Nieuwe KRK V-serie

Re: Re: Re: KR K(ut)

Re: Re: Re: KR K(ut)

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
T'is wat ik zeg : kunnen mixen is fantastisch.
En verder hoef je je niet te schamen voor het bezit van setje KRK. Iedereen begaat wel eens een blunder :)

Het zijn meestal de mensen zelf die monitors K*T laten klinken :koffie:

horen jullie dat ook er komt engelengezang uit mijn monitors , wat prachtig :engel:

Soms weet je pas dat het echt k*t klinkt als je echte goede monitors hebt.

Dat het op je meukmonitors klonk OK.

Maar het is nooit verkeerd om meerdere monitors te hebben. Je moet ook weten hoe het slecht kan klinken. Je zult nog steeds je monitors als je broekzak moeten kennen. Anders hebbie d'r geen drol aan.

Origineel geplaatst door Errol
En uiteraard houd ik van witte conussen 8)

Tja, wat zouden ze daar over 100 jaar bij het programma "Tussen kunst en kitsch" over zeggen.
Waarschijnlijk "dit is 100 jaar oud, was ooit massaproduktie, klinken nergens naar, maar zien er wel aardig uit." De waarde van het ding zit hem in de witte conussen:D

Origineel geplaatst door fuse

Maar het is nooit verkeerd om meerdere monitors te hebben. Je moet ook weten hoe het slecht kan klinken. Je zult nog steeds je monitors als je broekzak moeten kennen. Anders hebbie d'r geen drol aan.

Dat is waar. Speakers hoeven niet mooi te klinken, maar gewoon goed. Het lijkt me verraderlijk wanneer alles heel snel "goed" klinkt.

De philips serie uit de jaren '80 (die 4 ohm boxen die je bij de kringloop tegenkomt), klinken goed om te gebruiken als referentie. Vooral de vocalen komen daarbij goed naar voren. Heb ik geen NS10 voor nodig. En ik houd niet van wit.

Soms hoor je op KRK monitors dingen die je liever niet wilt horen,
dat heet eerlijk.
Dan moet je inderdaad gebruik maken van die knopjes die bij de mixer
worden geleverd , als het goed is staat er EQ op, gewoon een keer eraan
draaien daar zijn ze voor.
:D

laat je oren eens meten .. ze zijn ver van vlak . er is geen referentie op speaker gebied .. elke track klingt anders .. elke ruimte klingt anders .. elke cd speler versterker etc bla bla bla .

maar wat maakt een speaker nu lekker om mee te werken ?

volgens mij moet het gewoon lekker natuurlijk klinken . en alles wat stoort vervormd mee resoneerd is slecht

1 ding hebben de toppers gemeen

een behuizing die niet resoneerd en dus geen geluid lekt
active ( vele malen beter dan passive )
behoorlijk vlak groot berijk en het geluid komt duidelijk niet uit de speakers het geluid kan van ver achter de speaker tot recht voor je neus komen ..
meer dan voldoende vermogen voor dynamische rezerves
ruim bemeten units en vaak 3 weg of meer .

je praat dus eigelijk over hi end .

het is gewoon erggg lekker werken ,, en een setje krk s erbij heerlijk om af en toe te kijken .. hoe meer referentie des te beter het is .

Origineel geplaatst door mischa
laat je oren eens meten .. ze zijn ver van vlak . er is geen referentie op speaker gebied .. elke track klingt anders .. elke ruimte klingt anders .. elke cd speler versterker etc bla bla bla .

maar wat maakt een speaker nu lekker om mee te werken ?

volgens mij moet het gewoon lekker natuurlijk klinken . en alles wat stoort vervormd mee resoneerd is slecht

1 ding hebben de toppers gemeen

een behuizing die niet resoneerd en dus geen geluid lekt
active ( vele malen beter dan passive )
behoorlijk vlak groot berijk en het geluid komt duidelijk niet uit de speakers het geluid kan van ver achter de speaker tot recht voor je neus komen ..
meer dan voldoende vermogen voor dynamische rezerves
ruim bemeten units en vaak 3 weg of meer .

je praat dus eigelijk over hi end .

het is gewoon erggg lekker werken ,, en een setje krk s erbij heerlijk om af en toe te kijken .. hoe meer referentie des te beter het is .

klopt , heb ook een tweede setje erbij...

De krk V6 zijn vrij direct en gebruik ik alleen bij het mixen
de tannoy monitors gebruik ik bij het componeren,.

Attachments

• kopie_2_van_st2.jpg
    kopie_2_van_st2.jpg
    21,1 KB · Bekeken: 136
Origineel geplaatst door mischa

Volgens mij hoort het geluid juist wel uit de speakers te komen, om zo een beter Panning te verkrijgen en dat de ruimte zo min mogelijk van invloed is op de weergave. Het beste is monitoren inbouwen in de muur, zodat de reflecties/resonanties niet rondom gaan.

ff off-topic,puur uit nieuwsgierigheid : wat vinden de heren experts van de Alesis Monitor Ones ? Kep ze in combinatie met Alesis RA 150 versterkertje....??

ik ken de monitor one . je krijgt wat je ervoor betaald heb . een instap speaker . heb het ook tegen fatar gezecht . bouw em om . doe loodbitumen aan de binnen kant met daarop pritec noppenschuim .. das al een stuk beter dat het door hun gebruikte witte kussen vulling ..

en je zou ze ook nog active kunnen maken ..

een passive filter is nooit zo goed als een active module die voor de amp de scheidings filter heeft

Origineel geplaatst door Digimod
Waar staat dat monitors goed moeten klinken..:gaap:

En het boek van Syntherklaas. ;)

Origineel geplaatst door dione
ff off-topic,puur uit nieuwsgierigheid : wat vinden de heren experts van de Alesis Monitor Ones ? Kep ze in combinatie met Alesis RA 150 versterkertje....??

