Parkieto

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
De schommelcontroller in dit ding werkt trouwens heerlijk, de formanten worden hierdoor veel levendiger weergegeven. Mooi uitgevogeld.

Origineel geplaatst door Pjotr G
Heeft dit iets te maken met die nieuwe rondzing-synthese, waar je zoveel van leest. Dacht dat dat nog in de kinderschoenen stond.

De beta testfase hebben ze deze winter afgerond, maat van me heeft meegedaan, maar raadde het af ivm ernstige gehoorbeschadigingen. Gelukkig krijgt hij het uiteindelijke product wel gratis aangeboden uiteraard.
Nieuwprijs zal rond de € 235,00 liggen heb ik mij laten vertellen.

hij gaat zelfs soms zo hoog dat ie ook wel tweety genoemd wordt. als je hem dichtknijpt op de juiste freqentie zit je hele achtertuin vol met katten.

cats.jpg

ik had hem zo goed dichtgeknepen dat zelfs de experts een kijkje gingen nemen.

Daf gran canaria (amarillo)

Daf gran canaria (amarillo)

Bedoel je niet de Didier Tiësto....???

ISPdeRuiter

Origineel geplaatst door Pjotr G
Heeft dit iets te maken met die nieuwe rondzing-synthese, waar je zoveel van leest. Dacht dat dat nog in de kinderschoenen stond.

Niks, kinderschoenen......volwassen overschoenen, ga maar eens
luisteren bij Feedback.

Breedbekkikkers anonymous,
ISPdeRuiter

Re: Re: Parkieto FX 135 & 435 BUG !

Re: Re: Parkieto FX 135 & 435 BUG !

Origineel geplaatst door t-con
:{ wow:{ hebben jullie de parkieto rs12000 FX nog niet gezien dan?!!!!

die is echt vet en totaal bug loos ik heb de eer gehaqd om er mee te mogen spelen bij emi in eindhoven!!
echt ontelbare effecten en een vocoder en sampler en 303, 909, 606, 505, 307 ineen!!!
geweldig!!!! :{
zal snel eens een plaatje gaan zoeken!!!!!

ik heb hem gevonden hoor!!!!

Attachments

• killerchick.jpeg
    killerchick.jpeg
    23,9 KB · Bekeken: 83
Is dit het prototype met de extra grote harde schijf?

correct!!! en wist je ook dat ie een cdrw heeft?!!!
de harde schijf is trouwens 120 gig!
daar passen heel wat trackjes op!!!

De specs. van dit ding blijven me verbazen t-con! En ja, na 120 gig te hebben gevuld ben je wel uitgezongen lijkt me. Ik sprak zondag een ontwerper van de firma Vogel -van die tv ophangsystemen- en die overwegen Ulli's Parkieto een injectie te gaan geven, nu het blijkbaar zo slecht gaat. Die gast vertelde me trouwens ook dat de vrouw van Ulli al weer een baantje wilde gaan zoeken. Zwart zaad? Ik hoop dat Vogel een reddende Engel blijkt, en dat -ie de Parkieto niet opvreet.

Heeft iemand trouwens de volledige lijst specificaties ?

Origineel geplaatst door t-con
correct!!! en wist je ook dat ie een cdrw heeft?!!!
de harde schijf is trouwens 120 gig!
daar passen heel wat trackjes op!!!

specs parkieto rs12000 fx:

Polyphony 32 Voices Oscillators 12 VSM oscillators: sine, triangle, sawtooth, pulse and noise LFO 14 LFO's (triangle, sawtooth, random) control OSC 1 or 2, filter, pulse-width, ADSR envelope VCF 12 dB/oct 2-pole lowpass, 24dB/oct 4-pole lowpass / bandpass / highpass (both with cutoff, resonance, env amount, env velocity, key tracking, ADSR envelope) VCA ADSR envelope and Amplifier Gain control Keyboard 49 keys (velocity sensitive) Memory 99 patches (59 preset, 40 user), 99 performances, 10 drm kits Control MIDI (4 parts), and all knobs and controls are MIDI!Effects Auto-Panning, Tremolo, Fixed frequency Ring Modulation, Portamento,Studio-quality reverb, chorus and multi-effects derived from Roland SRV-3030, V-Studios, RSS, Slicer, Isolater and COSM technology Filter 12dB/oct resonant with low-, high- and band-passWaveforms 50 synthesizer waveforms, 144 drum waveforms Arpeg/Seq Pattern: 64 steps, motion sequence (drum parts = 2 systems, synthesizer parts = 3 systems); Song: 256 patterns per song, 35,700 events; Motion Sequences: 2 per drum part, 3 per synth part, 1 per Insert effect and 1 per Master Delay.

