Het gaat niet goed in de muziekindustrie!

Als ze muziek in de winkels nou gewoon goedkoper maken, dan zouden er veel meer mensen kopen.
Het is toch altijd nog stukken leuker om gewoon de originele cds met hoesjes enzo te hebben.
maar 20/25 euro voor een nieuw album wat je van internet gewoon kan downloaden .. Mja dan is de keuze snel gemaakt

ach wat maakt t uit er is inmiddels al ,meer muziek gemaakt dan een mens in zijn leven kan luisteren, ikzelf heb nog zoveel niet gehoord wat al inmiddels 10 jaar bestaat.

overigens zijn de platenmaatschappijen alleenmaar bezig met cd's nog duurder te maken, tewijl ze naar mijn mening maar 7.50 ofzouden moeten kosten ipv de 20 euro die ze vragen.
eigen schuld dikke bult zeg ik dan

Origineel geplaatst door dione
ja hoor....gaan we weer....;)

hoeveel bewijs moeten jullie nog hebben voordat het duidelijk is dat het downloaden wel degelijk nadelige effecten heeft ?

zelfs als dit soort drastische maatregelen genomen wordt,zijn er nog steeds mensen die het keihard ontkennen ( waarschijnlijk mensen die zelf veel downloaden,maar dat terzijde )....

verder hou ik erover op,heb deze discussie al vaker gevoerd...

:stupid

Zoals al eerder aangegeven geldt dit absoluut niet voor alle artiesten, genres etc etc.. geloof me.

Er zijn talloze labels waarvan in Nederland slechts ENKELE kopieen worden gedistribueerd (en dan hebben we het niet over standaard bestellingen van 5000 nieuwe tiesto releases). De rest is allemaal back order op verzoek van klanten. En hebben die de release in de winkel gehoord? Niet dus.

En geloof me of niet, er zijn meer artiesten die zelf hun muziek coden (om nog maar niet te spreken van downloaden) dan jij denkt.

En JA, ik download. En daar wil ik niemand over horen (en anders kom je maar kijken naar mijn vinyl collectie!)

Om niet generaliserend te zijn; dit geldt niet voor alle muziek/labels/artiesten, net zo min als voor alle downloaders.

Voor de duidelijkheid; ik ben dus geen fan van mensen die slechts downloaden; het gaat om het ondersteunen van de artiest en het label. Met de grote commercielen heb ik overigens geen medelijden, die danken het voornamelijk aan zichzelf imo.

Laatst gewijzigd:
Als albert heijn in het plantsoen tegenover je huis een sla-plantage begint zonder toezicht trek je er zonder gevoelens van wroeging waarschijnlijk wel een slaatje uit! (immers.. kunstmatig hooghouden van prijzen.. zogenaamde kostenverhogingen etc etc.. die appie zul je wel eens even hebben)

Bij de 'kleine zelfstandige' ligt dat anders toch? :)

Waarden en normen! :engel:

Positief sideeffect: misschien wordt er zo wel minder geproduceerd voor de leeftijdscategorie < 15, die hebben namelijk toch niks te makken, maar wel allemaal een breedbandje thuis!

hoeveel bewijs moeten jullie nog hebben voordat het duidelijk is dat het downloaden wel degelijk nadelige effecten heeft ?

Dalende omzet komt vooral door het bestedingspatroon van de klanten.
Downloaden gebeurt echt niet veel vaker dan het ouderwetse opnemen op een cassettebandje, een paar jaar geleden. De meeste klanten kopen hun muziek en willen dat die goed op de CD staat, dus zonder overspringen en graag met het hoesje vol informatie over de muziek zelf. Die markt bestaat nog steeds.

Maar een groot deel van de jongere muziek kopers zijn verloren door... SMSsen. Vroeger was het voor een puber belangrijk dat je door je muziek en kledingkeuze bij de groep hoorde. Daar werd aardig aan verdiend. Nu is het aantal SMSjes wat je krijgt per dag een hot item. En daar gaat al hun geld naar toe.

