96 versus 44.1

Origineel geplaatst door Errol
moet je hem eens horen praten8)

ik heb niet naar je voorbeelden geluisterd mischa omdat ik allang weet dat bandbreedte een groot verschil kan maken.

Moet je maar eens met 192Khz gaan opnemen. Wel goede ad convertors gebruiken anders heeft het geen zin.

In groningen praten ze allemaal in 8bit.
Vandaar dat accent8)

het is een beetje virsyn terra probleem andere plugs geven minder grote verschillen

nah zolang er geen pcs zijn die 100 ghz zijn heeft alles op 192 nog geen zin

ff iets anders.... je kunt beter op 88.2 opnemen als je 44.1 te laag vindt... met het converteren van 96 naar 44.1 gaat er veel kwaliteit verloren doordat de berekening zo ingewikkeld is. 88.2 is gewoon 2 keer 44.1 en dus veel makkelijker te converteren.
in mijn beleving (met de redelijke maar toch niet beter als middelmatige spullen die ik heb staan) is het verschil tussen 44.1 en 88.2 of 96 khz niet groot genoeg om het extra gedoe wat het opnemen met andere waardes als 44.1 met zich meebrengt te rechtvaardigen.
16 bit naar 24 bit geeft een veel grotere en duidelijk hoorbare kwaliteitsverbetering. maar dat is niet echt het onderwerp van deze thread geloof ik... waar ging het ook weer over... dyslexia?? ;)

Back