[PhatBoy] PhatBoy v.2

M()()nman

Nieuwkomer
Hallo,

Ik wil graag mooie filters door geluiden gooien om een beetje trancy geluiden te krijgen met mijn geluidskaart. Ik wilde graag jullie ervaringen met de PhatBoy v.2 in combinatie met de geluidskaart van bijvoorbeeld Creative Labs horen.

En/of beoordeling van de PhatBoy v.2. Dus, over de geluidskwaliteit etc.

Doei en bedankt!

Phatboy.....dat is toch een controller? of is er ook een andere fatboy ofzo (die kan dus alleen filters aansturen, heeft zelf geen filter)

Ja klopt wat pjotr zegt. Moonman heeft waarschijnlijk ergens gelezen dat je de Phatboy kan gebruiken om filtersweeps mee te doen, en dat klopt op 'n bepaalde manier: je kan 'm gebruiken om de filters van je synth of geluidskaart mee aan te sturen. En als je alleen nog maar 'n geluidskaart hebt kan een phatboy dus inderdaad best handig zijn.

'geluidskwaliteit' is dus niet van toepassing op de Phatboy; hij vertelt je synth alleen wat ie moet doen, en je synth (of de ingebouwde synth van je kaart) bepaalt het geluid.

En je haalt trouwens geluiden door filters en niet andersom.

Oh, en welkom moonman natuurlijk. Stel je ff voor bij 'nieuwe leden'.

Kwaliteit / prijs verhouding van een Phatboy is ontzettend slecht. Knoppen sturen allemaal midi uit, maar zijn veel te lastig te programmeren. Als je alle midi-in signalen op je synth of softsynth kunt routen is ie interessant. Als dat niet kan..... andere controller kopen. (doepfer, ten-control, kenton, philip rees)

hij ziet er inderdaad wel een beetje overdadig uit voor hetgeen hij doet, maar toch is ie best wel handig.

Ik gebruik zelf softsynths, waaronder voornamelijk Reason, en hiermee is het dus absoluut niet moeilijk om de phatboy volledig te kunnen programeren het enigste nadeel wat ik er tot nu toe aan heb kunnen vinden is dat de controllers (kleine fucked up ingesoldeerde potmetertjes) erug snel de geest geven of er moeite mee krijgen. Het is wel te doen om ze te vervangen maar dan raad ik je toch aan om een te kijken naar een Miditek controller, ,krijg je er tevens nog een 2 octaafs toestenbordje bij voor ongeveer dezelfde prijs ..

sorry ik bedoel dus de MidiMan controller ........

a dejavue normally means a glitch in the matrix ....... maybe they're on to something ...

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Kwaliteit / prijs verhouding van een Phatboy is ontzettend slecht. Knoppen sturen allemaal midi uit, maar zijn veel te lastig te programmeren. Als je alle midi-in signalen op je synth of softsynth kunt routen is ie interessant. Als dat niet kan..... andere controller kopen. (doepfer, ten-control, kenton, philip rees)

Ja, ik heb voor moonman ook wel 'n PC1600x te koop, maar als je hele setup bestaat uit 'n pc met soundblaster kan ik me voorstellen dat dit 'n beetje overdreven is, vooral qua prijs. Doepfer is dan 'n beter idee.

Ik heb zelf een Doepfer Pocket Control gehad, is goedkoper dan de Keyfax en heeft nog meer knoppen ook, maar ik vond dat de knoppen echt veel te dicht op elkaar zaten. Ik kon er gewoon niet lekker mee tweaken. En ik heb nog niet eens echt vette vingers.

De Phatboy leek me dan aantrekkelijker vanwege de ruimte tussen de knoppen, maar ik heb wel vaker slechte dingen gehoord over de kwaliteit van z'n potmeters dus ik kijk nog maar even verder :)

Laatst gewijzigd:
phatboy zuigt! Het mag dan 1 van de allereersten zijn geweest met een knobs controllertje ... de prijs is te hoog voor het gebodene en de knoppen zijn niet programmeerbaar!

Heb daarna een Doepfer Drehbank gehad .... leuk .. maar teveel knoppen voor simpele me :)
Doepfer heeft ook een 'mini' controller met 8 endless knobs (ideaal voor softsynths).

Ik heb uiteindelijk zelf gekozen voor een een Midiman Oxygen8. Fijnere knoppen (positie van 0-127 wordt bijgehouden in het LED display), ook nog 2 klavieren aan fullsize toetsen op ;), USB poort, etc. Ideaal voor het inspelen van Reason, en/of andere softsynths.

Back