Dank voor deze info. Wat me toch een beetje tegenvalt is dat er direct van Roland afgeleid spul in zit. Of is die RS (Roland S....?) een soort 'light' versie wat OS betreft?

nou het is afgeleid van roland maar wel 100x verbeterd!! vandaar het is wel mr vogel zijn eigen ontwerp.
moet je em maar eens vragen als je em ziet.
ik heb alleen nog geen prijzen kunnen vinden van deze parkieto weet iemand de prijzen???

Ja, Cycloop meldde al eerder de prijzen:

Quote: "Je kunt ze alleen op hun site bestellen, en ze kosten tegenwoordig 57000 euro. (exclusief btw en uitbreidingen)."

Tja, ik zou'm toch echt zelf wat riedels willen voeren voordat ik zoiets ooit zou bestellen. Ze verzenden ze trouwens alleen per luchtpost. Ook binnen Duitsland! Dat het alleen direct bij hen besteld kan worden vind ik niet vreemd. Je belt niet effe metThomann voor 3 patchkabels, een 19" rekje en een Parkieto. Toch blijf ik het merkwaardig vinden, dat Vogel | Roland verhaal. Natuurlijk...., waarom zou iedereen steeds opnieuw het wiel moeten uitvinden, maar toch.... je verwacht het toch net iets exclusiever in deze prijsklasse.

Wat zouden Behringer en Doepfer hiermee gaan doen vraag ik me af.... Een 'working class' Behringer versie voor €_14.000 ?

Newsflash !

Newsflash !

Origineel geplaatst door conso
Wat zouden Behringer en Doepfer hiermee gaan doen vraag ik me af.... Een 'working class' Behringer versie voor €_14.000 ?

Heet van de naald.....:

Behringer komt eind dit jaar met z'n eigen versie van de parkieto uit.
De werknaam van het ding luidt: P378 maar in de wandelgangen wordt gefluisterd dat de definitieve naam Condoro zal worden. De specs zijn vergelijkbaar met de Parkieto, alleen de prijs zal wel weer typisch Behringer worden.
(naar verluid onder de 8000 euro).

Attachments

• furby.jpg
    furby.jpg
    26,5 KB · Bekeken: 81
Re: Newsflash !

Origineel geplaatst door gemmetje
Heet van de naald.....:

De werknaam van het ding luidt: P378 maar in de wandelgangen wordt gefluisterd dat de definitieve naam Condoro zal worden. De specs zijn vergelijkbaar met de Parkieto, alleen de prijs zal wel weer typisch Behringer worden.

Met bananenstekkers of.....?

Origineel geplaatst door gemmetje
Heet van de naald.....:

zijn hier de specs al van bekend? ziet er heel interesant uit namelijk!!!

Ik zie daar nu trouwens zo'n modulatiebal waarvan er ook een paar op de Technics WSA 1 zitten. (Op dat deel van het front waar je een soort neus in kunt herkennen. Nee, ik rook niet).

Klopt !

M'n bron (niet verder vertellen, maar het was dhr. F. Urby, hoofd afdeling ontwikkeling van behringer) wist me te vertellen dat deze werkt als een soort van trackbal. Tevens heeft deze bal een push-functie.
Die 2 mini-schermpjes boven deze bal (de onkundigen onder ons zullen er waarschijnlijk een paar ogen in herkennen) zijn ook leuk ! De ene werkt als oscillator (voor de ECHTE controle !) en de ander als multifunctioneel touch-screen. (door de ontwerpers voor de grap "touch-eye" genoemd).

Het is mij onbekend of de Parkieto hetzelfde werkt, maar mij werd verteld dat eigenlijk de gehele Condoro 1 grote interface is. Waar je het ding ook beroert, altijd hangt er wel een parameter aan die je wijzigt.

Het enige vreemde wat ik aan de Condoro heb kunnen ontdekken, zijn de externe audio-ins (jawel !! het zijn er 2 !!).
Deze zijn namelijk van het "ingebouwde microfoon"-type, en zitten boven op het ding. (enigzins herkenbaar als "oren")

wat voor audio stekkers heb je daar voor nodig gem? gewoon 6,3 jack?? of tulp??

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back