Wat de platenbazen nu van ons willen is extra geld op iedere write-able CD, net als de cassettebandjes een twintig jaar geleden...
Straks willen boekuitgevers nog geld voor papier, omdat je een zin uit een boek kunt overschrijven...

Wout

Wie het weet mag het zeggen. Het blijft een geluidsgolf die je hoe dan ook kunt opnemen, al heb je een onkraakbare copy protection. Zeker geen 'probleem' dat binnen de bestaande denkkaders kan en zal worden opgelost. In die zin is de goed-fout-slecht discussie aardig zinloos (desalniettemin wel interessant :) )

Muzikanten worden doorgaans beschouwd als creativelingen ... ideeen? :)

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Dalende omzet komt vooral door het bestedingspatroon van de klanten.
Downloaden gebeurt echt niet veel vaker dan het ouderwetse opnemen op een cassettebandje, een paar jaar geleden. De meeste klanten kopen hun muziek en willen dat die goed op de CD staat, dus zonder overspringen en graag met het hoesje vol informatie over de muziek zelf. Die markt bestaat nog steeds.

Maar een groot deel van de jongere muziek kopers zijn verloren door... SMSsen. Vroeger was het voor een puber belangrijk dat je door je muziek en kledingkeuze bij de groep hoorde. Daar werd aardig aan verdiend. Nu is het aantal SMSjes wat je krijgt per dag een hot item. En daar gaat al hun geld naar toe.

Wat de platenbazen nu van ons willen is extra geld op iedere write-able CD, net als de cassettebandjes een twintig jaar geleden...
Straks willen boekuitgevers nog geld voor papier, omdat je een zin uit een boek kunt overschrijven...

Wout

"Wammotjenou met fokkin' musick as je opje Nintendo en Zo Nie de
phatstste keems ken spele; interactive is da bomb, matey.
No more pathetic metronome for this bloke, baby!
Ennom te chille con karma laad 'kwel unnèmpee trieootje daun (Syndroom van Download);
maafoomuh wiekent ga ik voo de SupahDom."

Aldus onze correspondent uit groep 3C, nadat zijn IPod en fileermes door de
Eerste Nederlandse Beveiligingsdienst waren ingenomen,
ISPdeRuiter

Ze zouden inplaats van de cd hoesjes zo goed koop mogelijk te maken, juist wat meer poespas om het zo maar te zeggen erin gooien, Mensen willen nu eenmaal hebben dingetjes en daar spelen cd's ook een rol bij.

Maak die kaft zo dat het niet te kopieren is, maak er iets speciaals van.

Als je er zo dan meer verkoopt heft het de productiekosten wel weer op.

Ik vond bijv. toen der tijd met die club x cd wel een goeien zet, toen deden ze er een of twee vrijkaartjes voor
club x bij.

De mensen moeten eens ophouden met zich voor te doen alsof ze zo zielig zijn.

CD's zijn zo duur, weeeeheeee! Kinderachtig gebral. Dan koop je ze niet!
En al die verwende pubers moeten niet zo zeiken en beter leren met geld om te gaan. En als je wat meer dingen wilt kopen dan ga je maar werken met je luie reet ipv achter die domme computer mp3's te lopen trekken.

Wij consument hebben alles en iedereen bij de ballen als we maar beseffen dat we met onze vrije keuze hele bedrijven over de kop kunnen laten gaan. (Iemand een buckler?)

Als zij 25 euro voor een CD durven te vragen betekend nog niet automatisch dat je van ze moet stelen.
"Ja ze vragen er toch om?"
Gewoon een laf excuus om je eigen geweten te sussen.

Origineel geplaatst door fuse
De mensen moeten eens ophouden met zich voor te doen alsof ze zo zielig zijn.

CD's zijn zo duur, weeeeheeee! Kinderachtig gebral. Dan koop je ze niet!
En al die verwende pubers moeten niet zo zeiken en beter leren met geld om te gaan. En als je wat meer dingen wilt kopen dan ga je maar werken met je luie reet ipv achter die domme computer mp3's te lopen trekken.

