Origineel geplaatst door dione
ja hoor....gaan we weer....
hoeveel bewijs moeten jullie nog hebben voordat het duidelijk is dat het downloaden wel degelijk nadelige effecten heeft ?
zelfs als dit soort drastische maatregelen genomen wordt,zijn er nog steeds mensen die het keihard ontkennen ( waarschijnlijk mensen die zelf veel downloaden,maar dat terzijde )....
verder hou ik erover op,heb deze discussie al vaker gevoerd...
Natuurlijk is het downloaden1 vd grootste problemen geworden. no doubt about it!!!
Kom op zeg. Je hebt toch geen onderzoek nodig om dat te beseffen?
Maar wat vooral een probleem is geworden is dat er mensen zijn die het gedownloade op een cdr zetten en dat weer gaan verkopen.
Kijk maar eens op platenbeurzen en je weet dat er iets niet klopt.
Kijk ook naar de jeugd. Ik fiets er elke dag langs en kan precies zien waar hun zakgeld heen gaat.
Het mobiele telefoontje met de nieuwste ringtoon erin.
Daar gaat tegenwoordig hun geld aan op want een cd kun je toch downloaden?
Maar persoonlijk vind ik ook dat we de "a&r's hier in nederland eens in de schijnwerpers moeten gaan zetten.
Daar mankeert heel wat aan.
Ikzelf ben al jaren van mening dat we hier in nederland niet echt barsten van het muziektalent maar dat geldt ook
voor de a&r's.
Ik heb vrij veel te maken met A&R's maar op een paar na kunnen ze beter allemaal achter de lopende band gaan om wasknijpers in elkaar te zetten. Verstand van muziek hebben ze vaak niet.
Mismanagement door teveel poeder in de neus te stoppen komt al jaren voor en zeker in deze business.
Er is nog maar een kleine "elite" die profiteert van verkopen. Kijk maar naar idols of een venga boys.
Dat zijn wat mij betreft ook de figuren die voor een groot deel verantwoordelijk zijn voor een hoop "muziekale"troep en daardoor uiteindelijk ook verantwoordelijk voor slechte verkopen.
Wat kun je eraan doen?
Eigenlijk heel veel, maar helaas worden we hier vanaf een afstand bestuurd door brussel waar de corruptie toch ook wel overduidelijk begint te worden en hebben we hier in nederland met mannen met 50er jaren mentaliteit te maken.
En deze "bestuursleden" zijn erg traag van begrip en daardoor ook van handelen.
Zet 10 controleurs op zo'n platenbeurs en zorg dat de wet zo in elkaar zit dat de verkopers van illegale cd's een minimum boete van E. 5000,- krijgen. Dan verkopen ze hun auto maar. Gewoon eens flink aanpakken.
Van die boetes kunnen de controleurs makkelijk betaald worden.
Ik geef het 3 maanden en dan is er geen enkele illegale cd te vinden op een platenbeurs.
Tzelfde geld voor t internet. Dat is zo makkelijk te controleren.
Het is een kwestie van het een keer doen.