die standaard trance geluiden...

@yoozer: mooi samengevat ;)

Maar als wij nou zeggen "nee, er zit geen supersaw in de Virus presets, wel heel veel dat er dicht bij in de buurt komt, en je kunt 'm ook zelf proberen te benaderen door 'm te programmeren", dan komt die vraag automatisch wel ;).

Ik denk dat een aantal mensen hier ook een beetje over vallen omdat het lijkt alsof de TS geen moeite heeft gedaan om een preset die er dichtbij komt zelf aan te passen zodat 't beter lukt.

Re: Re: die standaard trance geluiden...

Origineel geplaatst door quifster
Erg grappig hoe zo'n thread volledig weer een andere kant opgaat terwijl de originele vraag van de poster nog niet 1 keer beantwoord is. 8)

We zitten hier op een synthforum met beginnende en ervaren muzikanten. Ook zijn er mensen die zweren bij hardware, en anderen gaan weer volledig voor software. Je hebt preset gebruikers en je hebt mensen die uren kunnen tweaken om een geluidje te krijgen en daar hun voldoening uit halen. Of te wel... respect hebben voor elkaar is ook een vak mensen ;)

Hieronder nog maar eens de originele vraag. Voor de mensen die het niet goed begrijpen, hij vraagt dus of er een preset in de virus zit die de superwave sound benaderd.

Hij vraagt niet! hoe je trancesounds moet programmeren. Dat is best interessant denk ik voor een heleboel mensen die geen idee hebben hoe dat moet, maar dat zou een andere thread moeten zijn.

Nou daar gaan we dan weer...Wat is volgens jouw dan :D een trancesound? Snap het even niet,dus er zijn standaard trancesounds die ergens vast staan in een of ander boek ofzo....ik snap het niet. Snap trouwens ook niet waarom in veel plaatjes de supersaw is gebruikt,ik snap wel meer niet.

Re: die standaard trance geluiden...

Origineel geplaatst door beocreem
ik heb op de search gedrukt maar heb niet gevonden...

Ik ben een beetje op zoek naar die standaard trance sound wat je hoort in superstring é.d. je kent ze wel... nu heb ik een acces virus en een nova, is er iemand die misschien zo uit het blote bolleke weet of er een standaard patch is die zo klinkt, ik heb dr al heel wat geprobeerd, maar het zijn ze naar mijn gevoel net niet.....

waar ligt dat aan? volgens mij hebben bijde die zogenaamde supersaw wat die jp8080 heeft waar de sound eigenlijk uit komt

volgens mij zit er dus geen patch in die dit benaderd, en dr zitten dr heel wat in die virus... 1000 ofzo...

Ben erg benieuwd waar ze verstopt zitten!

nou de standaard sound zit zeker wel in de virus hoor, of in ieder geval iets wat er op lijkt.
geloof dat Commerce{..} nogal in de buurt komt, zeker na wat tweaken. ik heb zelf de preset bankjes al een heele poos niet meer maar dacht dat het C11 was in de virusc.

de werkwijze om zulke dingen voor elkaar te krijgen is *gewoon* een aantal zwaar gedetunede zaagtandgolfjes op elkaar leggen, denk dat je dan een heel eind kunt komen!

kleine notitie: in de virus is naar mijn mening toch het overgrote deel van de presets te definieren als "trancy" ook al kun je er zeer zeker heel nuttige andere dingen mee doen...

Origineel geplaatst door quifster

Hieronder nog maar eens de originele vraag. Voor de mensen die het niet goed begrijpen, hij vraagt dus of er een preset in de virus zit die de superwave sound benaderd.

Deze vraag is toch door een paar mensen al beantwoord. Die Superwave sound zit er dus niet in.

Is hier trouwens een Elitekorps? Alsof de hoeveelheid synths, merken, hoe lang je al bezig bent, je meer recht geeft een waardeoordeel te geven. Dat is wel heel simpel gedacht. Ook al wil iemand trancegeluiden, maar net bezig is met muziek maken, wat maakt het uit. Ik wil die vraag best beantwoorden hoor. Dit is toch een synthforum, of is dit meer een oude tuttenbellen club? Lijkt er anders wel op.

Me dunkt dat ik al lang en breed antwoord had gegeven. Nog even in Jip en Janneke taal dan maar?

Als je ze niet kan vinden moet je ze zelf bouwen.

Ok, misschien zijn jullie niet dom maar wel te lui om hele draden te lezen.