Wij consument hebben alles en iedereen bij de ballen als we maar beseffen dat we met onze vrije keuze hele bedrijven over de kop kunnen laten gaan. (Iemand een buckler?)

Als zij 25 euro voor een CD durven te vragen betekend nog niet automatisch dat je van ze moet stelen.
"Ja ze vragen er toch om?"
Gewoon een laf excuus om je eigen geweten te sussen.

dus als een cd 100 euro kost ?

Ze moeten gewoon hun k.t muziek in de winkel kopen ook voor hun eigen bestwil!

Ik moet toch ook voor mijn pakje sigaretten betalen?

PS: Die cd gaat geen 100 euro kosten ivm vraag en aanbod, en concurrenties

ze moeten gewoon alles weer op plaat uitbrengen of anders muziek gratis versprijden.

nieuwe wet:
een cd hoeft niet meer dan 10 euro te kosten anders mag ie geript worden

ja hoor....gaan we weer....;)

zelfs als dit soort drastische maatregelen genomen wordt,zijn er nog steeds mensen die het keihard ontkennen ( waarschijnlijk mensen die zelf veel downloaden,maar dat terzijde )....

verder hou ik erover op,heb deze discussie al vaker gevoerd...

:stupid

Natuurlijk is het downloaden1 vd grootste problemen geworden. no doubt about it!!!
Kom op zeg. Je hebt toch geen onderzoek nodig om dat te beseffen?
Maar wat vooral een probleem is geworden is dat er mensen zijn die het gedownloade op een cdr zetten en dat weer gaan verkopen.
Kijk maar eens op platenbeurzen en je weet dat er iets niet klopt.

Kijk ook naar de jeugd. Ik fiets er elke dag langs en kan precies zien waar hun zakgeld heen gaat.
Het mobiele telefoontje met de nieuwste ringtoon erin.

Daar gaat tegenwoordig hun geld aan op want een cd kun je toch downloaden?

Maar persoonlijk vind ik ook dat we de "a&r's hier in nederland eens in de schijnwerpers moeten gaan zetten.
Daar mankeert heel wat aan.
Ikzelf ben al jaren van mening dat we hier in nederland niet echt barsten van het muziektalent maar dat geldt ook
voor de a&r's.

Ik heb vrij veel te maken met A&R's maar op een paar na kunnen ze beter allemaal achter de lopende band gaan om wasknijpers in elkaar te zetten. Verstand van muziek hebben ze vaak niet.
Mismanagement door teveel poeder in de neus te stoppen komt al jaren voor en zeker in deze business.

Er is nog maar een kleine "elite" die profiteert van verkopen. Kijk maar naar idols of een venga boys.
Dat zijn wat mij betreft ook de figuren die voor een groot deel verantwoordelijk zijn voor een hoop "muziekale"troep en daardoor uiteindelijk ook verantwoordelijk voor slechte verkopen.

Wat kun je eraan doen?

Eigenlijk heel veel, maar helaas worden we hier vanaf een afstand bestuurd door brussel waar de corruptie toch ook wel overduidelijk begint te worden en hebben we hier in nederland met mannen met 50er jaren mentaliteit te maken.

En deze "bestuursleden" zijn erg traag van begrip en daardoor ook van handelen.

Zet 10 controleurs op zo'n platenbeurs en zorg dat de wet zo in elkaar zit dat de verkopers van illegale cd's een minimum boete van E. 5000,- krijgen. Dan verkopen ze hun auto maar. Gewoon eens flink aanpakken.
Van die boetes kunnen de controleurs makkelijk betaald worden.

Ik geef het 3 maanden en dan is er geen enkele illegale cd te vinden op een platenbeurs.
Tzelfde geld voor t internet. Dat is zo makkelijk te controleren.

Het is een kwestie van het een keer doen.

o ja was laatst nog op de platenbeurs en heb een illegale DVD gekocht van Iron Maiden voor 7.50 euro.
en de verkoper maar volhouden dat de rechten worden vrijgegeven na 10 of 15 jaar toen wij met em in duscussie waren.
In ieder geval stikt t van de illegale muziekverkoop op die beurzen, bootlegs maar ook voledige kopien

Volgens mij speelt de te hoge prijs niet de hoofdrol.

