Toch wel jammer

Blinx

Totally addicted to bass
Wat ik eigenlijk jammer vind is dat alle dance/trance "bandjes" (of hoe je ze will noemen) is dat zodra ze "live" gaan optreden ze alleen maar play backen. Ok dit kan ik opzich begrijpen... Maar maak dan geen stomme fout zoals:

* Geen audio kabels (of stroom, maar sommige synths werken op batterijen)
* niet gelijk met de muziek mee spelen

en wat ik vandaag zag valt voor de "gewone" tmf kijker niet op maar iemand die wat van de specs van synths afweet zal daar wel over vallen. Het gaat dan om het volgende:

Ik zag "live" milc inc leuk met een triton of trinity en een Prophecy. Ten eerste stonden ze allebei uit ten tweede geen enkel kabeltje. En nu komt ie de Prophecy is een mono synth waarom zou daar dan akkoorden op aanslaan???????????:confused:

Dat geldt trouwens ook voor heel wat ander bands.

Trouwens bij Live optredens wordt er vaak ook wel wat 'geplaybacked', vaak dan om technische redenen maar toch.

Heb deze avond trouwens op ARD in Musikantenscheune (een Op Volle Toeren met een heel hoog billenkletsergehalte - und viele scheune Heidies 8) ) een optreden gezien van een Beiers Musikantengesellschaft met o.a. een klavier waar ook al geen kabels te bespeuren waren en waarbij die kerel dan nog gewoon als een dreumes van 3 jaar of zo, gewoon op het klavier aan het kloppen was, niet eens in de maat.

Ja, sehr scheun

Even rechtzetten

Even rechtzetten

Origineel geplaatst door Blinx
En nu komt ie de Prophecy is een mono synth waarom zou daar dan akkoorden op aanslaan???????????:confused:

Inderdaad, de Prophecy is een mono synth ... maar.. hij kan wel polyfoon zijn voor externe bronnen (blijkbaar een geheim van de Prophecy)

Reggie zal zich waarschijnlijk een beetje laten meeslepen hebben door het moment (foei Reggie) of zou ie nou echt zijn Triton aansturen met de Prophecy :confused:

En uiteraard heeft de Prophecy ook een arpeggiator dus het kan.

Laatst gewijzigd:
Er is nog een veel ergere categorie artiesten. Ik hoorde laatst iemand optreden die gewoon de cd afspeelde en er doorheen blerde, dus niet eens mee zong, of deed als of, maar er alleen maar doorheen stond te gillen. Was eoa R&B zangeresje. :stupid

Re: Re: Toch wel jammer

Re: Re: Toch wel jammer

Origineel geplaatst door Boemtsjak

Arpeggiator?

Zo zag het er niet uit daarvoor sloeg ie de toetsen te kort aan..

Sja, vergeten de kabels aan te sluiten is een beetje dom (Neehoor, dit is een akoustische syntheizer!), maar waar ik me vaak over verbaas is dat die gasten toch echt goed kunnen spelen! Een redelijk snel melodietje waarvan de toetsen toch niet echt dicht bij elkaar liggen, en dat foutloos en zonder velocity-verschil een paar minuten achter elkaar volhouden...echt knap hoor! :p

Het mooiste playback werk heb ik ooit van DJ Jean gezien bij een of ander huppelk#t hitparade programma...

DJ Jean: "Live on stage" met "The Launch"... : staat ie daar dus achter 2 SL's en een mixertje...op het moment dat de snareroffel kwam deed ie langzaam de schuif van een channel omhoog en stak zijn andere hand triomfantelijk in de lucht...

