dat dalende cd-verkopen het gevolg zijn van illegaal downloaden, trek ik dit dus idd in twijfel. (en nee, ik download bijna niets, af en toe een nr-tje wat ik even uit moet zoeken voor m'n coverbandje -> je zult bij mij echt geen 20 mp3's op m'n HD tegenkomen)

Nog zoiets: Als er 1 bedrijf op deze wereld is die het slachtoffer is van illegaal kopiëren en/of downloaden, is het Micro$oft. Nou heeft MS pas geleden de nieuwe cijfers bekendgemaakt -> MEGA-IDIOOT-HOGE-RECORD-WINST !

Cd-tje downloaden?

Attachments

• napster.jpg
    napster.jpg
    24 KB · Bekeken: 60
tja, half nederland doet 't slecht op dit moment dus waarom de platenindustrie dan niet ? Ze zijn echt geen uitzondering hoor. Kun je wel weer gaan zeuren over dat downloaden (lekker makkelijk) maar da's heus niet de enige reden.....

Misschien moeten ze maar eens een voorbeeld nemen aan Appie Heijn. Die heeft een flink deel van z'n verloren omzet weer terruggehaald met die prijzenslag.... :D

Origineel geplaatst door gemmetje
Hoewel ik het nut van deze post niet zo zie, deed ie me wel aan iets denken:
Zou de slechte tijd die de "muziek-bizz" nu doormaakt niet ook een oorzaak kunnen hebben in het feit dat
het aanbod zo enorm gegroeid is ? Helaas heeft muziek tegenwoordig ook te lijden van de "wetten van de
marktwerking" en 1 ding in de markt is dat een TE groot aanbod de markt ook om zeep kan helpen.
Feit is dat door de beschikbaarheid van "nieuwe" technieken zomaar iedereen een nummer in elkaar kan zetten,
waardoor het aanbod idioot groot is. (ik ben me er trouwens errug goed van bewust dat we hier met z'n 3500-en gezellig aan meewerken)

Idd,vooral dance achtige hebben er onder te lijden,de waarde van muziek keldert,iedereen kan het(eh)
De circel ...>>>>mp3(inspiratie)>gekraakte software>productie>release>die weer op het net terecht komt,verzadiging.

Ja, het gaat ook nog steeds slecht met de ICT en mij hoor je toch ook niet klagen?

Diezelfde Appie Heyn wilde het uurloon van m'n collega's 10% laten verlagen.
Centenn**kers zijn het. En die 'korting' konden ze dus op hun buik schrijven.

En 30% van het bedrijfsleven heeft de licenties van z'n software niet in orde en zit dus gewoon illegaal van mij en mijn collega's te profiteren. Dat is toevallig wel onderzocht. (zoek maar op tweakers.net)

Origineel geplaatst door fuse

En 30% van het bedrijfsleven heeft de licenties van z'n software niet in orde en zit dus gewoon illegaal van mij en mijn collega's te profiteren. Dat is toevallig wel onderzocht. (zoek maar op tweakers.net)

Klopt helemaal, gebeurd hier ook, maar daar werkt onze systeemleverancier/applicatiebeheerder zelf net zo hard aan mee !

Planet internet biedt voor zijn abonnees een legale download service aan met credits e.d.
Volgens mij werkt het met wma.

Wat zijn jullie meningen hierover? Ik moet de site nog goed doorlezen enzo, maar ik denk ik post hem meteen hier.

-C-

Origineel geplaatst door Arv
Vroeger kon je alleen maar geld verdienen met optreden met je band.. Let's go back to those times i say..

:okdan:

grappig die planet service. Goed dat er mensen zijn die nadenken hoe de huidige techniek in te zetten i.p.v. de klok terug proberen te zetten.

Eén nummer spelen vanaf de site: 1 - 2 credits
Eén nummer downloaden om te spelen: 10 credits
_Eén nummer downloaden om op CD te branden: 99 – 149 credits

Voor € 7,49 per maand ontvangt u aan het begin van iedere maand 1000 credits. Deze zijn dertig dagen geldig.

Het is een puur ADSL service. Bij dit onderscheid tussen downloaden en branden hoop ik stiekem dat downloaden om op CD te branden in houdt dat je een stereo 16 bit 44khz wave file krijgt. ADSL is snel dus is in principe mogelijk, en je hebt dan gewoon ook écht CD kwaliteit. Mooi idee.

Een syukje leesvoer, waar Stefan Koopmanschap mee op de proppen kwam:

http://3voor12.vpro.nl/3voor12/maga...tals=2534202&magazines=10719222&news=16755636

een citaat:
“Het is het zoveelste bewijs dat de muziekindustrie het niet meer weet. Het enige dat ze doen is roepen dat illegaal downloaden en kopiëren de schuld van alles is. De muziekindustrie krijgt nu de rekening gepresenteerd van het gebrek aan investeringen in de voorgaande jaren. De laatste twee decennia zijn er grote winsten gemaakt na de introductie van de cd dankzij vervangingsaankopen. Investeren in de toekomst is echter nauwelijks gedaan.”

Origineel geplaatst door kratarknathrak
Een syukje leesvoer, waar Stefan Koopmanschap mee op de proppen kwam:

http://3voor12.vpro.nl/3voor12/maga...tals=2534202&magazines=10719222&news=16755636

een citaat:

Zo hey!

Mooie aanvulling

dank daarvoor

En C738
Klinkt interessant zo'n site. Alleen kunnen mensen daar dus credits kopen? Of verdienen ergens mee?

Lijkt een beetje op het principe van garagband.com. Alleen krijg je daar geen geld voor je tracks, maar je kan bijv. pas een song uploaden (credits verdienen) door 15 x 2 recensies te geven aan andere nummers. Of je betaald een bedrag voor het uploaden. Wel leuk, want het geeft wel een garantie dat jouw nummer ook reviews krijgt.

Laatst gewijzigd:
ff iets,mensen die steeds roepen van dat de cd's te duur zijn.
In amerika wordt toch ook met bakken gedownload terwijl de cd's stukken goedkoper zijn daar.

Er schijnt nog een ander verschil te zijn: In de meeste (vooral grote) winkels in de USA kun je de CDs niet luisteren. Je moet vaak blind kopen, en dat pakt nog wel eens teleurstellend uit. Althans: dat heb ik me laten vertellen. Weet niet zeker of dat waar is. Dat is wellicht een reden dat de Amerikanen, die overigens OOK de CD prijs te hoog vinden, zoveel dus downloaden. De prijzen in de USA zitten volgens mij rond de 17$ geloof ik. Dat is met de huidige koers in Europe goedkoop, maar is dat voor de Amerikanen ook zo?

p.s. Nu is deze discussie op de vara..

Back