Het gaat niet goed in de muziekindustrie!

Origineel geplaatst door kratarknathrak
Doordat de muziekindustrie een medium onarmde dat digitaal was, stelden zij zichzelf bloot aan iets dat zeer gevoelig was voor kopieeren! En dat konden ze van tevoren zien aankomen. Als ze slim waren geweest hadden ze zich gericht op het verbeteren van de analoge vinyl standaard. Zoals eenieder wel weet is het kopieren van een vinyl album een stuk lastiger, en kunnen de resultaten nog wel eens tegenvallen.

Dat is dus het zotte van de hele situatie.......
Iedereen die al uit de luiers was ten tijde van de LP had bakken vol cassette-bandjes thuis.
Voorbespeelde bandjes werden amper verkocht, hooguit aan lieden met een autoradio.
oftewel: al die bandjes waren kopieën van LP's........

Toen hoorde ik niet 1 maatschappij klagen.......

Origineel geplaatst door gemmetje
Iedereen die al uit de luiers was ten tijde van de LP had bakken vol cassette-bandjes thuis.
Voorbespeelde bandjes werden amper verkocht, hooguit aan lieden met een autoradio.

jawel hoor..toen al liepen ze net zo hard te piepen dat kopieren op cassettebandje de doodsteek was voor de artiesten enzo.....maarja..tegelijkertijd wel geld heffen op lege cassettebandjes (zoals nu op CD-r's)

Ook in Vlaanderen is het giene vetten

Ook in Vlaanderen is het giene vetten

Eergisteren kwam het ook al aan bod in het journaal. Ook in België gaat het al een tijdje minder goed. Artiesten worden blijkbaar bedankt voor hun diensten en aan de deur gezet. Zelfs Novastar moet eraan geloven.

Op www.vrtnieuws.net kan je de reportage nalezen en bekijken.

Who's next? Hooverphonic :confused:

Re: Ook in Vlaanderen is het giene vetten

Re: Ook in Vlaanderen is het giene vetten

Origineel geplaatst door Hover
Eergisteren kwam het ook al aan bod in het journaal. Ook in België gaat het al een tijdje minder goed. Artiesten worden blijkbaar bedankt voor hun diensten en aan de deur gezet. Zelfs Novastar moet eraan geloven.

Op www.vrtnieuws.net kan je de reportage nalezen en bekijken.

Who's next? Hooverphonic :confused:

Als dit een publiciteits-poging van de platenmaatschappijen is om consumenten aan te zetten tot het kopen van CD's i.p.v. downloaden is dat wel heel zielig !!:duivels:

Overigens heb ik grote moeite het downloaden van liedjes "stelen" te noemen, want feitelijk is dat het niet. Want bij stelen moet je iemands eigendom wederrechtelijk toe-eigenen. Hier is een lastige grens, want doe je dat met het downloaden van een mp3? Nou, eigenlijk niet. Je kopieert het namelijk.

Gaan we weer!

Parkeren op een plek daar dat niet mag is geen stelen, maar toch krijg je daar een boete voor. Ook al doe je niemand 'kwaad'. Of het naar binnen sluipen bij een festival ook zeker niet. Want je had toch geen geld om er voor te betalen.

In nederland mag je alleen kopieen voor eigen gebruik of educatieve doeleinden maken. (dat is nog geeneens een eis volgens dhr Donner) Maar het massaal kopieeren van albums kan ik niet scharen onder de noemer educatieve doeleinden.

Het is gewoon een laf excuus om je eigen geweten te sussen. Net zo min dat je stelen voor jezelf wilt legaliseren omdat de winkel ze zo duur verkoopt. Koop het dan ergens anders waar de prijs je wel aanstaat of niet.

En als je toevallig de l*l bent dat de BS of de wouten (legaal) in jouw huis komen en ze treffen je niet legale mp3's aan op CD/DVD/HD dan worden die in beslag genomen en krijg je een proces verbaal. Zo simpel zit het gewoon in elkaar.

Re: Re: Ook in Vlaanderen is het giene vetten

Re: Re: Ook in Vlaanderen is het giene vetten

Origineel geplaatst door Bass
Als dit een publiciteits-poging van de platenmaatschappijen is om consumenten aan te zetten tot het kopen van CD's i.p.v. downloaden is dat wel heel zielig !!:duivels:

Hou eens op me trollen. Dat is mega irritant.
Ga maar trance maken, dan ben je tenminste rustig.

Origineel geplaatst door fuse
Gaan we weer!

