Nieuwe KRK V-serie

justin

Shauna
Krk komt dus nu met de nieuwe V4,6,8,88 serie 2. De V4,6,8 worden niet meer gemaakt dus de prijs zal daardoor wel weer flink zakken. En ik was nog van plan om een setje v series te halen...ik weet trouwens niet wanneer ze hier uberhaupt te koop zijn. Maar neem aan dat het concept verbetert is tot de normale V serie.

Attachments

• v8series2.jpg
    v8series2.jpg
    71,4 KB · Bekeken: 172
Heb nog zo'n "oud" V8 setje van de importeur kunnen regelen voor een leuk prijsje. beter...

die oude gele KRK versie zou ik niet doen, ik vind em waardeloos klinken.

Origineel geplaatst door hansbakker
die oude gele KRK versie zou ik niet doen, ik vind em waardeloos klinken.

Ja en nee.

Ik heb een paar weken geleden die v6 een weekje op proef in de studio gehad.
Tja, het zijn niet de beste monitors die ik ooit heb gehoord maar wel geven ze me een goede referentie hoe het in de huiskamer klinkt.
De gemiddelde huiskamer hifisetup bestaat vaak uit gebooste monitors.

Als hoofdmonitor zou ik ze ook niet willen gebruiken want als het om detail gaat ken ik wel betere monitors.

ik denk toch dat ik ze in de studio in de toekomst erbij ga zetten.

Heb van de week contact gehad met een persoon die aan professionele studio's levert.
Hij vertelde dat Genelec toch de beste is en het meeste wordt verkocht. Waarom klinken die monitors niet altijd zo goed, omdat de instellingen achterop verkeerd staan afgesteld. Die moet je afstellen op de ruimte. Nou heb ik ze zelf ooit gehoord, maar was er niet zo over te spreken, maar die persoon waarbij ik ze beluisterde had nooit de instellingen zo afgesteld dat de monitoren het meest tot hun recht kwamen. Wat die instellingen betreft, ga ik toch twijfelen. Persoon vertelde mij dat de genelecs beter zijn dan welke KRK of Dyn-Audio ook.

Alleen heb ik zoiets "Hoe kun je nou zo'n genelec zo ideaal mogelijk afstellen?". D.m.v. een meetmicrofoon en een spectrum analizer soms?

Genelec beter dan welke Dynaudio dan ook. Gaan jouw nekharen nou niet overeind staan van dit soort uitspraken? Wat een gelul zeg. Van mensen die dit soort uitspraken doen zou ik zelf niet te veel aannemen, maar goed, that's just me...

Tja dat is verkooppraat denk ik. Ik vertelde hem ook dat "veel verkopen" niet automatisch betekent dat deze dan ook de beste zijn. Denk aan de yamaha NS10. 1 studio roept van de daken dat hij ze heeft staan en ineens wil elke studio ze hebben. Ook enorm overtrokken die Yamaha's als referentie monitor

Heb een tijd lang KrK V8's gehad, maar sinds ik Dynaudio's Bm6a's heb? Ben ik alweer helemaal vergeten hoe kut ze klinken?! ;) [Mijn mening?!:) No offense!]

peace...

Origineel geplaatst door Catalunya
Tja dat is verkooppraat denk ik. Ik vertelde hem ook dat "veel verkopen" niet automatisch betekent dat deze dan ook de beste zijn. Denk aan de yamaha NS10. 1 studio roept van de daken dat hij ze heeft staan en ineens wil elke studio ze hebben. Ook enorm overtrokken die Yamaha's als referentie monitor

Nee de ns10 is echt niet zomaar een standaard monitor geworden.
Het is een referentie die heel bruikbaar is als het gaat om het middengebied.
Tevens kijk ik altijd naar de conussen voor het laag.
Als ze teveel trillen weet ik dat er te veel sub in zit waardoor de gemiddelde speaker een vangnetje nodig heeft om de conussen op te kunnen vangen.

Genelec is wat mij betreft geen slecht merk maar wel een beetje duur voor wat je er werkelijk voor terug krijgt.
Als je een E. 4.000,- westlake bbsm5+bryston naast een genelec zet met hetzelfde prijskaartje ga je echt niet voor de genelec kiezen.

Of je moet echt een bord voor je oren hebben.8)

Origineel geplaatst door Errol

Genelec is wat mij betreft geen slecht merk maar wel een beetje duur voor wat je er werkelijk voor terug krijgt.
Als je een E. 4.000,- westlake bbsm5+bryston naast een genelec zet met hetzelfde prijskaartje ga je echt niet voor de genelec kiezen.

Of je moet echt een bord voor je oren hebben.8)

Een bord voor je neus met €. 4000,- erop lijkt me toch ook wel wat :)

Of je moet echt een bord voor je oren hebben.8) [/B][/QUOTE]

PCM's met Bryston eindtrap ruled alles de pan uit!8) Mee eens!!!

whehhe weer een forum vol met meningen .. en natuurlijk is wat je momenteel heb staan het beste .. je kunt jezelf goed belazeren nu alleen de andere nog zover krijgen :)

Origineel geplaatst door mischa
whehhe weer een forum vol met meningen .. en natuurlijk is wat je momenteel heb staan het beste .. je kunt jezelf goed belazeren nu alleen de andere nog zover krijgen :)

Iedereen heeft een ander gehoor! En dat maakt het kiezen van monitors een absolute persoonlijke smaak!
Maar je mag natuurlijk altijd zeggen wat "jij" het beste vindt klinken?! Toch? Patsen hoort erbij in dit vak?! ;) :D :dubbel:

Hallo Loppersummer8)

Ik heb een paar jaar geleden pcm, dynaudio (die digitale), en mn toenmalige genelecs s30c (volgens mij de beste genelec ooit gemaakt) naast de westlake bbsm5 gezet en het is net alsof de zon ineens gaat schijnen als je westlake hoort.

Er hebben een aantal dealers bij gestaan en een paar producers en die werden (vooral die van dynaudio) erg stil.

Desalnietemin geloof ik niet in 1 monitor systeem in de studio.
Vandaar dat we daar een aantal andere monitors hebben staan.

[offtopic] iemand ervaring met genelec 1030?

helemaal mee eens :)

tis alleen jammer dat er maar weinig mensen monitors hebben gekocht onder ideale omstandigheden ..

ideaal :

speciale luister ruimte
geen lawaai van klanten om je heen
monitors die je niet kunt zien .. dus ruimte helemaal donker zodat je niet op looks gaat letten
niet van te voren vragen wie wat gebruikt en waarom .

luister of het geluid los komt van de speakers , je moet niet horen dat het uit doosjes komt .
luister een eigen track en als je op 1 speaker veel dingen hoord die je anders had moeten doen is het goed

persoonlijk heb ik al argwaan als een monitor in een folder geprezen word als reference nearfield/main/mid field

er bestaat geen referentie alleen slimme marketing door de gebroeders list en bedrog

tis alleen jammer dat er maar weinig mensen monitors hebben gekocht onder ideale omstandigheden ..

ideaal :

speciale luister ruimte
monitors die je niet kunt zien .. dus ruimte helemaal donker zodat je niet op looks gaat letten

luister of het geluid los komt van de speakers , je moet niet horen dat het uit doosjes komt .
luister een eigen track en als je op 1 speaker veel dingen hoord die je anders had moeten doen is het goed

persoonlijk heb ik al argwaan als een monitor in een folder geprezen word als reference nearfield/main/mid field

er bestaat geen referentie alleen slimme marketing door de gebroeders list en bedrog

:luv:

ideaal :

speciale luister ruimte

Ah yeah! 8)

Back