96 versus 44.1

Origineel geplaatst door Backdrop
Ik heb weleens een waldorf pulse (analoog) beluisterd door een 01V96 op 44.1kHz en 96kHz.
De 96 Khz klonk wat frisser en met de spectral analyzer van m'n RME kaart kon je ook zien dat er onder de 22 Khz toch echt meer energie inzat bij 96kHz kan bij 44.1kHz.

Ik denk dat het verschil gewoon is dat de afkapfilters buiten het hoorbare bereik liggen. 't verschil was niet echt dramatisch maar wel hoorbaar.
en vervolgens word alles weer naar 44.1 geresampled and there you go...

ok even iets anders . je heb in een vsti talloze algoos die alles tezamen het geluid maken .. na de klankopwekking krijg je een aantal fx-en en als laatste nog iets op de master ..

als je een 44.1 khz signaal laat berekenen door 10 tallen algoos word het dan telkens slechter van kwaliteit omdat het de pc kwa resulutie veel minder details kan plaatsen ??

als je op het laatst alles tog trug zet naar 44.1 zou je denken dat het niet uitmaakt .. met 96 khz zou je denken dat je nauwkeuriger details kunt plaatsen maar dat na het renderen trug naar 44 alle details weer verloren gaan ..

nog steeds geen verklaring ,,,,

ik maak nu nog 1 maar dan met meer sporen en wat fx-en

Origineel geplaatst door 6 trak
en vervolgens word alles weer naar 44.1 geresampled and there you go...

Je bedoelt als het op cd komt ?
De echte test is natuurlijk een heel project op 96 en 44.1 doen (dus het opnemen, Eq'en enz.) en dan beide op CD afluisteren.

't is net zoiets als boodschappen doen. Je komt anders uit als je de prijs van elk artikel individueel gaat afronden dan als je eerst alles optelt en dan afrond.

ok track gerendered zelfde fx-en eq etc etc

en 96

geeeeen idee geluidskaart speeld niet mee . moet engine zijn

ik bedoel dus eigenlijk de engine van de plugin. Heb je nog een andere softsynth waarmee je het kan proberen ?

Als dit echt het verschil is tussen 44 en 96 dan denk ik dat niemand ooit weer op 44 gaat werken !!!

Ik heb alleen geluisterd op de kleine speakers maar daar is het verschil zo groot dat ik twijfelde aan mijn speakers !!

de 96 samples waren wel veeel beter en voller !!

Origineel geplaatst door Toon
slechte plugin wrschnlk :D

HHMM Slechte plugins door mischa ??
"Bijna" niet te denken !;) ;)

Via mijn pc aangesloten op een goedkoop plastic Philips stereotorentje klinkt de 44.1 versie lekkerder: meer 'punch'/bas.
Bij de 96 versie klinkt 't een beetje 'ruimer' maar mist ie weer die 'punch' ==> net of er een beetje chorus-efx overheen zit.
Ik heb 't hier over de laatst geplaatste fragmenten.

:erm: Als ik aan de hand HIERVAN een keus zou moeten maken..

Origineel geplaatst door Kokos
Allemaal leuk en aardig, maar leer ook even schrijven joh.

Kokos
Of hou een beetje rekening met de dyslectiche medemens... :okdan:

Origineel geplaatst door Kokos
ok, ok. excuses. Even niet aan gedacht...

Excuses s.v.p. HIER maken.

;)

hehe jah myn tlipeis nie zoo besd kan er ok niks an doen

:)

Origineel geplaatst door mischa
hehe jah myn tlipeis nie zoo besd kan er ok niks an doen

:)

moet je hem eens horen praten8)

ik heb niet naar je voorbeelden geluisterd mischa omdat ik allang weet dat bandbreedte een groot verschil kan maken.

Moet je maar eens met 192Khz gaan opnemen. Wel goede ad convertors gebruiken anders heeft het geen zin.

Back