In nederland mag je alleen kopieen voor eigen gebruik of educatieve doeleinden maken. (dat is nog geeneens een eis volgens dhr Donner) Maar het massaal kopieeren van albums kan ik niet scharen onder de noemer educatieve doeleinden.

Ja en in veel gevallen dien je het origineel zelfs in je bezit te hebben, dacht ik (officieel dus), of heb ik dat mis?

maar uiteindelijk ontkomt niemand eraan ooit nummers gekopieerd te hebben van radio of van derden. Ik dus ook.

Origineel geplaatst door gemmetje

Er wordt teveel vergeleken met het "cassette bandje"
Hoewel de kwaliteit van een nummer opgenomen met een "Nakamichi" niet de kwaliteit van een Mp3 haalt, wordt hier vergeten

A. het gemak van Mp3 (even een muziekje op je computer afspelen, terwijl je met andere dingen bezig bent)
B. Archivering
C. Snel doorklikken naar volgend nummer
D. Eventjes naar iemand verzenden

etc, etc, etc

"gemakzucht (misschien is het wel hebzucht in dit geval HAHA) dient de mens":D

Volgens mij moest je wel het orgineel hebben ja.

En ach, we doen allemaal wel eens wat fout.
Rijden eens door rood.
Knoeien met de belastingpapieren.
N**ken een schaap in de wei. (Tsja ze vragen d'rom)

En fout? Nou ja. Maar als het zo massaal gaat worden dan krijg je daar automatisch reakties op. Platenmijs die gaan lopen bleren en nog meer commercieel getinte muziek op markt gaan brengen. Of het kinderachtige kopieerbeveiligen want een kind van 6 nog kan omzeilen.
Maar dus ook de artiesten die de muziek gemaakt hebben. En een aantal van de leden hier hebben hier al last van en daar mogen ze best wel wat van zeggen vind ik dan.

Origineel geplaatst door 6 trak
stel er was geen p2p en ook geen cassette band(jes)... zouden er dan ook meer platen/cd's zijn/worden verkocht?

Dat weet ik wel zeker. Maar het is natuurlijk niet zo dat alles wat nu gekopieerd wordt dan gekocht zou worden......

Kijk, we kunnen wel gaan freewheelen over wel of niet, maar het feit is gewoon: Die p2p netwerken zijn er gewoon, en ze zijn niet aan te pakken. Zelfs met die nieuwe richtlijn van de EEG niet, want om die in NL in te voeren moet de grondwet veranderd worden. Verder is dankzij de acties van de RIAA de ontwikkeling van encrypted p2p, en soortgelijke zaken als darknets, flink op gang gekomen. Ik heb al drie buitengewoon grappige initatieven gezien, die momenteel in de alpha en beta testfases zitten.
Verder staan er overal cd branders, en kan er dus hartelijk gebrand en gekopieerd worden. Dit in aanmerking genomen is het ronduit stompzinnig dat men nog CDs uitbrengt. Althans, voor de prijzen die men er nu voor wil hebben. Want ik merk zelf dat als je CDs verkoopt die ver onder de marktprijs zitten, dat men ze dan wel probleemloos koopt. Zo van: "8 euro? oh, daar ga ik het niet voor downloaden". Daar zit de toekomst! Maar ja, dat betekent dus wel dat je als artiest of label wat actiever aan de rol moet, en de dure tussenhandel moet uitschakelen. En dat kan makkelijk. Ik zag het vandaag nog gebeuren in Simplon waar drie acts van het Cold Meat Industry label optraden. De labelbaas zelf was ook mee, en had drie dozen vol met CDs mee, en die verkocht hij voor 10 euro per stuk. En ja hoor, dat liep heel behoorlijk, want een tientje leggen mensen probleemloos neer voor een CDtje. En dat is een van de manieren waarop het in de toekomst zal moeten gebeuren. En diegenen die niet mee willen doen, die gaan het in de toekomst niet redden. Het oude business model is niet meer te handhaven. Pas je aan of verdwijn.