Voor kwaliteitsversterkers, kijk hier : http://www.crownaudio.com/

Vooral de D45 en de D75 komen in aanmerking voor studio gebruik.

Lees hier waarom : http://www.studio-systems.com/audiofeatures/novdec99/dampingFactor/damp01.htm

Andere mogelijkheden zijn Lab Gruppen, QSC, Nikko, Siemens.

Allemaal beregoed maar vrij prijzig vrees ik. Ikzelf gebruik een Nikko Alpha 440. Het "ding" weegt ongeveer 27 kilo.

KRK is NIET eerlijk, hij pakt je sound samen tot een verschrikkelijk slecht klinkende klank-brij, en was in staat Norah Jones te laten klinken alsof het door een transistorradio kwam, vreselijk. Daarnaast duren mix-sessies in de echte wereld flink lang, en na een uur op die KRK's heb je al het gevoel dat je oren bloeden. Maargoed, dat is smaakgebonden!

Dynaudio's vind ik zelf ontzettend goed klinken, heel rustig, heel gedetailleerd, etc. Post-productie mensen zweren erbij, en terecht. Genelecs zijn gewoon de standaard nu, niet perfect, maar als tool prima om mee te werken.

Moet wel gezegd worden dat voor mij een monitor niet MOOI hoeft te klinken, dus die ulta-hifi kabels, eindtrappen etc interesseren me niet voor in de studio. Als ik ooit het geld heb, zet ik dat wel in de huiskamer neer, in de studio is het Genelec. (let op, ik heb het niet over mastering of mainfield gebruik...dat je daar exotische afluistering wil hebben is een heel ander verhaal:))

Origineel geplaatst door IJsman
KRK is NIET eerlijk, hij pakt je sound samen tot een verschrikkelijk slecht klinkende klank-brij, en was in staat Norah Jones te laten klinken alsof het door een transistorradio kwam, vreselijk. Daarnaast duren mix-sessies in de echte wereld flink lang, en na een uur op die KRK's heb je al het gevoel dat je oren bloeden. Maargoed, dat is smaakgebonden!

Dynaudio's vind ik zelf ontzettend goed klinken, heel rustig, heel gedetailleerd, etc. Post-productie mensen zweren erbij, en terecht. Genelecs zijn gewoon de standaard nu, niet perfect, maar als tool prima om mee te werken.

Moet wel gezegd worden dat voor mij een monitor niet MOOI hoeft te klinken, dus die ulta-hifi kabels, eindtrappen etc interesseren me niet voor in de studio. Als ik ooit het geld heb, zet ik dat wel in de huiskamer neer, in de studio is het Genelec. (let op, ik heb het niet over mastering of mainfield gebruik...dat je daar exotische afluistering wil hebben is een heel ander verhaal:))

luistermoeheid komt inderdaad voor als je veel uren maakt met het mixen , het is niet altijd de monitor maar ook hoe de akoestiek is in de Studio en het volume waarop je de muziek afspeelt.
Ook wat voor een soort muziek etc...

je kunt zegge dat een passive x-over eerder zorgt voor luister moeheid dan een active .. hier zijn een aantal redenen voor

Origineel geplaatst door Digimod
luistermoeheid komt inderdaad voor als je veel uren maakt met het mixen , het is niet altijd de monitor maar ook hoe de akoestiek is in de Studio en het volume waarop je de muziek afspeelt.
Ook wat voor een soort muziek etc...

En alweer ben ik het met digimod eens.

Nogmaals de krk is zeker niet de beste speaker en komt in vergelijking met dynaudio en quested niet eens in de buurt.
Maar daar gaat het niet om.

Tijdens het testen van die krk's in mn studio viel mij op dat wat ik op die krk's hoorde dat ook thuis hoorde.
Veel meer dan op de monitors die ik normaal gebruik.

Overigens even 1 ding. Tannoy en de ns10 zijn echt niet achterhaald.
Dat ligt eerder aan de onzekere engineers die denken dat ze weer eens een ander merk moeten gebruiken.
Trendgevoeligheid noem je zo iets.

Tannoy en de ns10 hebben zich allang bewezen en worden daardoor nog steeds volop gebruikt.

Nee, ik kan me heel goed voorstellen waarom digimod de krk's gebruikt.
Behalve als je heel extreem wilt gaan in je mix (ik dus).
Ik wil kunnen bepalen of de kick bijv. echt in het midden staat en van dat soort dingen.
Ik master nog dagelijks en ik het is niet de 1e keer dat ik hoor dat de kick niet rechtzit.
En dat scheelt ontzettend in je punch.

Maar ik denk dat als digimod tot in de finesses moet gaan hij dat niet thuis doet.

Back