Live sequencing

mindscan

The Perspective
Ahum...ja de zoveelste vraag over live sequencing.

Maar er is mij nog het een en ander onduidelijk over live gebeuren, over hoe ik het in mijn hoofd heb.
Ik Heb geen verstand van "hardware"sequencers, maar lees wel aandachtig alle threads hierover.

Stel ik wil een live performance doen, thuis gebruik ik Cubase Se (light versie), maar wil dit zonder computer doen.
Ik heb een nummer gemaakt met cubase, deze wil ik dus live sequencen met een hardware sequencer (maar geen pc).

vraag:
Kan ik een nummer in een bepaald formaat opslaan , zodat ik dit in een , bijv mpc (of andere sequencer), kan afspelen, met alle midi connecties naar de apparaten?

Dus bijvoorbeeld ik kies een nummer, druk op play, en kan dan lekker tweaken aan de knoppen, zonder dat ik mijn melodiën hoef te spelen.

Vraag 2:
Welke sequencer kan op deze manier een hele set opslaan, en afspelen. Niet audio, maar midi.
Dus dat hij bij nummer 2 program changes doorgeeft, en snel laad?

Vraag 3:
Welke sequencer heeft een goede interface, dus waar je niet hoeft te "programmeren"?

Vraag 4:
Welke "hardware" sequencer werkt ongeveer zoals cubase?
(mijn ideaalbeeld zou zijn: een klein apparaat met cubase erin gebakken, wat niet crasht, en live te gebruiken is)

Dat zijn eigenlijk vragen waar ik graag een antwoord op zou willen.

Alvast bedankt.

Alles vanuit Cubase exporteren naar MIDI, en dan deze MIDI files openen in MPC, etc

Ik denk niet dat er andere mogelijkheden zijn..

Origineel geplaatst door ikke
Alles vanuit Cubase exporteren naar MIDI, en dan deze MIDI files openen in MPC, etc

Ik denk niet dat er andere mogelijkheden zijn..

Toch wel, de MPC is nou niet bepaald het enige apparaat wat standaard midi songs kan afspelen, maar zeker wel een van de duurdere.

Ik gebruik zelf altijd een rm1x voor dit doeleind, heb pas nog een live set gespeeld van een uur, en alles paste in het geheugen. [spam]voor 333 euro is hij van jouw[/spam]