Kijk, we kunnen wel gaan freewheelen over wel of niet, maar het feit is gewoon: Die p2p netwerken zijn er gewoon, en ze zijn niet aan te pakken. Zelfs met die nieuwe richtlijn van de EEG niet, want om die in NL in te voeren moet de grondwet veranderd worden. Verder is dankzij de acties van de RIAA de ontwikkeling van encrypted p2p, en soortgelijke zaken als darknets, flink op gang gekomen. Ik heb al drie buitengewoon grappige initatieven gezien, die momenteel in de alpha en beta testfases zitten.
Verder staan er overal cd branders, en kan er dus hartelijk gebrand en gekopieerd worden. Dit in aanmerking genomen is het ronduit stompzinnig dat men nog CDs uitbrengt. Althans, voor de prijzen die men er nu voor wil hebben. Want ik merk zelf dat als je CDs verkoopt die ver onder de marktprijs zitten, dat men ze dan wel probleemloos koopt. Zo van: "8 euro? oh, daar ga ik het niet voor downloaden". Daar zit de toekomst! Maar ja, dat betekent dus wel dat je als artiest of label wat actiever aan de rol moet, en de dure tussenhandel moet uitschakelen. En dat kan makkelijk. Ik zag het vandaag nog gebeuren in Simplon waar drie acts van het Cold Meat Industry label optraden. De labelbaas zelf was ook mee, en had drie dozen vol met CDs mee, en die verkocht hij voor 10 euro per stuk. En ja hoor, dat liep heel behoorlijk, want een tientje leggen mensen probleemloos neer voor een CDtje. En dat is een van de manieren waarop het in de toekomst zal moeten gebeuren. En diegenen die niet mee willen doen, die gaan het in de toekomst niet redden. Het oude business model is niet meer te handhaven. Pas je aan of verdwijn.

zullen we dan gelijk aan al die dj's op de radio vragen of ze wat minder willen vragen om je plaatje te draaien?
dat de prijs van een cd omlaag kan is vrij logisch maar daar los je niet alles mee op.

zoals ik al zei, er komt meer bij kijken dan ergens met een doos cd's gaan staan.
de btw zou bijv. van 19% naar 6% kunnen zakken.

En al die mensen die in de muziekindustrie werken zouden dan ook met hun salaris omlaag moeten.
Of nog beter, als we nu eens de belastingen omlaag gooien.

Heb je enig idee wat het kost om iemand in dienst te nemen?
Ik betaal 2,6 x iemand zn netto salaris.
Dat houdt in dat als jij netto E. 1500,- wilt verdienen, ik maandelijks E. 3900,- kwijt ben.

En als je niet goed functioneerd kost het me nog even wat meer geld om je uit mn bedrijf te krijgen.
De balance is een beetje weg vind je niet?

Het lijkt wel of consumenten alleen maar met hun "rechten" bezig zijn en daardoor de plichten niet willen zien.

Het doet me denken aan iemand die zei: als alle wapens uit de wereld zijn is er geen oorlog meer.
Wie denk je dat die wapens hebben gemaakt?

Lag het allemaal maar zo simpel.

Het afgeven op mp3 en p2p is zinloos tenzij je er persoonlijk plezier aan beleeft. Hoe goed of fout ook, hoe rechtvaardig of onrechtvaardig ook.. het is de realiteit. Wie zich slechts beperkt tot het uiten van ongenoegens zal uiteindelijk de boot missen denk ik.. net als nu.

Origineel geplaatst door fuse
Knoeien met de belastingpapieren.

:duivels: :duivels: :duivels: :duivels:

Dus daarom kan ik dit jaar minder platen kopen!

En Dhr Donner is voorlopig nog te druk met het innen van 21 jaar achterstallige belastingen bij 'aso groepen' ;)

:biertje:

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Errol
En als je niet goed functioneerd kost het me nog even wat meer geld om je uit mn bedrijf te krijgen.
De balance is een beetje weg vind je niet?

Wel eens afgevraagd waarom dat is? Enig idee hoeveel werknemers er dit jaar nog uitgemieterd worden onder het motto van 'slecht functioneren', terwijl men weet (en juist daarom) dat de economie weer aan gaat trekken?

Daarvoor moet je toch echt de vinger wijzen naar 'Corporate Nederland'

Ben het overigens wel met je eens 8~

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Knaller
Wel eens afgevraagd waarom dat is? Enig idee hoeveel werknemers er dit jaar nog uitgemieterd worden onder het motto van 'slecht functioneren', terwijl men weet (en juist daarom) dat de economie weer aan gaat trekken?

knaller, ik praat alleen maar uit eigen ervaringen.
Ik heb nogal wat personeel hier over de vloer gehad die echt niet goed functioneerden.
Het is wel een feit dat veel andere werkgevers dezelfde problemen hebben met het vinden van goed personeel.

Origineel geplaatst door Knaller

en over corporste nederland nog even.

Ik had al gezegd, dat als de politiek echt zou willen, dan is het probleem van illegaal copieren en verkopen in 3 maanden opgelost.

Back