...juist ja...

equate

Origineel geplaatst door equate
DJ Jean: "Live on stage" met "The Launch"... : staat ie daar dus achter 2 SL's en een mixertje...op het moment dat de snareroffel kwam deed ie langzaam de schuif van een channel omhoog en stak zijn andere hand triomfantelijk in de lucht...
equate

haha, hij heeft dus een plaat een een snareroffel, een plaat met een baslijn en een plaat met een melodie en een plaat met basdrum en zo mengt live een heel nummer bij elkaar logisch toch? :stupid

Ik snap echt niet dat mensen daar in trappen. echt om te =(

Origineel geplaatst door Traxopia
Er is nog een veel ergere categorie artiesten. Ik hoorde laatst iemand optreden die gewoon de cd afspeelde en er doorheen blerde, dus niet eens mee zong, of deed als of, maar er alleen maar doorheen stond te gillen. Was eoa R&B zangeresje. :stupid

:) Beetje duf...ik kan het me alleen voorstellen als de zangeres heftig aan het dansen is terwijl ze zingt. Alice Deejay bijvoorbeeld... zingt zo nu en dan half mee met de dat/cd/whatever en begint dan wat woordjes mee te krijzen om iederen de handjes in de lucht te laten steken. Dat geeft dan toch wel weer een goed live effect!

Maar Briney die met een trilstemmetje staat te schokken vind ik nog minder dan het origineel! Dus doe dan a.u.b gewoon de tape :)

Vraag me altijd af tot in hoeverre G-Spott's set altijd live is... Sommige onderdelen klinken gewoon te strak en uitgemixt om live te zijn... Maar hij heeft tenminste overal stekkers in zitten ;)

Of zit je toevallig zelf ook op dit forum Richard?? :)

Origineel geplaatst door Almeros
Vraag me altijd af tot in hoeverre G-Spott's set altijd live is...

Niet!!

Ik zag hem gisteren op het museum plein (op tv) en het zag er niet echt live uit......

Hey dat zal ik ff uitzoeken!!
K speel 5 mei op 1 van de bevreidingsfestivals en ben zeker van plan om op het podium es ff goed naar bastian en g spot te kijken.

Ik snap echt niet dat mensen daar in trappen.

...ach...volgens mij weet het meerendeel nog niet eens wat er op een party gaande is...zucht ...ik het het er al eerder over gehad: mensen die bier willen bestellen bij de VJ, tegen de live act zeggen dat ze goed "gedraaid" hebben, op de DJ beginnen te schelden als
het licht om 04.00 aan gaat "eh joh maak da lich es uit en zet d'n meziek weer an !"...

idioten !

equate

ben benieuwd... maar waarschijnlijk zag je g-spot niet live zien spelen....

Origineel geplaatst door Blinx
ben benieuwd... maar waarschijnlijk zag je g-spot niet live zien spelen....

Ik zag hem bij TMF de DJ's en daar stond direct een camera op z'n neus. Hij had een bongo soundje op z'n synth staan iig... en je kon gewoon horen dat ie dat iig WEL live deed. Dat liep namelijk behoorlijk minder strak!

die beelden heb ik nog niet gezien.

de enigste beelden die ik van hem gezien heb waren niet live.

Maar dan kan ie het dus wel, waarom speelt die dan niet wat vaker live?

Ikke lekker wel

Ikke lekker wel

Hallo,

Als ik optreed, dan doe ik het met een minidiscspeler. Op de minidisc staan dan bijna de complete nummer nummers. Sommige stukken in tracks laat ik weg zodat er dan geimproviseerd kan worden.

Improvisatie doe ik er dan bij en DAT doe ik wel echt live. Wat Milk Inc. doet is alleen maar een (visuele) show geven. Iedereen let dan bij dit soort groepjes alleen toch maar op de zangeresjes die leuk bewegen. Net als die andere groepen als bijvoorbeeld 'Lasgo'. Ook hier is het allemaal playback. Alleen misschien de zangeres zingt wel 'live' mee.

Er mag dan absoluut ook nooit worden gesproken over 'live'-optredens. Ik wil die kerel van Milk Inc. wel eens zien of hij werkelijk echt 'live'kan spelen. Want op deze manier onderscheid je wel de echte muzikanten van de nepperds.

Groeten,

Re: Ikke lekker wel

Re: Ikke lekker wel

Origineel geplaatst door M()()nman
Want op deze manier onderscheid je wel de echte muzikanten van de nepperds.

Moet een echte muziekant kunnen spelen dan? Of mag ik mij alleen maar componist noemen dus ;)

ondanks alle kritiek die ik over deze gasten heb, heb ik toch nog een beetje respect voor ze, want zij staan daar ik niet......

Maar het is wat Almeros je hoeft niet live te kunnen spelen om muziekant te zijn.

Back