En Tom ik blijf erbij dat je mijn verhaal niet goed interpreteerd. Want ik nuanceer het juist door het niet zo zwart wit te stellen zoals jij het leest.

Wat je wel goed gelezen hebt is dat ik mensen die perse dat ene geluidje willen hebben stronteigenwijs vindt. Want dat gedrag staat IMHO los van of je er success mee behaalt of niet. Er zijn hier zat trance wannabee's die met een jp8000 toch geen trance willbe's blijken te zijn. Niet dat het mij wat uitmaakt maar ik vind het wel zo eerlijk en ontwapenend om te zeggen.

Neem bijv Carly Simon. Die heeft ooit een hit gehad dat ze een mannenstem nadeed met een FX. Als je weet dat zij het is dan hoor je het metteen, maar anders valt het niet op. Het klinkt wel gek, maar het zou net zo goed iets anders kunnen zijn. Dus hoeft niet alles te zijn wat het is.

Ja FUSE, en dit is zeker allemaal interieurvulling:
Gear List: Chroma Polaris,DW-8000,AX73,EX5,SY99,XV5080,Audio Extreme,01v96,01v,MPX200,VF-1,Aphex104,FMR RNC,Autocom,UltrafexII,2xUltrapatch Pro,Kenwood DX-7, UB1002,Quad 303, Scanspeak A4,HD250,HD265, HD270, PIII-600,2x XP1800+(RME Hammerfall, Wavecenter PCI,Midex8, Audigy,ReesV10)

Waarom staat er een EX5 in je lijstje. daar zitten samples in van de SY99?

Origineel geplaatst door Catalunya
Omdat een EX5 ook nog een VL, AN en FDSP synth bevat, en nog een sampler :).

Hm, zou m'n W5 ook samples van de SY99 bevatten, overigens?

Ik denk dat het tijd wordt om deze thread te sluiten.
Iedereen heeft z'n zegje gedaan, de vragen zijn min of meer beantwoord
en anders vervallen we in herhalingen.

Graag zou ik een keer met jullie allemaal een trance-hit schrijven met
ipv de bekende zaag een flamengo-gitaar... :mexico:

Peace!

ik hou nog steeds van 7voudige superzaagtanden en baal nog steeds dat ik dik een half jaar geleden niet de jp8080 voor 600 eurootjes heb gekocht,...

heeft iemand een grafische weergave van de supersaw van de jp toevallig? en kan een supersaw niet worden nagebootst met een zaagtand in 7voudige unison modus? (en zo nee waarom lukt dat niet?)

p.s.
opmerkingen over het gedrag van anderen zijn minstens net zo offtopic dan het gedrag van anderen wat is opgewekt door de eigenlijke discussie, mods zijn ervoor om de discussies in goede banen te leiden en lijkt me niet een optie om als gebruikertje te praten over het al dan niet sluiten van de thread..

rotopmetjeslotje.gif

Volgens mij 2 detunede saws met eventueel 1 saw erbij 1 octaaf lager, cutoff open en resonantie dicht met een goede chorus erover is al genoeg hoor!

Origineel geplaatst door trigg

...ATB - 9 PM / Till I Come? :D

dat is ook een JP8000 :D :D :D

Origineel geplaatst door hansbakker
dat is ook een JP8000 :D :D :D

Alleen daarom al ga ik hem kopen. 9:01 ben ik bij Feedback :D
Wanneer er een uitsmijter van het forum voor de deur staat en mij ervan wil weerhouden, laat ik hem wel bezorgen.

amai zeg, als da zo doorgaat, zijn ze over een half jaar 1500 Euro waard haha!

Origineel geplaatst door trigg
Ik denk dat het tijd wordt om deze thread te sluiten.
Iedereen heeft z'n zegje gedaan, de vragen zijn min of meer beantwoord
en anders vervallen we in herhalingen.

Peace!

Uit de oude doos:D ,met gitaar.

Origineel geplaatst door Catalunya
Ja FUSE, en dit is zeker allemaal interieurvulling:
Gear List: Chroma Polaris,DW-8000,AX73,EX5,SY99,XV5080,...

Zitten een paar sampletjes in ja. Maar ik heb de rest gesampled en kan ze altijd nog in m'n EX5 stoppen. ;)
Novation heb ik ook nog samples van in m'n EX5 zitten.
In de XV5080 zitten JX2080 samples en JD990 samples ook nog.

Hihi, meer is beter!

Enne, ik ben niet zo'n synthgod als Pim of Rob, maar het programmeren van zo'n ding gaat me nog prima af hoor. Vooral FM want FM is cool!

Back