Origineel geplaatst door kratarknathrak
Kijk, we kunnen wel gaan freewheelen over wel of niet, maar het feit is gewoon: Die p2p netwerken zijn er gewoon, en ze zijn niet aan te pakken. Zelfs met die nieuwe richtlijn van de EEG niet, want om die in NL in te voeren moet de grondwet veranderd worden. Verder is dankzij de acties van de RIAA de ontwikkeling van encrypted p2p, en soortgelijke zaken als darknets, flink op gang gekomen. Ik heb al drie buitengewoon grappige initatieven gezien, die momenteel in de alpha en beta testfases zitten.
Verder staan er overal cd branders, en kan er dus hartelijk gebrand en gekopieerd worden. Dit in aanmerking genomen is het ronduit stompzinnig dat men nog CDs uitbrengt. Althans, voor de prijzen die men er nu voor wil hebben. Want ik merk zelf dat als je CDs verkoopt die ver onder de marktprijs zitten, dat men ze dan wel probleemloos koopt. Zo van: "8 euro? oh, daar ga ik het niet voor downloaden". Daar zit de toekomst! Maar ja, dat betekent dus wel dat je als artiest of label wat actiever aan de rol moet, en de dure tussenhandel moet uitschakelen. En dat kan makkelijk. Ik zag het vandaag nog gebeuren in Simplon waar drie acts van het Cold Meat Industry label optraden. De labelbaas zelf was ook mee, en had drie dozen vol met CDs mee, en die verkocht hij voor 10 euro per stuk. En ja hoor, dat liep heel behoorlijk, want een tientje leggen mensen probleemloos neer voor een CDtje. En dat is een van de manieren waarop het in de toekomst zal moeten gebeuren. En diegenen die niet mee willen doen, die gaan het in de toekomst niet redden. Het oude business model is niet meer te handhaven. Pas je aan of verdwijn.