Ze zeggen weleens dat Nederlanders "gierig" zijn. Volgens mij is het in de rest van de wereld niet anders.
Kijk maar naar de invoering van een muntstuk stoppen in een winkelwagentje. Mensen doen alles voor 1 Euro.
En willen hem terug.

Ook al kosten cd's een tientje. Het gros van de mensen gaat dan toch echt voor "het gratis" downloaden. Geloof mij.
"Geen cent teveel"

BEHALVE: "De echte liefhebbers, fans etc. " Ik denk dat die geen genoegen nemen met een kopie of Mp3

Origineel geplaatst door Errol
Natuurlijk is het downloaden1 vd grootste problemen geworden. no doubt about it!!!
Kom op zeg. Je hebt toch geen onderzoek nodig om dat te beseffen?
Maar wat vooral een probleem is geworden is dat er mensen zijn die het gedownloade op een cdr zetten en dat weer gaan verkopen.
Kijk maar eens op platenbeurzen en je weet dat er iets niet klopt.

Kijk ook naar de jeugd. Ik fiets er elke dag langs en kan precies zien waar hun zakgeld heen gaat.
Het mobiele telefoontje met de nieuwste ringtoon erin.

Daar gaat tegenwoordig hun geld aan op want een cd kun je toch downloaden?

Maar persoonlijk vind ik ook dat we de "a&r's hier in nederland eens in de schijnwerpers moeten gaan zetten.
Daar mankeert heel wat aan.
Ikzelf ben al jaren van mening dat we hier in nederland niet echt barsten van het muziektalent maar dat geldt ook
voor de a&r's.

Ik heb vrij veel te maken met A&R's maar op een paar na kunnen ze beter allemaal achter de lopende band gaan om wasknijpers in elkaar te zetten. Verstand van muziek hebben ze vaak niet.
Mismanagement door teveel poeder in de neus te stoppen komt al jaren voor en zeker in deze business.

Er is nog maar een kleine "elite" die profiteert van verkopen. Kijk maar naar idols of een venga boys.
Dat zijn wat mij betreft ook de figuren die voor een groot deel verantwoordelijk zijn voor een hoop "muziekale"troep en daardoor uiteindelijk ook verantwoordelijk voor slechte verkopen.

Wat kun je eraan doen?

Eigenlijk heel veel, maar helaas worden we hier vanaf een afstand bestuurd door brussel waar de corruptie toch ook wel overduidelijk begint te worden en hebben we hier in nederland met mannen met 50er jaren mentaliteit te maken.

En deze "bestuursleden" zijn erg traag van begrip en daardoor ook van handelen.

Zet 10 controleurs op zo'n platenbeurs en zorg dat de wet zo in elkaar zit dat de verkopers van illegale cd's een minimum boete van E. 5000,- krijgen. Dan verkopen ze hun auto maar. Gewoon eens flink aanpakken.
Van die boetes kunnen de controleurs makkelijk betaald worden.

Ik geef het 3 maanden en dan is er geen enkele illegale cd te vinden op een platenbeurs.
Tzelfde geld voor t internet. Dat is zo makkelijk te controleren.

Het is een kwestie van het een keer doen.

kan me hier voor een groot deel wel in vinden...maar denk je dat als er geen internet, bandjes, kopieren etc. was dat de jeugd van tegenwoordig wel het geld voor de populaire muziek over zou hebben? het is toch een kwestie van schaarste en prioriteiten stellen.....je hebt tegenwoordig ook the box enzo..volgens mij is de mobi prio nr.1, daarna komen uitgaan en drankjes, en ver daarna muziek..dan bellen ze toch gewoon the box op om hun favo clip te zien/horen? ... op welke momenten en waar luisteren de kids eigenlijk nog naar muziek? volgens mij is dat echt voor de TV ofzo....

ik denk: zorg als platenmaatschappij dat je een iTunes achtig ding in de lucht helpt waar je via je mobi muziek kan kopen (a la ringtones) en het zal al een stuk beter gaan

Back