hi deze 2 mp3s zijn op de volgende methode gemaakt 1 keer cubase met vsti virsynth terra 2 op 44 en keer hetzelfde op 96 niet opgenomen maar gerendered en daarna omgezet naar mp3 ..
Wie weet zit er ook wel een hoogdoorlaat filter op voor het ultralaag.
Sampling heeft een bovenfrequentie maar praktisch gezien ook een laagste frequentie.
Je kan wel 96 kHz gebruiken, maar dat wordt weer teniet gedaan door te mp3en...
En dat extra laag klopt dus niet, zal wel een fout zijn in de geluidskaart of software ofzo...
is helemaal gelijk niks met volume gedaan . digitaal gebleven en ook niet per ongeluk een eq . zou zegge download een demo van terra cubase en test het zelf
Het hangt gewoon denk ik af van de kwaliteit van de componenten die de berekeningen doen en van de signal flow hoe groot het verschil is. Mijn ervaring met tests op ander materiaal is dat het net iets meer sparkle (helderheid) geeft, maar het verschil is niet heel bijzonder groot te noemen.
zou ook best aan terra kunnen liggen . met andere vstis heb ik minder verschil .. mischine is de 96 khz versie wel helemaal verkeerd berekend door cubie of terra
Ik heb weleens een waldorf pulse (analoog) beluisterd door een 01V96 op 44.1kHz en 96kHz.
De 96 Khz klonk wat frisser en met de spectral analyzer van m'n RME kaart kon je ook zien dat er onder de 22 Khz toch echt meer energie inzat bij 96kHz kan bij 44.1kHz.
Ik denk dat het verschil gewoon is dat de afkapfilters buiten het hoorbare bereik liggen. 't verschil was niet echt dramatisch maar wel hoorbaar.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.